7 beneficii incredibile ale plimbărilor zilnice

· 17 martie 2018
Știai că, pe lângă faptul că susține bunăstarea fizică, mersul pe jos combate stresul? Ca să profiți de beneficiu, nu trebuie decât să faci o plimbare de 30 de minute în fiecare zi.

Mersul pe jos este o activitate care ne permite să ajungem dintr-un loc în altul. Însă mulți dintre noi nu cunoaștem principalele beneficii incredibile ale plimbărilor zilnice.

Plimbările reprezintă cea mai simplă activitate fizică existentă. Acestea activează multiple procese fiziologice și chimice care îmbunătățesc sănătatea organismului.

Când mergi pe jos, îți fortifici articulațiile și oasele. Totodată, îți stimulezi metabolismul și arzi mai multe calorii. Din acest motiv, este indicat să faci o plimbare de 30 de minute în fiecare zi, mai ales dacă nu ai posibilitatea să te implici în alte activități fizice.

Deoarece numeroase persoane continuă să fie sedentare, în articolul de azi îți prezentăm 7 beneficii incredibile ale plimbărilor zilnice. Citește în continuare și ia aminte!

1. Creșterea nivelului de energie

Beneficii incredibile ale plimbărilor zilnice ce ne încarcă cu energie

Te simți obosit? Întâmpini dificultăți de concentrare? Dacă răspunsul tău la aceste întrebări este da, cel mai probabil ai un nivel scăzut de energie. O plimbare scurtă zilnică te poate ajuta să remediezi problema, îmbunătățindu-ți productivitatea fizică și mentală.

  • Când te plimbi, circulația sanguină este optimizată, iar celulele tale primesc oxigenul de care au nevoie pentru a funcționa corect.
  • Plimbările ameliorează rigiditatea și tensiunea de la nivelul articulațiilor și al mușchilor, prevenind durerea care poate surveni în timp ce îți îndeplinești treburile zilnice.

2. Îmbunătățirea sănătății cardiovasculare

Deoarece plimbările îmbunătățesc circulația și ard caloriile, mersul pe jos are un impact benefic semnificativ asupra sănătății cardiovasculare.

  • O plimbare zilnică în pas vioi îmbunătățește ritmul cardiac, ajutând inima să pompeze sânge spre fiecare regiune a corpului fără dificultăți. Astfel, tensiunea arterială nu va crește.
  • În plus, acest obicei reprezintă o modalitate excelentă de a crește nivelul colesterolului bun (HDL), reducându-l pe cel al colesterolului rău (LDL) și al trigliceridelor.
  • Mersul pe jos regulat reduce riscul de infarct, AVC și afecțiuni arteriale.

3. Stimularea pierderii în greutate, pe lista de beneficii incredibile ale plimbărilor zilnice

Arderea caloriilor pe lista de beneficii incredibile ale plimbărilor zilnice

Asemenea tuturor celorlalte exerciții cardiovasculare, plimbările reprezintă o modalitate excelentă de a arde mai multe calorii și a evita supraponderalitatea și obezitatea.

Deși nu reprezintă un „leac-minune” care va face kilogramele în plus să dispară peste noapte, plimbările zilnice cresc ritmul arderii caloriilor și reduc indicele de masă corporală.

Ca să lași în urmă sedentarismul, trebuie să te plimbi mai des. Această activitate nu necesită mult efort și nu este nevoie să mergi într-un loc special (precum o sală de fitness) pentru a o executa. Cu cât mergi mai repede, cu atât vei arde mai multă grăsime.

4. Tonifierea picioarelor și a feselor

Plimbările în aer liber îți pot fi de mare ajutor dacă vrei să-ți tonifiezi picioarele și fesele. Grupele de mușchi din partea inferioară a corpului sunt antrenate atunci când mergi pe jos. În timp, gambele și cvadricepșii tăi vor deveni mai puternici.

Dacă mergi pe o suprafață înclinată, precum un deal, îți vei activa fesele, prevenind lăsarea lor și fortificându-le.

5. Protejarea sănătății osoase

Beneficii incredibile ale plimbărilor zilnice ce vizează oasele

Printre cele mai interesante beneficii incredibile ale plimbărilor zilnice se numără și protejarea sănătății osoase.

  • Această activitate fortifică oasele, prevenind pierderea densității, care este principala cauză a osteoporozei.
  • De asemenea, plimbările reduc inflamațiile de la nivelul țesuturilor, ținând la distanță boli cronice precum osteoartrita.
  • Dacă te plimbi în aer liber în timpul zilei, expunerea la soare îți va mări nivelul de vitamina D, ceea ce facilitează sintetizarea calciului.

6. Prevenirea varicelor și a venelor în pânză de păianjen

Varicele și venele în pânză de păianjen se numără printre principalele semne ale problemelor circulatorii de la nivelul părții inferioare a corpului. Deoarece mersul pe jos îmbunătățește circulația, plimbările regulate previn asemenea probleme estetice.

Când te plimbi, îți antrenezi picioarele, previi inflamarea țesuturilor și stimulezi circulația sângelui spre inimă. În plus, îți tonifiezi capilarele și reduci riscul de retenție de apă.

7. Alungarea stresului și a anxietății

Beneficii incredibile ale plimbărilor zilnice ce ameliorează stresul

Mișcarea moderată constituie un obicei sănătos care poate îmbunătăți sănătatea emoțională, reducând frecvența episoadelor de stres și anxietate.

  • Mergând pe jos, organismul tău primește un plus de serotonină și endorfine, care îți oferă o stare de bine.
  • Deoarece optimizează oxigenarea creierului, mersul pe jos poate contracara efectele negative ale stresului oxidativ, un factor asociat depresiei și irascibilității.

Ai un stil de viață sedentar? Dacă nu faci suficientă mișcare, rezervă-ți câte 30 de minute din timp pentru a face o plimbare. Te vei convinge imediat de cele 7 beneficii incredibile ale plimbărilor zilnice prezentate în acest articol.

Este foarte bine să te deplasezi pe jos pentru a-ți rezolva treburile, dar reține că nu ai nevoie de un motiv special pentru a face o plimbare în pas vioi.