8 alimente care curăță arterele

· 30 mai 2016
Pe lângă faptul că sunt bogate în vitamina C și în fibre, roșiile conțin licopen, o substanță care împiedică aderarea colesterolului la pereții arterelor. 

Alimentația joacă un rol esențial în viețile noastre, iar deciziile pe care le luăm în acest sens au un impact puternic asupra sănătății.

În prezent, bolile cardiovasculare afectează din ce în ce mai multe persoane, iar cel mai îngrijorător lucru este faptul că la baza lor stă în multe cazuri alimentația.

O dietă bogată în grăsimi saturate, zahăr și carbohidrați poate afecta în mod direct sănătatea aparatului circulator și cardiovascular, deoarece pe termen mediu și lung aceasta crește nivelul de colesterol, provocând obstrucții la nivelul arterelor și multe alte probleme.

Din fericire, dacă alegerile noastre alimentare sunt inspirate, organismul va primi toți nutrienții de care are nevoie pentru a menține arterele curate și pentru a reduce riscul de boli cardiovasculare.

În articolul de azi îți prezentăm cele mai bune opt alimente pentru a scădea colesterolul și a curăța arterele. Află mai multe din rândurile de mai jos!

Listă de alimente care curăță arterele

1. Usturoi

Usturoiul curăță arterele

Usturoiul este un aliment foarte popular în întreaga lume datorită calităților sale gastronomice și a gustului deosebit pe care îl oferă preparatelor culinare. Acesta este folosit de secole întregi în scop terapeutic, având numeroase beneficii nutriționale și medicinale.

Fiind o sursă importantă de antioxidanți, usturoiul combate efectele radicalilor liberi și ajută la reducerea colesterolului rău. În plus, acesta contribuie la creșterea nivelului de colesterol bun și subțiază sângele, îmbunătățind circulația și ținând sub control tensiunea arterială.

2. Ulei de măsline

Uleiul de măsline conține acizi grași esențiali care curăță arterele și reduc nivelul de colesterol, scăzând riscul de infarct miocardic.

Întrucât conține în principal grăsimi mononesaturate, uleiul de măsline ajută la prevenirea formării plăcii ateromatoase în pereții arteriali.

Profită de beneficiile oferite de acest aliment minunat și adaugă-l în salate, supe, tocănițe sau consumă o lingură de ulei de măsline în fiecare zi.

3. Avocado

Avocado curăță arterele și scade colesterolul

Acest fruct gustos și versatil este foarte benefic pentru sistemul cardiovascular datorită conținutului ridicat de acizi grași esențiali, vitamine și minerale.

Consumul moderat de avocado ajută la echilibrarea nivelului de colesterol și oferă organismului doza de grăsimi sănătoase de care are nevoie pentru o funcționare optimă. 

4. Turmeric

Turmericul sau curcuma este un condiment folosit în bucătăriile din lumea întreagă, dar este extrem de apreciat și pentru proprietățile sale medicinale.

Curcuminul, compusul activ al turmericului, este un antioxidant important care combate efectele negative ale radicalilor liberi și împiedică deteriorarea celulelor. 

Polifenolii conținuți de acest condiment reduc riscul de infarct miocardic prin prevenirea blocării arterelor.

5. Pește gras

Somonul este un pește gras ce curăță arterele

Peștele gras este una dintre cele mai bogate surse de acizi grași omega-3, aceștia fiind esențiali pentru buna funcționare a organismului și pentru menținerea unui nivel scăzut de colesterol.

Specialiștii ne recomandă să consumăm cel puțin două porții de pește gras pe săptămână pentru protejarea inimii.

Speciile incluse în această categorie sunt următoarele:

  • Somon
  • Ton
  • Macrou
  • Păstrăv
  • Sardine

6. Roșii

Folosite pentru prepararea de tocănițe, sosuri, supe și alte rețete delicioase, roșiile sunt o sursă excelentă de nutrienți și compuși esențiali pentru buna funcționare a organismului.

Conținutul lor ridicat de licopen, un antioxidant puternic, previne aderarea colesterolului la pereții arterelor. 

În plus, roșia conține o cantitate mare de fibre, contribuind la eliminarea excesului de grăsime din corp. În plus, aceasta este o sursă minunată de vitamina C, un antioxidant natural care îmbunătățește funcționarea metabolismului.

7. Ovăz

Ovăzul curăță arterele și protejează inima

Datorită valorii sale nutriționale, ovăzul este considerat a fi cea mai completă cereală, fiind o sursă excelentă de fibre și având un conținut mic de carbohidrați. 

Capabil să absoarbă până la de șapte ori greutatea sa în apă, acest aliment reduce abilitatea colesterolului de a adera la pereții arteriali.

Datorită acestui beneficiu, consumul regulat de ovăz poate preveni ateroscleroza și alte probleme cardiovasculare. 

8. Mere

Consumul unui măr pe zi îți îmbunătățește sănătatea cardiovasculară. Merele conțin pectină, o fibră care se atașează de colesterol și îl împiedică să se lipească de artere.

Merele conțin flavonoide, antioxidanți care reduc riscul de boli cardiovasculare cu până la 50%.