8 alimente care îți mențin creierul sănătos

Consumul regulat al acestor alimente reprezintă o modalitate excelentă de a îmbunătăți sănătatea cognitivă. Adaugă-le în dietă și bucură-te de beneficiile incredibile oferite. 
O alimentație corespunzătoare îți menține creierul sănătos

Creierul este unul dintre cele mai importante și mai complexe organe din corp. Alături de sistemul nervos, acesta asigură o gamă largă de abilități fizice și mentale.

Totodată, creierul acționează ca o axă de control a întregului organism, nu numai pentru că reglează funcțiile cognitive, dar și pentru că intervine în procesele vitale ale tuturor organelor și sistemelor din corp.

Creierul este atât de surprinzător încât, până în ziua de azi, nu se știe cu exactitate care ar putea fi cea mai mare contribuție a sa în dezvoltarea umană.

Ceea ce știm sigur este că obiceiurile zilnice pot influența în mod pozitiv sau negativ felul în care funcționează creierul. De exemplu, dieta adoptată îți poate oferi nutrienți esențiali care îl mențin sănătos după ce se absorb în corp.

În acest articol îți prezentăm 8 alimente sănătoase pe care este indicat să le consumi pentru a-ți îngriji creierul.

1. Ciocolata neagră menține creierul sănătos

Ciocolata neagră menține creierul sănătos

Consumul moderat de ciocolată neagră, cu un conținut de minim 60% cacao, oferă numeroase beneficii creierului și sistemului nervos central. Acest aliment conține un nivel ridicat de antioxidanți care, odată absorbiți în organism, diminuează efectele negative ale radicalilor liberi.

În plus, ciocolata amăruie conține doze mari de vitamine B și minerale necesare pentru a preveni dezechilibrele hormonale și nervoase. Aceasta este recomandată și pentru stimularea producției de serotonină și endorfine, doi neurotransmițători care țin sub control stresul și anxietatea.

2. Iaurt natural

Iaurtul natural conține bacterii sănătoase care protejează creierul, îmbunătățind funcțiile sale. Chiar dacă aceste culturi active influențează în mod direct sănătatea intestinelor, absorbția lor contribuie și la funcționarea optimă a creierului.

3. Ovăz

Ovăzul ajută creierul să funcționeze mai bine

Cunoscut drept „regele cerealelor,” ovăzul este un aliment bogat în compuși nutritivi care oferă numeroase beneficii organismului.

Ovăzul conține doze ridicate de vitamina B1, care protejează creierul de efectele negative ale îmbătrânirii și ale radicalilor liberi.

În plus, antioxidanții din compoziția ovăzului încetinesc deteriorarea celulelor cauzată de radicalii liberi. În același timp, acești compuși ajută la îmbunătățirea memoriei și a capacității de concentrare.

Totodată, ovăzul este recomandat în perioadele de efort intelectual intens, deoarece îți oferă o doză sănătoasă de energie.

4. Ceapă

Ceapa este bogată în antioxidanți care protejează celulele cerebrale, prevenind dezvoltarea bolilor neurodegenerative. Acest aliment conține cantități ridicate de quercitină și antiocianine, care contribuie la îmbunătățirea capacității de concentrare, reglând, de asemenea, funcțiile sistemului nervos central.

5. Pește gras

Peștele gras ajută creierul să se mențină sănătos

Peștele gras este una dintre cele mai bune surse naturale de acizi grași omega 3. Aceste grăsimi polinesaturate sunt sănătoase, oferind beneficii creierului și inimii.

Acizii grași curăță arterele, eliminând colesterolul și prevenind formarea plăcilor ateromatoase. Proprietățile lor antiinflamatoare stimulează oxigenarea celulelor și previn dezvoltarea afecțiunilor cronice, cum ar fi accidentul vascular cerebral.

6. Avocado

Acest fruct delicios cu pulpă verde este bogat în grăsimi sănătoase și antioxidanți care previn îmbătrânirea prematură a celulelor cerebrale.

În plus, avocado conține acizi grași omega 3 și vitamina E care contracarează efectele negative ale radicalilor liberi și previn declinul cognitiv.

7. Semințe de in

Semințele de in mențin creierul sănătos

Semințele de in conțin acizi grași omega 3, vitamina E și alți compuși cu efect antioxidant care protejează creierul. Consumul regulat al acestui aliment oferă corpului un plus de energie și îmbunătățește performanțele mentale și capacitatea de concentrare.

Totodată, semințele de in reduc impactul negativ al stresului oxidativ și combat îmbătrânirea celulară a țesuturilor cerebrale.

8. Ulei de măsline

Grăsimile sănătoase din uleiul de măsline reduc colesterolul rău (LDL) de la nivelul arterelor. Acest tip de colesterol este asociat cu afecțiunile cardiovasculare, cum ar fi accidentul vascular cerebral.

Atât acizii grași, cât și antioxidanții din uleiul de măsline reglează procesele inflamatoare din corp și reduc dezechilibrele sistemului nervos. Consumul acestui aliment ajută la buna funcționare a celulelor cerebrale și a circulației sanguine, două elemente cruciale pentru menținerea sănătății creierului.

Consumul regulat al alimentelor de mai sus reprezintă o modalitate excelentă de a asigura optimizarea funcțiilor cognitive. Adaugă-le în dietă și bucură-te de beneficiile uimitoare pe care le oferă.