7 alimente ce-ți accelerează metabolismul

· 11 august 2015

Atunci când ai metabolismul mai lent, este foarte ușor să te îngrași dacă nu ai grijă, modul în care organismul tău va utiliza caloriile depinzând în mare măsură de tine. Din acest motiv este foarte important să încerci cumva să-ți accelerezi rata metabolică.

Pentru a-ți accelera metabolismul, există numeroase mijloace naturale foarte eficace la care poți să apelezi, cum ar fi să te odihnești îndeajuns, să faci efort în mod frecvent și să urmezi o dietă sănătoasă, bogată în alimente ce te pot ajuta să-ți accelerezi metabolismul.

Sfaturi pentru a-ți accelera metabolismul în mod natural

Atunci când ai un metabolism foarte lent, organismul tău folosește mai puțină energie decât consumă și, din acest motiv, acumulezi grăsime și te îngrași. Pentru a duce o viață mai echilibrată, este foarte important să îți accelerezi metabolismul consumând alimente naturale. Iată câteva astfel de alimente:

Ardeii

Grație conținutului ridicat de capsaicină, ardeii sunt minunați dacă vrei să-ți accelerezi metabolismul, ajutându-te să consumi sau să arzi calorii mult mai ușor și reducând cantitatea de grăsime pe care o acumulezi. În plus, dacă mănânci ardei, te vei simți mai sătul(ă) și îți va fi mai puțin foame între mese.

Cafeaua și ceaiul verde

ceai-verde1

Unii specialiști susțin că dacă bei patru cești de cafea sau de ceai pe zi, îți poți accelera în mod considerabil metabolismul. Acest fenomen are loc datorită cantității de antioxidanți pe care aceste băuturi le oferă celor care le beau în fiecare zi.

Anghinarele

Anginarele conțin o substanță numită inulină, un carbohidrat al cărui rol este reglarea cantității de ghrelină produsă de organismul tău. Ghrelina este acel hormon ce te face să te simți înfometat(ă) sau sătul(ă). Dacă nu ți-e foame, organismul tău va arde mai multe calorii.

Ghimbirul

Ghimbir

Grație conținutului său bogat de antioxidanți, dar și a tuturor celorlalte substanțe importante pentru organismul tău pe care le conține, ghimbirul îți poate accelera metabolismul și te poate face să te simți sătul(ă), astfel nefiindu-ți foame la fiecare 5 minute. Acesta este foarte util dacă vrei să slăbești sau să-ți menții greutatea.

Nucile și peștele

Nucile și peștele sunt surse importante de acizi grași Omega-3, ce ajută la reducerea nivelului de leptină (un hormon) din organismul tău. Mai multe studii arată că, dacă nivelul de leptină din organism este scăzut, metabolismul se accelerează și ardem mai multe calorii.

Perele și merele

pară

Aceste fructe te pot ajuta să arzi mai multe grăsimi, astfel putând menține o greutate sănătoasă. Nu ezita să le incluzi în dieta ta zilnică și chiar să le mănânci la fiecare masă dacă într-adevăr vrei să ai o greutate normală și, desigur, să fii sănătos/sănătoasă.