7 exerciții simple pentru îmbunătățirea memoriei

16 martie 2018
Vrei să-ți îmbunătățești memoria? Acest obiectiv este mai ușor de atins decât bănuiești. Citește în continuare pentru a descoperi 7 exerciții care te pot ajuta să ai o memorie mai bună!

Ai nevoie de câteva exerciții simple pentru îmbunătățirea memoriei? Memoria reprezintă o abilitate mentală care ne permite să învățăm, să facem asocieri și să ne îndeplinim sarcinile zilnice.

Acest fenomen cerebral complex ne permite să depozităm și să reținem informații pe termen scurt, mediu și lung. Cu ajutorul memoriei, ne putem implica în sute de activități.

Din păcate, abilitatea noastră de a memora se reduce în timp din cauza unor schimbări la care este supus creierul. Pe măsură ce înaintăm în vârstă, memoria se poate deteriora semnificativ.

Astfel, începem să întâmpinăm dificultăți în a ne aminti diverse lucruri și, puțin câte puțin, putem uita informații sau aspecte importante cu privire la viața noastră.

Cel mai îngrijorător aspect este faptul că pierderea memoriei se poate agrava treptat. În cele mai grave cazuri, aceasta poate evolua într-o afecțiune veritabilă, cum ar fi boala Alzheimer.

Așadar, trebuie să ai grijă de tine, să adopți obiceiuri sănătoase și să practici diverse exerciții simple pentru îmbunătățirea memoriei. În articolul de azi îți propunem 7 asemenea activități.

1. Învață ceva nou

Exerciții simple pentru îmbunătățirea memoriei ce antrenează creierul

Învățarea este un proces pe care îl putem pune în aplicare în orice moment al vieții noastre. Deși trecem cu vederea peste acest aspect, ea ne permite să ne antrenăm memoria și să o menținem puternică.

Învățarea ajută creierul să își părăsească zona de confort, activând funcții mentale care, în mod obișnuit, sunt oprite atunci când nu avem obstacole de depășit. Așadar, pentru a preveni deteriorarea memoriei, provoacă-te astfel:

  • Încearcă să înveți o nouă limbă străină
  • Studiază un subiect nou
  • Învață să cânți la un instrument muzical
  • Caută informații despre subiecte care ți-au stârnit interesul

2. Memorează informații simple

Nu este nevoie să înveți lucruri complicate pentru a-ți activa mintea. Memorarea unor informații simple te poate ajuta să-ți fortifici creierul și să stimulezi abilitatea acestuia de a primi și depozita informații. Încearcă să memorezi ceva nou în fiecare zi:

  • Un număr de telefon
  • O zi de naștere
  • O listă de cumpărături
  • O adresă

Totodată, încearcă să-ți amintești ce ai mâncat într-o zi anume sau cum a fost atmosfera la locul de muncă acum câteva zile.

3. Creează hărți mentale

Exerciții simple pentru îmbunătățirea memoriei în timp

Și crearea hărților mentale intră în categoria de exerciții simple pentru îmbunătățirea memoriei și provocarea creierului. Această practică este recomandată celor care vor să-și dezvolte inteligența spațială.

  • Creează o hartă în mintea ta atunci când, de pildă, vizitezi un loc nou.
  • Stabilește traseul pe care trebuie să-l urmezi și încearcă să adaugi detalii pe măsură ce avansezi.

4. Memorează cu ajutorul acronimelor sau al acrostihurilor

Jocuri simple ca folosirea acronimelor sau a acrostihurilor pot activa numeroase regiuni ale creierului. Printre altele, aceste activități fortifică abilitatea de memorare.

  • Încearcă să-ți îmbunătățești memoria prin inventarea unui acrostih care să-ți sugereze un cuvânt cheie pe care trebuie să-l reții.

5. Atingerile

Exerciții simple pentru îmbunătățirea memoriei ce implică mâinile

Informațiile vizuale joacă un rol important în ceea ce privește abilitatea creierului de a deosebi un obiect de celălalt. Dar și atingerea ne permite să identificăm diferențe subtile între materiale. Acest simț activează și fortifică regiuni cerebrale care procesează informații importante.

Din acest motiv, adulții care și-au pierdut vederea pot deosebi literele alfabetului Braille—creierul lor a dezvoltat mai multe moduri de a procesa atingerile.

  • O activitate simplă pe care o poți încerca este să pui o monedă într-un castron sau o geantă și, doar pipăind-o, să încerci să-ți dai seama ce fel de monedă este.

6. Folosirea mâinii nedominante, pe lista de exerciții simple pentru îmbunătățirea memoriei

Ai încercat vreodată să execuți una dintre sarcinile zilnice cu mâna nedominantă? Ți s-a părut dificil? Deși nu este ușor să lucrezi cu o mână nedominantă, acest exercițiu te ajută să ai o memorie puternică și activă.

Când îți folosești mâna nedominantă, antrenezi partea cortexului cerebral responsabilă de procesarea informațiilor obținute de atingerile mâinilor. Încearcă să execuți următoarele activități cu mâna ta nedominantă:

  • Scrisul
  • Periajul dinților
  • Vorbitul la telefon
  • Folosirea lingurilor

7. Ascultă muzică

Muzica inclusă în exerciții simple pentru îmbunătățirea memoriei

O activitate simplă precum a asculta muzică este printre cele mai bune exerciții pentru îmbunătățirea memoriei.

Muzica, în special cea clasică, fortifică abilitățile cerebrale la orice vârstă. Aceasta stimulează celulele creierului și susține o concentrare mentală, memorare și dezvoltare auditivă optimă.

Îți faci griji cu privire la memoria ta? Simți că nu mai reușești să-ți amintești lucruri importante?

Nu ezita să pui în aplicare cele 7 exerciții simple pentru îmbunătățirea memoriei prezentate în acest articol.

Te-ar mai putea interesa