7 remedii naturale pentru hipertensiune

2 decembrie 2017
Hipertensiunea arterială poate fi foarte periculoasă dacă nu este ținută sub control. Aceasta poate duce la dezvoltarea unor probleme cardiovasculare care îți pun viața în pericol. 

Dacă suferi de această problemă, află că există multe remedii naturale pentru hipertensiune. Așa cum probabil știi deja, tensiunea arterială măsoară forța cu care sângele lovește pereții arteriali cu fiecare bătaie a inimii.

Valorile de 120 pentru presiunea sistolică și 80 pentru cea diastolică sunt considerate normale. Însă atunci când aceste valori ajung până la 140/90 sau mai mult, vorbim despre hipertensiune arterială. În acest caz, este necesar să iei măsuri pentru a o reduce.

În general, persoanele afectate apelează la tratamente medicamentoase și fac anumite schimbări în alimentație și stilul de viață. Însă unul dintre cele mai bune remedii naturale pentru hipertensiune îl constituie o dietă echilibrată. Aceasta trebuie să conțină alimente care reglează presiunea sângelui și ajută la eliminarea toxinelor.

Iată care sunt unele dintre cele mai bune alimente pentru combaterea hipertensiunii arteriale:

1. Banane

Bananele sunt printre cele mai bune remedii naturale pentru hipertensiune

Bananele se remarcă prin următoarele proprietăți:

  • Conțin foarte mulți nutrienți.
  • Sunt un fruct energizant care restituie echilibrul în organism după orice tip de antrenament fizic.
  • Au un conținut bogat de potasiu care reglează tensiunea arterială.

Având în vedere toate aceste beneficii, îți recomandăm să mănânci banane în fiecare zi. În plus, este indicat să reduci aportul de sodiu din dietă. Asta înseamnă că trebuie să reduci atât consumul de sare în sine, cât și de alimente procesate.

2. Pepene verde

Pepenele verde este unul dintre cele mai bune remedii naturale pentru hipertensiune, deoarece are abilitatea de a dilata vasele sanguine. Astfel, acest fruct scade riscul unui accident vascular cerebral.

În plus, pepenele verde conține citrulină și arginină, doi aminoacizi care măresc tonusul vascular și reglează tensiunea arterială. 

Ai aflat de la medicul tău că ai tensiunea ridicată, însă nu ai încă o problemă gravă în acest sens? Dacă da, înseamnă că ai timp să previi complicațiile. Adăugarea pepenelui în dietă poate fi de mare ajutor în acest sens.

3. Castravete amar

Castravetele amar este printre cele mai bune remedii naturale pentru hipertensiune

Castravetele amar (Momordica charantia) este un fruct tropical bogat în minerale și vitamine (A, B5, B6, C și E). Pe lângă faptul că ține sub control diabetul și îmbunătățește digestia, acest aliment este benefic și pentru sănătatea aparatului cardiovascular.

Castravetele amar este unul dintre cele mai bune remedii naturale pentru hipertensiune. Acest fruct trebuie consumat însă cu moderație, deoarece poate avea anumite efecte secundare, cum ar fi:

  • Aritmie
  • Avort spontan
  • Hiperglicemie

Este indicat să te adresezi unui medic în privința intenției de a consuma castravete amar pentru scăderea tensiunii arteriale.

4. Coacăze indiene

Coacăzele indiene (Phyllanthus emblica) conțin de 20 de ori mai multă vitamina C decât portocalele. 

Vitamina C este un antioxidant puternic care luptă împotriva radicalilor liberi din corp. În plus, această vitamină scade nivelul de colesterol și de trigliceride.

În medicina ayurvedică, coacăzele indiene sunt considerate un fruct miraculos datorită tuturor proprietăților lor benefice. Acest aliment este folosit de mii de ani pentru o bună funcționare a aparatului digestiv și a arterelor, pentru revitalizarea funcțiilor hepatice și curățarea sângelui.

5. Spanac

Spanacul este printre cele mai bune remedii naturale pentru hipertensiune

Spanacul conține nitrați organici. Atunci când aceștia intră în contact cu bacteriile din gură, formează monoxid de azot, care are proprietăți vasodilatatoare. Acesta ajută la buna funcționare a arterelor și stimulează circulația sanguină, prevenind blocajele cauzate de cheaguri.

Consumul unei porții generoase de spanac pe zi scade riscul de hipertensiune arterială și atac cerebral. 

O opțiune excelentă ar fi să consumi un smoothie care conține și o cană de spanac. O astfel de băutură îți oferă energie și te ferește de problema hipertensiunii.

6. Semințe de in măcinate

Multe persoane folosesc semințe de in pentru a face pâine sau a le presăra în salate. În ultimii ani, acestea au devenit foarte cunoscute și apreciate deoarece sunt bogate în acizi grași omega 3 și fibre solubile și insolubile.

Astfel, semințele de in oferă următoarele beneficii:

  • Combat hipertensiunea.
  • Scad nivelul de colesterol.
  • Îmbunătățesc sănătatea inimii.

7. Ovăz și tărâțe de grâu: cele mai bune remedii naturale pentru hipertensiune

Remedii naturale pentru hipertensiune cu ovăz și tărâțe de grâu

Ovăzul și tărâțele de grâu au un conținut ridicat de fibre. Ovăzul este bogat în potasiu și calciu, doi nutrienți care joacă un rol important în combaterea hipertensiunii.

Fibrele solubile din aceste două cereale oferă următoarele beneficii:

  • Scad nivelul de colesterol rău (LDL) din sânge.
  • Îmbunătățesc sensibilitatea la insulină.
  • Combat hipertensiunea.
  • Ajută la menținerea unei greutăți sănătoase.

Hipertensiunea poare deveni o problemă gravă dacă nu este ținută sub control. Din fericire, câteva schimbări pentru un stil de viață mai sănătos pot fi de ajuns în acest sens.

Adaugă alimentele de mai sus în dietă și fă zilnic exerciții fizice. În acest fel, vei reuși să îți reglezi tensiunea arterială.

Te-ar mai putea interesa