8 alimente care nu sunt atât de sănătoase pe cât crezi

Este posibil să mănânci ceva care îi dăunează organismului tău, deși nu ai fi crezut? Multe alimente par sănătoase, însă cel mai bine este să le prepari tu pentru a te asigura că nu conțin ingrediente dăunătoare. 
Unele alimente nu sunt la fel de sănătoase pe cât par

Te-ai hotărât să adopți un stil de viață sănătos? Multe persoane iau această decizie din dorința de a mânca sănătos, de a slăbi sau de a combate o boală. În orice caz, motivul din spatele acestui obiectiv nu are nicio însemnătate. Important este să conștientizezi că anumite alimente nu sunt atât de sănătoase pe cât par și că ți-ar putea sabota eforturile.

Încrederea pe care o acorzi anumitor produse are la bază lipsa informării sau strategiile de marketing. În realitate, aceste alimente te împiedică să obții rezultatele așteptate în urma consumării lor.

Ambalajele multor produse alimentare pot fi înșelătoare, întrucât sunt prezentate ca fiind benefice și sărace în calorii. Mai jos îți prezentăm o listă de alimente despre care crezi că sunt sănătoase, dar nu este așa.

1. Salate preambalate

Salatele preambalate nu sunt alimente sănătoase

Salatele preambalate sunt alimente disponibile în supermarketuri, pe care le cumpărăm crezând că sunt sănătoase. Deși sunt pe bază de legume, aceste salate pot avea un conținut nutrițional scăzut.

În plus, de multe ori salatele preambalate sunt congelate săptămâni întregi, ceea ce înseamnă că ingredientele nu sunt proaspete și că în compoziția lor se găsesc și anumiți conservanți.

De parcă nu ar fi de ajuns, majoritatea acestor salate sunt asezonate cu dressinguri care au un conținut bogat de sare, îndulcitori și conservanți.

Cel mai bine este să prepari salatele acasăÎn acest fel, economisești bani și scapi și de kilogramele în plus.

2. Smoothie-uri din comerț

Nu toate smoothie-urile sunt la fel. Uneori, ne gândim că acestea sunt niște băuturi sănătoase. Însă chiar dacă un aliment este etichetat drept smoothie, asta nu înseamnă că el este neapărat sănătos.

Smoothie-urile disponibile în comerț conțin, de obicei, ingrediente precum:

  • Zahăr rafinat
  • Grăsimi
  • Calorii în exces
  • Chimicale

Este mult mai ieftin și mai simplu să îți prepari propriile smoothie-uri dimineața. În acest fel, poți folosi fructe și legume proaspete, de sezon și poți controla întotdeauna porțiile utilizate.

3. Mix studențesc

Mixurile studențești nu sunt cele mai sănătoase alimente

Cu siguranță, ai cumpărat de multe ori amestecuri de alune și fructe uscate. Acestea se vând în supermarketuri sau în magazinele mici de cartier și le cumpărăm cu gândul că sunt sănătoase.

Dacă obișnuiești să cumperi mixuri studențești în cantități mari, trebuie să știi că aceste conțin, de obicei:

  • Sulfiți pe post de conservanți
  • O cantitate mare de grăsimi
  • Semințe râncede
  • Sare în exces

Dacă vrei să servești o gustare sănătoasă între mese, alege semințe uscate sau fructe și legume proaspete. 

4. Batoane de cereale sau energizante

Multe batoane de cereale sau batoane energizante din comerț conțin sirop de porumb bogat în fructoză, zahăr rafinat și grăsimi saturate și trans.

Este mult mai sănătos să îți prepari singur acasă batoane de cereale. Încearcă mai multe rețete până o găsești pe cea preferată.

5. Alimente sărace în grăsimi

Alimentele fără grăsimi nu sunt soluția ideală pentru a slăbi, așa cum te așteptai. Din contră, grăsimile sănătoase oferă senzația de sațietate.

Ai grijă la produsele lipsite de grăsimi, deoarece s-ar putea să nu-ți ofere decât calorii goale. Cel mai bine este să îți gătești singur acasă preparatele pe care vrei să le servești sau să optezi pentru alimente ecologice în 80% dintre cazuri.

6. Iaurt congelat

Iaurtul congelat este unul dintre cele mai înșelătoare alimente. Multe persoane îl consideră o opțiune sănătoasă, dar nu este deloc așa. Acest produs conține zahăr rafinat și arome artificiale.

Dacă vrei, într-adevăr, să consumi un iaurt congelat sănătos, prepară-l chiar tu acasă. Folosește iaurt natural, îndulcește-l cu stevia, adaugă fructe și ai grijă să îl servești în cantități moderate.

7. Băuturi „sănătoase”

Băuturile dietetice trebuie eliminate de pe lista alimentelor sănătoase. Aceste amestecuri chimice nu sunt cu nimic mai bune decât sucurile carbogazoase obișnuite.

Așa zisele „băuturi sănătoase” sunt pline de îndulcitori sintetici care sunt asociați dezvoltării cancerului. Cel mai bine este să le eviți.

Optează, în schimb, pentru apă de cocos sau pentru apă cu infuzie de fructe.

8. Pâine integrală de grâu

Pâinea integrală nu poate fi inclusă în lista de alimente sănătoase

Acesta este încă unul dintre acele alimente pe care le considerăm sănătoase, dar nu sunt. Pe ambalajele lor putem citi că sunt foarte benefice și că pot fi consumate zilnic. În realitate, pâinea integrală nu se deosebește mult de cea albă.

Multe sortimente de pâine care au scrise pe etichete cuvinte precum „multicereale” sau „grâu întreg” sunt preparate tot din cereale rafinate. Prin urmare, acestea nu oferă la fel de multe beneficii precum cerealele integrale.

Ai grijă să citești întotdeauna cu atenție lista de ingrediente. Dacă nu, poți să îți prepari singur acasă pâine integrală cu făină fără gluten. Este opțiune simplă și foarte delicioasă.