7 modalități naturale de a-ți îmbunătăți dispoziția

Chiar dacă pare un aspect lipsit de importanță, câteva momente de liniște în timpul zilei pot fi esențiale pentru a-ți regăsi calmul și a-ți îmbunătăți starea de spirit. 
Există modalități naturale de a-ți îmbunătăți dispoziția

Oboseala fizică și mentală ne diminuează calitatea vieții. Este greu să ne îmbunătățim dispoziția atunci când suntem supuși unui nivel ridicat de stres, când nu suntem capabili să ne stabilim un set de priorități sau când problemele personale și sociale ne copleșesc.

Îmbunătățirea stării de spirit este o sarcină dificilă care nu poate fi îndeplinită într-o săptămână. Însă orice mică schimbare ne poate schimba perspectiva asupra situației în care ne aflăm și poate influența pozitiv structura chimică a creierului. Astfel, nivelul de dopamină și de endorfine va crește treptat.

Astăzi îți prezentăm 7 modalități de a-ți îmbunătăți dispoziția care te vor ajuta să ai o stare fizică și psihică mult mai bună. Este vorba despre câțiva pași mici care asigură progrese majore.

1. La o oră și jumătate, fă câte o pauză de 5 minute

Poate părea ciudat, dar o pauză de 5 minute după o oră și jumătate de muncă oferă numeroase beneficii:

  • Contribuie la relaxarea minții.
  • Odihna te ajută să te concentrezi asupra momentului de față și asupra propriilor nevoi. 
  • O pauză scurtă elimină zgomotul din mintea ta și presiunea sarcinilor zilnice.

Îți recomandăm să procedezi în felul următor:

  • Pune mâinile pe abdomen și inspiră timp de 5 secunde. Ține-ți respirația 7 secunde, apoi expiră în decurs de 8 secunde.
  • Ține ochii închiși în timpul acestui exercițiu de respirație pe care trebuie să îl repeți de trei ori.
  • Relaxează-te, conștientizează modul în care te simți și gândește-te la ceva pozitiv: o amintire frumoasă sau un lucru care te motivează.

2. Este mai bine să îți bea cafeaua la o oră și jumătate după trezire

Dacă o bei la momentul potrivit, cafeaua îți îmbunătățește dispoziția

Este posibil ca această recomandare să ți se pară ciudată. Cum să îți limpezești mintea dacă nu îți bei cafeaua de dimineață?

Dacă vrei să îți îmbunătățești dispoziția și să îți încarci organismul cu energie, trebuie să înțelegi mai întâi cum funcționează metabolismul și structura chimică a creierului.

Dacă bei cafea pe stomacul gol, glandele suprarenale pot fi afectate, ceea ce înseamnă că pierzi energie, în loc să o câștigi.

După trezire, creierul produce deja o cantitate adecvată de dopamină. După o oră sau două, nivelul acestei substanțe scade, moment în care este indicat să îți iei doza de cofeină.

Deci, nu uita: după ce te trezești, poți bea un suc natural bogat în antioxidanți. Abia după o oră și jumătate poți servi și mult dorita ceașcă de cafea.

3. Mănâncă ciocolată după masă pentru o doză de energie și bună dispoziție

Tot ceea ce am scris despre cafea este valabil și pentru ciocolată. Dacă vrei să te încarci cu energie și să îți îmbunătățești dispoziția, este indicat să consumi acest aliment la mijlocul dimineții sau după-amiaza, la o oră după masă.

  • Optează pentru ciocolată amăruie, deoarece este cea mai sănătoasă și nu conține zahăr.
  • Dacă mănânci o pătrățică de ciocolată pe zi, îi oferi organismului o doză generoasă de endorfine.

4. Momente de liniște

Contactul cu natura îți îmbunătățește dispoziția

Ideal ar fi să te bucuri în fiecare zi de o oră de contact tăcut, liniștit și relaxant cu natura. Dacă nu este posibil, atunci fă o plimbare pe jos timp de o oră.

Important este să ai parte de câteva momente de pace și echilibru în care să îți relaxezi mintea și să distanțezi zgomotul presiunilor externe de sinele tău interior.

Nu ezita să îți oferi singur aceste clipe de liniște, întrucât sunt foarte terapeutice și îți îmbunătățesc dispoziția în mod remarcabil.

5. Acupresura îți îmbunătățește dispoziția

Acupresura îți îmbunătățește dispoziția

Acupresura este o tehnică tradițională chinezească al cărei scop este ameliorarea durerilor și stimularea funcționării organelor prin exercitarea unei presiuni asupra anumitor puncte din corp.

Nu ai nimic de pierdut dacă încerci și tu. Nu trebuie decât să masezi diferite zone ale corpului pentru a declanșa o reacție pozitivă. Acupresura te relaxează, combate senzația de oboseală accentuată, ameliorează durerea și îți îmbunătățește starea fizică și psihică.

Iată cum trebuie să procedezi:

  • Masează-ți ceafa (locul în care partea de jos a craniului se unește cu coloana vertebrală) cu degetele mari de la mâini.
  • O altă zonă potrivită pentru masaj este cea prezentată în imaginea de mai sus. Este vorba despre adâncitura dintre degetul mare și cel arătător. Este indicat să exerciți o presiune moderată timp de câteva minute pentru a simți o ameliorare.

6. Fă ceva nou pentru a-ți „condimenta” viața

După cum am menționat mai sus, uneori este suficientă o mică schimbare pentru a obține rezultate remarcabile. 

Starea de spirit depinde de foarte mulți factori. Schimbările bruște de dispoziție pot fi cauzate de stres, de anumite afecțiuni precum hipotiroidismul, dar și de plictiseală, care apare din cauza rutinei zilnice.

Fă o schimbare: înscrie-te la un curs, ia lecții de dans, fă-ți prieteni noi, mergi într-o excursie, învață să pictezi, ține un jurnal, tunde-ți părul, implică-te într-o acțiune de voluntariat, adoptă un animal, învață să cânți la un instrument… Lista este nesfârșită!

Orice stimul motivează creierul, îmbunătățindu-ți dispoziția. 

7. Consumă grăsimi mononesaturate

Grăsimile mononesaturate îți îmbunătățesc dispoziția

Grăsimile mononesaturate, cum ar fi acizii grași omega 3 și 6 reglează glicemia, stimulează arderea grăsimilor și îngrijesc sănătatea creierului și a inimii.

Avocado, uleiul de măsline, ouăle și somonul sunt cele mai bune opțiuni pentru îmbunătățirea dispoziției. 

O dietă sănătoasă, bazată pe alimente care măresc în mod natural nivelul de serotonină reprezintă o modalitate excelentă de a-ți îmbunătăți dispoziția în fiecare zi.