7 moduri în care să previi retenția de apă

Atât efortul fizic regulat, cât și odihna sunt esențiale când vine vorba de a preveni retenția de apă. Ambele obiceiuri ajută la eliminarea fluidelor în exces și ajută organismul să se detoxifice. Citește în continuare și ia aminte!

Retenția de apă, care se manifestă sub forma edemelor, este o problemă din ce în ce mai răspândită în zilele noastre. Deși nu este o boală propriu-zisă, aceasta poate declanșa o serie de reacții care semnalează prezența unor tulburări grave, cum ar fi insuficiența renală sau artrita. Dar cum poți să previi retenția de apă?

Retenția de apă are loc atunci când fluidele sunt captate de către țesuturile corpului. Drept consecință, nivelul inflamațiilor crește, iar sistemul circulator și cel limfatic sunt afectate.

Cel mai frecvent simptom al retenției de apă este reprezentat de inflamația membrelor. În plus, această problemă poate cauza durere, oboseală și dificultăți în a executa anumite mișcări.

Vestea bună este că există anumite obiceiuri sănătoase care, odată incluse în rutina ta zilnică, te ajută să previi retenția de apă. În articolul de azi îți prezentăm 7 asemenea practici.

7 moduri în care să previi retenția de apă

1. Bea mai multă apă

Hidratarea te ajută să previi retenția de apă

Multe persoane nu reușesc să își satisfacă necesarul zilnic de apă. Trebuie însă să reținem că apa reprezintă unul dintre cele mai eficiente ingrediente ce te ajută să previi retenția de apă la nivelul țesuturilor și inflamațiile.

Apa nu îți va crește nivelul de fluide din organism. Din contră, acest lichid susține funcția renală și stimulează eliminarea fluidelor prin intermediul urinei. Puterea detoxifiantă și diuretică a apei facilitează îndepărtarea deșeurilor care circulă prin sânge, un factor care poate cauza edeme.

Citește și: Retenție de lichide și grăsime abdominală – remedii

2. Redu-ți aportul de sare

Consumul excesiv de sare este unul dintre principalele obiceiuri care poate cauza retenție de apă la adulți. Acumularea de sodiu dezechilibrează nivelul electroliților și agravează procesele inflamatorii.

Așadar, redu cantitatea de sare pe care o consumi la mesele principale. Totodată, evită alimentele cu un conținut excesiv de sare, inclusiv:

  • Mezelurile
  • Alimentele conservate
  • Dressing-urile pentru salate și sosurile
  • Popcornul
  • Prăjelile și gustările
  • Brânzeturile

3. Evită hainele strâmte

Renunțarea la hainele strâmte te ajută să previi retenția de apă

Hainele strâmte au devenit foarte populare în ultimii ani. Din păcate, majoritatea dintre noi nu realizăm cât de nocive sunt aceste articole de îmbrăcăminte pentru sănătatea noastră.

Deși par inofensive, presiunea pe care hainele strâmte o exercită asupra corpului afectează procesele circulatorii responsabile de eliminarea fluidelor în exces. Te sfătuim să optezi pentru haine mai largi sau fabricate din materiale care să nu strângă corpul.

4. Fă mișcare în mod regulat

Adoptarea unei rutine de exerciții fizice reprezintă o modalitate incredibilă de a preveni retenția de apă și toate problemele asociate. Mișcările executate în timpul acestor activități stimulează sistemul circulator și limfatic. Astfel, organismul poate elimina mai ușor fluidele și deșeurile.

Mișcarea are un impact pozitiv și asupra rinichilor, susținând producția urinei și fortificând tractul urinar.

5. Activează-ți circulația

Cum previi retenția de apă prin masaj

Anumite obiceiuri, precum masajele și dușurile, constituie modalități simple de a stimula circulația sanguină. Deși este ușor să ignorăm acest aspect, retenția de apă poate fi consecința unei circulații deficitare. Ca să previi această problemă, adoptă practici care reglează circulația sângelui.

6. Îmbunătățește-ți calitatea somnului

O calitate a somnului optimă te va ajuta să previi edemele și orice alte probleme inflamatorii. În timp ce dormi, mușchii se relaxează și sângele circulă mai ușor. De asemenea, în acest interval organismul execută anumite funcții fără de care detoxificarea este imposibilă.

Putem spune că un somn odihnitor stimulează eliminarea fluidelor și crește nivelul de energie, îmbunătățind productivitatea.

Vrei să afli mai multe? Citește: Ananasul – beneficii diuretice și detoxifiante

7. Consumă mai multe fructe și legume

Cum previi retenția de apă cu salate

Consumul zilnic de fructe și legume proaspete aprovizionează organismul cu o serie de beneficii care te ajută să combați retenția de apă și inflamațiile.

Conținutul de antioxidanți, apă, fibre și nutrienți esențiali al fructelor și legumelor îmbunătățește funcționarea rinichilor. În plus, aceste alimente ajută și eliminarea deșeurilor. Cu ajutorul lor, poți ține sub control hipertensiunea arterială, durerile musculare și alte probleme asociate edemelor.

Bănuiești că suferi de retenție de apă? Nu ezita să încerci cele 7 trucuri simple prezentate în acest articol!

Te-ar mai putea interesa