8 beneficii uimitoare ale semințelor de chia

5 martie 2018
Semințele de chia îți mențin inima sănătoasă și te ajută să slăbești. Nu ezita să adaugi acest aliment extraordinar în dieta zilnică. 

Există nenumărate beneficii uimitoare ale semințelor de chia. Acestea sunt o sursă excelentă de fibre, antioxidanți, calciu, magneziu, zinc și fosfor.

Potrivit Societății Americane de Nutriție, semințele de chia sunt benefice pentru organism din mai multe motive:

  • Acestea sunt mai bogate în potasiu decât bananele.
  • Semințele de chia conțin mai multe proteine decât legumele.
  • Aceste semințe au de două ori mai multe fibre decât ovăzul.
  • Semințele de chia au de trei ori mai mult fier decât lintea și spanacul. 
  • În plus, acestea au de trei ori mai mulți antioxidanți decât merișoarele.
  • Totodată, semințele de chia au de cinci ori mai mult calciu decât laptele. 

În acest articol îți prezentăm câteva beneficii uimitoare ale semințelor de chia care te vor convinge să le adaugi în dieta zilnică.

1. Beneficii uimitoare ale semințelor de chia: ajută la pierderea în greutate

Beneficii uimitoare ale semințelor de chia pentru slăbit

Semințele de chia accelerează metabolismul și stimulează arderea grăsimilor. Când le combini cu apă și lămâie, acestea ajută la detoxifierea organismului și la tratarea constipației. În plus, obții o băutură răcoritoare naturală.

Ingrediente

  • 1 lingură de semințe de chia (5 g)
  • 1 cană de apă fierbinte (200 ml)
  • 1 lămâie (100 g)

Mod de preparare

  • În primul rând, împarte apa în două căni și pune semințele de chia la înmuiat într-una dintre ele.
  • Lasă-le la înmuiat cel puțin 40 de minute (amestecul trebuie să devină vizibil mai dens).
  • După 40 de minute, stoarce zeama de lămâie și toarn-o în cealaltă cană de apă.
  • Amestecă bine ambele lichide.

Pentru rezultate optime, consumă această băutură pe stomacul gol. 

2. Protejează sănătatea inimii

Semințele de chia sunt o sursă naturală de acizi grași omega 3, un nutrient esențial pentru buna funcționare a sistemului circulator și a inimii.

  • Aceste semințe scad nivelul de colesterol și de trigliceride.
  • În plus, semințele de chia scad riscul de boli inflamatoare cronice.
  • Totodată, acestea previn complicațiile la nivelul sistemului nervos.

3. Sunt o sursă extraordinară de energie

Beneficii uimitoare ale semințelor de chia precum mărirea nivelului de energie

Semințele de chia conțin doze importante de carbohidrați complecși, nutrienți care îi oferă energie organismului pentru o perioadă îndelungată. Dacă te simți lipsit de vitalitate și obosești ușor, poate ar fi o idee bună să adaugi acest aliment în dietă.

Totodată, dacă practici un sport sau ești foarte activ în timpul zilei, semințele de chia îți măresc rezistența fizică. 

4. Previn îmbătrânirea prematură a pielii

Datorită conținutului bogat de antioxidanți din compoziția lor, semințele de chia ajută la repararea pielii, prevenind totodată producerea altor daune. Acest aliment luptă împotriva radicalilor liberi, drept pentru care trebuie să îl consumi pentru a încetini procesul de îmbătrânire a celulelor și a curăța organismul de toxine.

5. Ameliorează durerile articulare

Beneficii uimitoare ale semințelor de chia pentru articulații

Având un conținut bogat de antioxidanți și acizi grași omega 3, semințele de chia ajută la ameliorarea durerilor cauzate de inflamarea articulațiilor. În plus, acestea stimulează producția de colagen datorită conținutului lor ridicat de zinc și cupru.

Prin urmare, pe lista de beneficii uimitoare ale semințelor de chia este inclusă și contribuția lor la buna funcționare a articulațiilor, precum și prevenirea problemelor cauzate de artrită, artroză și dislocări.

6. Contribuie la creșterea masei musculare

Semințele de chia sunt recomandate pentru creșterea masei musculare deoarece sunt bogate în fibre și acizi grași omega 3, omega 6 și omega 9. Totodată, aceste semințe au un efect terapeutic și regenerator, fiind foarte utile persoanelor care practică antrenamente de intensitate ridicată.

7. Hidratează organismul

Beneficii uimitoare ale semințelor de chia precum hidratarea organismului

Semințele de chia absorb de 10 – 12 ori greutatea lor în apă. Astfel, acestea sunt ideale pentru a regla nivelul de electroliți și pentru a menține organismul hidratat mai mult timp.

8. Îți îmbunătățesc dispoziția

Alte beneficii uimitoare ale semințelor de chia se datorează conținutului lor bogat de triptofan. Triptofanul este un aminoacid esențial care contribuie la producția de serotonină, numită și hormonul fericirii.

Având în vedere cele menționate, consumul de semințe de chia reglează ciclul veghe – somn, îți îmbunătățește dispoziția, tratează depresia și combate anxietatea.

Cum poți consuma semințele de chia pentru a te bucura de beneficiile lor?

Pe lângă consumul pe stomacul gol, așa cum am explicat mai sus, poți mânca semințe de chia în orice moment al zilei și le poți adăuga în mâncărurile tale preferate. Poți combina acest ingredient cu:

  • Iaurt
  • Lapte
  • Deserturi
  • Salate
  • Cereale
  • Produse preparate la cuptor

În ciuda nenumăratelor beneficii uimitoare ale semințelor de chia, nu este recomandat să consumi acest aliment în mod excesiv. Doza zilnică recomandată este de maxim două linguri. Această cantitate te va ajuta să previi posibilele probleme gastrointestinale și arteriale, precum și dezechilibrele la nivelul glicemiei.

Te-ar mai putea interesa