7 carbohidrați care te ajută să slăbești în mod sănătos

În ciuda reputației proaste pe care au dobândit-o de-a lungul timpului, există și carbohidrați care sunt benefici sănătății, ne oferă energie și ne ajută să eliminăm grăsimea acumulată în corp. 

Pentru o perioadă foarte îndelungată, carbohidrații au fost considerați inamicul principal al persoanelor care încearcă să slăbească. Totuși, în ultimul timp, s-a dovedit că această percepție este greșită. În realitate, există și carbohidrați sănătoși care stimulează pierderea în greutate. 

Deși sursele nesănătoase, cum ar fi făina albă, îți pot sabota eforturile de a slăbi, alimente precum cerealele integrale au un alt efect și sunt foarte benefice corpului.

Mulți nutriționiști au ajuns la un consens, susținând că, de fapt, carbohidrații sunt necesari organismului pentru a produce energie și a regla nivelul glicemiei. 

Acestea fiind spuse, este foarte important să știi cum să incluzi carbohidrații în dietă și cum să identifici sursele sănătoase ale acestui macronutrient.

Mai jos, îți prezentăm 7 dintre cei mai sănătoși carbohidrați.

1. Ovăzul este o sursă sănătoasă de carbohidrați

Ovăzul este o sursă sănătoasă de carbohidrați

Considerat unul dintre cele mai complete alimente din punct de vedere nutrițional, ovăzul reprezintă o sursă excelentă de carbohidrați care te ajută să slăbești. Această cereală conține o cantitate ridicată de fibre solubile, un nutrient care se dizolvă în sânge și accelerează metabolismul.

În plus, ovăzul contribuie la buna funcționare a sistemului digestiv, stimulând eliminarea toxinelor și a grăsimilor prezente în corp.

Consumul regulat de ovăz este asociat cu o predispoziție mai redusă de a acumula grăsime în zona taliei. După cum știm, grăsimea abdominală crește riscul de probleme cardiace.

2. Pastele

Dacă adaugi și câteva porții de paste integrale în dietă, ai ocazia să servești preparate culinare variate și sănătoase care au și un gust minunat.

Dacă sunt consumate cu moderație, pastele integrale previn acumularea grăsimii în jurul taliei

O porție mică de paste integrale are în jur de 200 de calorii după gătire, iar dacă o servești alături de câteva legume și puțină carne slabă, obții un meniu ideal pentru slăbit.

3. Fasolea

Fasolea este o sursă sănătoasă de carbohidrați

Fasolea conține diverși nutrienți esențiali care îmbunătățesc sănătatea inimii și a sistemului digestiv. Conținutul de fibre din acest aliment echilibrează nivelul de colesterol și reglează procesele gastrointestinale.

Totodată, fasolea oferă energie organismului și conține doze generoase de proteine și fier, doi nutrienți foarte utili atunci când practici exerciții fizice. În plus, acest aliment are puține calorii și prelungește senzația de sațietate mai mult decât alte surse de carbohidrați.

4. Boabele de grâu

Boabele de grâu au devenit foarte populare în ultimii ani, mai ales în rândul vegetarienilor și al adepților unei alimentații sănătoase. Acestea reprezintă o sursă importantă de carbohidrați de calitate superioară, dar și de fibre, proteine vegetale și minerale.

În plus, boabele de grâu ajută la transformarea alimentelor în energie, accelerând metabolismul și stimulând pierderea în greutate.

5. Bananele

Bananele reprezintă o sursă sănătoasă de carbohidrați

Multe persoane ratează oportunitatea de a savura acest fruct delicios și foarte sănătos pentru că se gândesc că are mult zahăr, carbohidrați și calorii și, prin urmare, îngrașă.

În realitate, bananele sunt foarte hrănitoare și pot fi incluse în orice dietă. Acestea conțin fibre și amidon rezistent, un tip de amidon care poate fi absorbit complet în organism.

Bananele prelungesc senzația de sațietate, îți măresc energia și ajută digestia. 

6. Quinoa

Acest super-aliment a căpătat popularitate în întreaga lume. Pe lângă faptul că este o sursă sănătoasă de carbohidrați, quinoa conține proteine și aminoacizi esențiali care ajută la dezvoltarea masei musculare. 

Consumul regulat de quinoa accelerează metabolismul, ajută la arderea caloriilor și stimulează pierderea în greutate. În plus, acest aliment optimizează folosirea energiei în corp, îmbunătățindu-ți performanțele fizice și mentale.

7. Orzul

Orzul conține carbohidrați complecși

Carbohidrații complecși, precum orzul, sunt ideali pentru a-ți potoli foamea atunci când ai diverse pofte alimentare. Aceste glucide se transformă ușor în „combustibil” pentru organism și scad riscul de hiperglicemie.

Orzul are puține calorii și poate fi adăugat cu ușurință în salate, supe și alte preparate culinare.

După cum poți vedea, nu toți carbohidrații sunt dăunători organismului. Dacă introduci alimentele de mai sus în dietă, vei reuși să slăbești mult mai ușor, într-un mod sănătos. 

Te-ar mai putea interesa