9 alimente de evitat când ții cură de slăbire

Dacă vrei ca dieta ta să funcționeze, trebuie să îți prepari acasă smoothie-urile și salatele și să nu cumperi produse preambalate. Află mai multe sfaturi utile din articolul de astăzi!
Dacă ții cură de slăbire, trebuie să eviți cură de slăbire

Când ții cură de slăbire, nu totul este așa cum pare. Există multe alimente care au un număr mai mare de calorii decât ai fi crezut. Mai jos îți prezentăm o listă de alimente care te-ar putea induce în eroare și pe care trebuie să le eviți când ești la dietă.

Când țin cură de slăbire, multe persoane optează pentru produse care par sărace în calorii, „light” și foarte sănătoase. În realitate, aceste alimente nu sunt deloc așa cum par și îți pot zădărnici toate eforturile de a slăbi.

Iată câteva dintre produsele pe care trebuie să le eviți când ții cură de slăbire.

1. Evită consumul de sushi dacă ții cură de slăbire

Evită consumul de sushi dacă ții cură de slăbire

Multe persoane cred că sushi are un număr mic de calorii și că este un aliment foarte sănătos. De fapt, este important să ții cont de anumite aspecte:

  • De exemplu, ar trebui să eviți rulourile cu maioneză picantă, tempura prăjită și cremă de brânză. Toate acestea au un conținut bogat de grăsimi.
  • Sushi poate fi servit cu diverse sosuri. Cel mai bine este să optezi pentru sosuri ușoare și să eviți prăjelile.

2. Müesli

Müesli este sănătos, însă nu este recomandat atunci când ții cură de slăbire. Acesta are un număr mare de calorii.

Trebuie să știi întotdeauna cu exactitate ce mănânci. De exemplu, poți consuma müesli în cantități mici, însă totodată trebuie să faci și exerciții fizice de intensitate medie spre ridicată.

3. Salată Caesar

Nu toate salatele sunt recomandate într-o cură de slăbire

Ai grijă la salate, deoarece unele dintre ele te pot induce în eroare. Doar pentru că are salată verde la bază, nu înseamnă că o salată este și săracă în calorii. Un exemplu concludent este salata Caesar. Acest preparat are multe calorii, deoarece conține ingrediente precum crutoane, brânză și dressing.

Dacă ești la dietă, cel mai bine este să optezi pentru o salată de roșii cu salată verde, sparanghel și porumb, asezonată cu ulei de măsline.

4. Batoane de cereale

Ai grijă la batoanele de cereale. Deși par o gustare sănătoasă și săracă în calorii, nu este deloc așa. La fel ca batoanele de müesli, batoanele de cereale din comerț au foarte multe calorii. Prin urmare, acest produs trebuie consumat cu moderație.

În plus, batoanele de cereale conțin grăsimi saturate și trans, dar și zahăr rafinat și uleiuri hidrogenate. Prin urmare, când ești la dietă, este recomandat să te ferești de acest aliment.

5. Pâine integrală

Evită pâinea integrală dacă ții cură de slăbire

Nu te gândi că reduci aportul de calorii dacă optezi pentru pâine integrală în defavoarea franzelei clasice. Pâinea integrală are același număr de calorii ca pâinea albă. 

Diferența dintre cele două produse stă în cantitatea de fibre pe care o conține fiecare dintre ele. Fibrele îmbunătățesc digestia și stimulează tranzitul intestinal, nimic mai mult.

6. Băuturi pentru sportivi

Aceste băuturi sunt ideale pentru sportivi, întrucât le oferă sărurile și mineralele pierdute în timpul activității fizice intense. Însă băuturile pentru sportivi conțin multe zaharuri, drept pentru care au și un număr mare de calorii. 

Evită acest produs sau optează pentru variantele fără zahăr.

7. Murături

Dacă ții cură de slăbire, consumă castraveți proaspeți, nu murați

Castraveții sunt foarte utili în curele de slăbire, însă nu și cei murați. Murăturile conțin cantități mari de sodiu (altfel spus, sare).

Pe lângă faptul că este dăunătoare sănătății, sarea provoacă retenție de apă și umflături. 

8. Banane uscate

Bananele conțin multe glucide. După cum știi deja, fructele sunt foarte sănătoase, însă unele dintre ele nu sunt recomandate atunci când ții cură de slăbire. În această categorie sunt incluse și bananele uscate care se găsesc mixurile studențești.

O porție de 100 de grame de banane uscate conține 441 de calorii. 

9. Smoothie-uri

Nu orice smoothie este o alegere bună dacă ții cură de slăbire

Nu toate smoothie-urile sunt sănătoase. Este important să ai grijă la acest produs. Vorbim despre aceeași situație ca în cazul bananelor. Dacă vrei să mănânci fructe, consumă-le în stare naturală. 

Unele smoothie-uri conțin cantități mari de zahăr sau îndulcitori. Același lucru este valabil și pentru anumite sortimente de iaurt sau înghețată.

Iată la ce „trucuri” poți apela atunci când ții cură de slăbire:

  • Dacă vrei să consumi smoothie-uri, prepară-le chiar tu acasăDe preferat, aceste băuturi trebuie să fie pe bază de fructe și să aibă proprietăți detoxifiante.
  • Dacă vrei un smoothie cu adevărat sănătos, nu adăuga în el zahăr, frișcă, ciocolată sau alte produse de acest gen.