7 alimente sănătoase care trebuie consumate zilnic

· 27 octombrie 2017
Sunt hrănitoare, delicioase, sunt folosite adesea în bucătărie și, mai presus de toate, sunt sănătoase. Dacă te obișnuiești să consumi aceste alimente în fiecare zi, organismul tău îți va fi recunoscător!

Există anumite alimente sănătoase care trebuie consumate zilnic. Acestea îi oferă organismului nutrienții de care are nevoie pentru a funcționa în mod corespunzător și a nu se îmbolnăvi.

După cum știm deja, alimentația este un factor esențial în menținerea sănătății fizice și psihice. Din păcate, în ziua de azi calitatea hranei s-a diminuat considerabil ca urmare a creșterii cantității de alimente procesate oferite ca opțiuni simple și rapide de potolire a foamei. Astfel, a crescut în mod alarmant și numărul de persoane care suferă de obezitate sau boli cardiovasculare.

Din fericire, poți oricând să adopți o dietă mai bună, care să corespundă nevoilor organismului tău. Pentru a-ți veni în ajutor, astăzi am decis să îți prezentăm 7 alimente sănătoase care trebuie consumate zilnic pentru îmbunătățirea sănătății și reglarea greutății corporale.

Află care sunt ele!

1. Cerealele integrale sunt alimente sănătoase care trebuie consumate zilnic

Cerealele integrale sunt alimente sănătoase care trebuie consumate zilnic

În loc să consumi făină și alte alimente procesate, este mai bine să te orientezi asupra cerealelor integrale. Acestea au un conținut ridicat de fibre, un nutrient care îmbunătățește sănătatea aparatului digestiv și ajută la reglarea colesterolului.

În plus, cerealele integrale conțin acid folic și antioxidanți care ajută la prevenirea cancerului de colon. 

2. Peștele gras

Aproape orice specie de pește are valori nutriționale excelente, însă cea care se remarcă în mod deosebit este peștele gras sau de apă rece.

Având un conținut bogat de acizi grași omega 3, peștele de apă rece este unul dintre cele mai importante alimente pentru menținerea sănătății aparatului cardiovascular. Compușii săi activi îi oferă proprietăți antiinflamatoare care ajută la ameliorarea simptomelor artritei reumatoide și ale osteoartritei.

3. Uleiul de măsline

Uleiul de măsline este pe lista de alimente sănătoase care trebuie consumate zilnic

Un ingredient esențial în dieta mediteraneană, uleiul de măsline este o grăsime sănătoasă. Datorită conținutului de acid oleic și hydroxytyrosol, acest aliment reglează nivelul de colesterol.

Antioxidanții din uleiul de măsline previn oxidarea lipidelor din artere, fapt care scade riscul ca acestea să se întărească sau să se înfunde.

În plus, uleiul de măsline ajută la menținerea sănătății pielii deoarece reduce deteriorarea celulelor și previne îmbătrânirea prematură.

4. Ceaiul verde

Această băutură a devenit cunoscută pentru abilitatea sa de a stimula pierderea în greutate, însă în prezent este apreciată pentru faptul că ajută la prevenirea unei game largi de afecțiuni. Ceaiul verde contribuie la detoxifierea ficatului și protejează celulele împotriva multor boli, printre care și cancerul.

În plus, ceaiul verde scade nivelul de colesterol și curăță sângele, eliminând toxinele acumulate în organism în urma fumatului și a poluării mediului.

5. Ceapa și usturoiul

Ceapa și usturoiul sunt alimente sănătoase care trebuie consumate zilnic

Aceste două alimente minunate pot fi analizate împreună deoarece au proprietăți medicinale asemănătoare și sunt la fel de eficiente în menținerea sănătății organismului.

În principal, ceapa și usturoiul se remarcă prin conținutul bogat de compuși sulfurici care reduc tensiunea arterială, nivelul de colesterol și tulburările metabolice. În plus, aceste două alimente sănătoase care trebuie consumate zilnic conțin agenți anticancerigeni care protejează celulele împotriva cancerului pulmonar, de piele și de colon.

Atât ceapa, cât și usturoiul curăță organismul și elimină agenții patogeni fără să afecteze flora bacteriană.

6. Avocado

Nu este de mirare că acest fruct verde a devenit unul dintre ingredientele preferate în industria cosmetică și farmaceutică. Avocado este bogat în acizi grași esențiali care scad nivelul de colesterol și trigliceride. 

În plus, avocado conține vitaminele C și E, antioxidanți care încetinesc procesul de oxidare a celulelor și previn îmbătrânirea prematură. Totodată, acest fruct are în compoziție potasiu și magneziu, două minerale esențiale care protejează ficatul, rinichii și inima.

7. Legumele cu frunze verzi

Legumele verzi alimente sănătoase care trebuie consumate zilnic

Dintr-o listă de alimente care trebuie consumate zilnic cum ar putea să lipsească legumele cu frunze verzi? Acestea au un conținut bogat de antioxidanți care previn efectele negative ale metalelor grele și creează o barieră protectoare, prevenind boli grave.

Dacă sunt consumate în stare crudă, legumele cu frunze verzi oferă o cantitate generoasă de flavonoide și carotenoide care previn îmbătrânirea prematură a principalelor organe din corp, inclusiv a pielii. Datorită conținutului bogat de fibre, aceste alimente îmbunătățesc digestia, reduc poftele alimentare și pot fi consumate și de persoanele cu diabet de tip 2.

Printre legumele cu frunze verzi se numără și următoarele:

  • Broccoli
  • Conopidă
  • Varză
  • Spanac
  • Sfeclă mangold
  • Țelină
  • Pătrunjel

Vrei să îți îmbunătățești dieta? Nu ezita să adaugi aceste alimente într-o gamă variată de rețete. Peste puțin timp, vei simți că organismul tău devine mai rezistent și vei observa anumite schimbări pozitive și la nivelul siluetei și al greutății corporale.