7 alimente care provoacă balonare

· 6 februarie 2018
Suferi des de balonări? Scapă de această problemă și îmbunătățește-ți digestia evitând consumul următoarelor 7 alimente!

Există multe alimente care provoacă balonare. Această problemă este foarte neplăcută și ne face să părem mai grei decât suntem de fapt. Multe persoane consideră că balonarea este doar o urmare a acumulării de grăsime abdominală, însă există mulți alți factori care pot sta la baza sa.

Uneori, balonarea este însoțită de disconfort la nivel digestiv, cum ar fi dureri și gaze intestinale. Toate acestea provoacă o senzație de greutate.

Balonarea poate fi cauzată de o dietă necorespunzătoare. După cum bine știm, există multe alimente care provoacă balonare atunci când sunt digerate. Din păcate, de cele mai multe ori nu suntem atenți la produsele care ne cauzează acest disconfort și continuăm să le consumăm în fiecare zi.

În acest articol, îți prezentăm 7 alimente care provoacă balonare. Încearcă să le eviți pentru a preveni această problemă supărătoare.

1. Laptele și produsele lactate sunt alimente care provoacă balonare

Lactatele pe lista de alimente care provoacă balonare

Laptele și produsele lactate sunt alimente care provoacă balonare. Acestea au un conținut bogat de lactoză, o glucidă care poate cauza probleme digestive deoarece îngreunează activitatea enzimatică din corp.

Proasta absorbție a lactozei provoacă gaze intestinale în exces, balonare și dureri.

Sugestii

  • Înlocuiește laptele de vacă cu produse vegetale, cum ar fi laptele de migdale sau de ovăz.
  • Dacă vrei să îți mărești aportul de calciu, consumă legume care conțin acest mineral.

2. Cereale rafinate

Cerealele procesate au o valoare nutrițională scăzută. Acestea își pierd conținutul bogat de fibre care ajută digestia.

În comparație cu cele integrale, cerealele rafinate conțin mai puține vitamine și minerale, iar glutenul din compoziția lor poate provoca balonare.

Sugestii

  • Pe cât de poate, limitează consumul de cereale rafinate care se găsesc, de asemenea, în pâine și pizza.
  • Înlocuiește-le cu cereale integrale care nu conțin gluten.

3. Legume crude

Legumele crude pe lista de alimente care provoacă balonare

Legumele crucifere sunt bogate în nutrienți esențiali. Pe lângă faptul că au puține calorii, aceste alimente te mențin sănătos.

Din păcate, legumele conțin și o polizaharidă numită rafinoză. Când este digerată, aceasta fermentează și provoacă gaze intestinale. În același timp, se produce o inflamare a abdomenului care este greu de tratat.

Sugestii

  • Limitează consumul de legume în stare crudă. Mănâncă aceste alimente doar o dată pe săptămână.
  • Consumă-le fierte la aburi.

4. Mezeluri

Mezelurile par întotdeauna proaspete și sunt o opțiune rapidă și delicioasă. Din păcate, aceste produse conțin multe chimicale și grăsimi dăunătoare pentru sănătate.

Consumul regulat de mezeluri produce o reacție inflamatorie în organism, afectând sănătatea articulațiilor și a aparatului digestiv. În plus, aceste alimente conțin o cantitate ridicată de sare, care provoacă retenție de apă și tulburări metabolice.

Sugestii

  • Înlocuiește aceste cărnuri procesate cu carne slabă, cum ar fi cea de pui sau de curcan.
  • Evită consumul de alimente care conțin acești aditivi dăunători.

5. Prăjeli

Prăjelile pe lista de alimente care provoacă balonare

Prăjelile reprezintă una dintre principalele cauze ale balonării. Pe lângă faptul că provoacă gaze intestinale, mâncărurile prăjite încetinesc digestia și măresc nivelul de colesterol. 

Sugestii

  • Evită în totalitate alimentele procesate și prăjite, cum ar fi chipsurile.
  • Când gătești acasă, folosește ulei de măsline sau de floarea soarelui.

6. Condimente

Condimentele oferă un plus de savoare preparatelor culinare. În cantități mici, acestea oferă multe beneficii pentru sănătate.

Însă dacă  le consumi în cantități mari și combini mai multe sortimente, condimentele irită mucoasa gastrică. Astfel, acestea pot produce inflamații care provoacă reflux acid și gaze intestinale.

Sugestii

  • Adaugă numai cantități mici de condimente în mâncare.
  • Evită să combini prea multe mirodenii în același preparat.
  • Limitează consumul de condimente picante, cum ar fi piperul și ardeiul iute.

7. Fasole

Fasolea pe lista de alimente care provoacă balonare

Nu putem nega că fasolea este gustoasă și sănătoasă. Acest aliment este o sursă excelentă de proteine vegetale, antioxidanți, vitamine și minerale. Însă, în același timp, fasolea conține polizaharide care provoacă inflamații. 

Sugestii

  • Consumă fasole doar ocazional, cu moderație.
  • Fierbe-o bine pentru a preveni reacțiile digestive neplăcute.

Obișnuiești să consumi aceste alimente care provoacă balonare? Dacă da, este posibil ca ele să fie cauza disconfortului pe care îl resimți. Încearcă să le consumi mai rar și să le înlocuiești cu alimente mai ușoare.