8 soluții pentru combaterea balonării

· 4 decembrie 2017
Pe lângă adoptarea unei diete echilibrate, poți face și câteva masaje locale pentru a reduce inflamarea și disconfortul cauzate de balonare. Află mai multe soluții utile din acest articol!

Cauți soluții pentru combaterea balonării? Astăzi îți oferim câteva recomandări pentru a scăpa de această problemă în mod rapid și simplu.

1. Masaj pentru reducerea formării gazelor

În anumite situații, balonarea poate fi cauzată de acumularea de gaze intestinale. Din fericire, în acest caz poți ameliora disconfortul cu un masaj simplu.

Instrucțiuni

  • Pune patru degete în poziție orizontală pe centrul abdomenului (zona buricului). Concentrează-te pe punctul localizat sub degetul arătător.
  • După ce ai găsit acel punct, efectuează un masaj delicat timp de două sau trei minute în sensul acelor de ceasornic. 
  • Vei ști că ai procedat corect dacă observi că ți-a crescut producția de salivă.

2. Masaj pentru eliminarea retenției de apă

Masajele sunt soluții pentru combaterea balonării

Dacă încerci să reduci cantitatea de lichide reținută în țesuturi, care îți face abdomenul să pară umflat, un masaj simplu îți poate fi de mare ajutor.

Instrucțiuni

  • Încă o dată, folosește buricul ca punct de referință pentru acest masaj. Găsește zona localizată la două degete (plasate orizontal) mai sus de el.
  • Exercită o presiune ușoară asupra acestei zone și masează două – trei minute în sensul acelor de ceasornic, apoi în direcția opusă. 

3. Masaj pentru stimularea tranzitului intestinal

Acest masaj te ajută să îți îmbunătățești tranzitul intestinal și să previi constipația, una dintre cele mai frecvente cauze ale neplăcutei balonări.

Instrucțiuni

  • De această dată, trebuie să te concentrezi pe zona aflată la patru degete lățime sub buric și să o masezi timp de două – trei minute în sensul acelor de ceasornic, după care în direcția opusă.
  • Această mișcare simplă ajută la stimularea peristaltismului.
  • Pe lângă faptul că ameliorează constipația, acest masaj este una dintre cele mai bune soluții pentru combaterea balonării. 

4. Apă cu zeamă de lămâie: una dintre cele mai bune soluții pentru combaterea balonării

Apa cu lămâie este printre cele mai bune soluții pentru combaterea balonării

Știai că un pahar de apă caldă cu zeamă de lămâie băut cu 15 – 20 de minute înainte de micul dejun reglează producția de acid gastric și ameliorează simptomele arsurilor la stomac?

Apa cu lămâie combate eructațiile și previne formarea gazelor intestinale. În plus, această băutură este o sursă excelentă de vitamina C.

5. Nu consuma cafea cu lapte la micul dejun

Cafeaua cu lapte este una dintre cele mai consumate băuturi la micul dejun. Însă dacă vrei să îți protejezi sănătatea sistemului digestiv, este indicat să uiți de acest lichid și să comanzi unul mai sănătos.

Laptele stimulează producția de acid gastric. Cafeaua are, la rândul său, un efect similar când ajunge în stomac, mărind și mai tare aciditatea.

Instrucțiuni

  • Dacă nu poți omite lactatele la micul dejun, încearcă să înlocuiești laptele cu iaurt. În acest fel, obții un aport de bacterii sănătoase care facilitează digestia.

6. Nu bea alcool pe stomacul gol

Consumul de alcool duce la balonare

Băuturile alcoolice stimulează, de asemenea, producția de acid gastric. Astfel, atunci când stomacul este gol, acestea îi îngreunează funcțiile și deteriorează pereții acestui organ.

În plus, consumul regulat de alcool poate distruge microflora din stomac și intestine. Cel mai bine este să bei cu moderație și niciodată pe stomacul gol.

7. Elimină alimentele grase din dietă

Este indicat să eviți cu orice preț consumul regulat de alimente grase. Produsele fast food și dulciurile sunt greoaie și pot îngreuna digestia. Cu cât stomacul digeră mai greu alimentele, cu atât organismul produce mai multe gaze. 

Dacă vrei să eviți disconfortul și senzația de greutate la stomac, îți recomandăm să adopți o dietă echilibrată, bogată în fructe și legume. Vei simți diferența la nivelul întregului organism.

8. Consumă alimente bogate în fibre, dar cu moderație

Alimentele bogate în fibre sunt sănătoase, dar nu în exces. Ai grijă să îți iei doza zilnică de fructe, legume, fructe de pădure și leguminoase, însă nu exagera.

Un consum excesiv de fibre poate mări producția de gaze, provocând balonare. Totodată, acesta poate încetini funcțiile intestinale.