9 exerciții fizice matinale pentru 9 minute

Alege oricare dintre aceste exerciții fizice și combină-le pentru a crea un antrenament matinal de 9 - 10 minute. Treptat, vei observa rezultatele sale incredibile!

Câteva exerciții fizice matinale nu te costă nimic, însă chiar dacă nu pare, îți pot oferi numeroase beneficii. Sportul de dimineață reprezintă o modalitate excelentă de a-ți activa metabolismul, de a arde calorii și de a-ți începe ziua în formă.

Dacă faci mișcare la orele dimineții, te umpli de energie și elimini tensiunea musculară care te încetinește și îți accentuează durerile.

În articolul de azi, vrem să îți venim în ajutor. Acest ajutor constă în prezentarea a 9 exerciții fizice matinale ușoare pe care le poți face în doar 9 minute. Dacă le practici în mod consecvent, vei observa rezultate remarcabile într-o lună.

1. Ridicarea greutăților în timp ce stai culcat

Nu, nu este necesar să ridici greutăți de 5 kg. Vorbim despre un exercițiu simplu de forță care îți antrenează mușchii brațelor

  • Întinde-te pe o saltea, respiră adânc timp de câteva minute, apoi ridică și coboară brațele timp de 5 minute, în timp ce ții în mâini niște greutăți mici.
  • Poți practica acest exercițiu de două ori pe săptămână, alături de celelalte exerciții pe care ți le prezentăm mai jos în detaliu.

2. Săritul corzii

Săritul corzii este printre cele mai bune exerciții matinale

Săritul corzii este o activitate ușoară și distractivă. Dacă nu ai vecini la etajul de jos pe care i-ai putea deranja, pune niște muzică și sari coarda timp de câteva minute la diferite intensități. Ce mai aștepți?

Poți începe cu sărituri lente, mărind apoi viteza. Nu te suprasolicita. Scopul exercițiului este de a te umple de energie dimineața, așa că nu ar trebui să te epuizezi.

3. Flotările stil „Superman”

Aceasta este denumirea originală a unuia dintre cele mai cunoscute exerciții fizice matinale. Iată cum se execută aceste flotări:

  • Stai întins cu fața în jos.
  • Depărtează picioarele.
  • Cu mâinile pe lângă corp, ridică-ți trunchiul (de parcă ai fi un supererou care își ia zborul cu brațele lipite de talie). 
  • Vei simți o apăsare în partea de jos a spatelui.
  • Repetă de mai multe ori.

4. Exercițiul cu scaunul

Poți practica exerciții fizice matinale cu ajutorul unui scaun

Acesta este unul dintre cele mai simple și mai utile exerciții fizice matinale. Pentru a-l executa, ai nevoie de un scaun stabil, cu picioarele rezistente, care nu alunecă atunci când practici exercițiul.

  • După ce ai poziționat bine scaunul, stai în fața lui și pune un picior pe el (ca în imaginea de mai sus).
  • Apleacă-te în față, pentru a-ți întinde celălalt picior.
  • Repetă apoi exercițiul cu piciorul opus. Este foarte simplu.

5. Ridicarea picioarelor

Ridicarea picioarelor este printre cele mai bune exerciții fizice matinale

Acesta nu este doar un exercițiu fizic, ci și o poziție relaxantă care îmbunătățește circulația de la nivelul picioarelor și te ajuta să îți începi ziua în formă.

  • Așază-te într-o poziție confortabilă lângă un perete.
  • Ridică picioarele și sprijină-le de perete, ținând brațele întinse.

Această poziție este binevenită după încheierea unui alt exercițiu, deoarece te relaxează, îți reglează respirația și fluxul sanguin și îți oxigenează creierul.

Încearcă și tu!

6. Bicicleta invizibilă

Suntem siguri că ai practicat acest exercițiu distractiv și în copilărie. Este foarte simplu:

  • Stai întins pe pat.
  • Ridică picioarele.
  • Sprijină-ți talia în mâini și ridică-te puțin mai mult.
  • Simulează datul din pedale cu picioarele. Începe cu o intensitate redusă, apoi mărește viteza.

7. Întinderea tendoanelor

Întinderile sunt recomandate ca exerciții fizice matinale

  • Stai pe o saltea.
  • Îndoaie un picior pentru ca talpa să atingă coapsa celuilalt.
  • Apleacă-te în față, încercând să îți ții partea de jos a spatelui dreaptă.
  • Atinge vârful piciorului pe care l-ai întins, la fel ca în imaginea de mai sus.
  • Menține poziția timp de 30 de secunde, odihnește-te și repetă cu celălalt picior.

Poți combina acest exercițiu cu altele din lista prezentată aici.

8. Exerciții fizice matinale cu cercul hula hoop

Ai un cerc hula hoop? Dacă nu, îți poți cumpăra unul din magazinele cu articole sportive – este ieftin și poate fi folosit pentru practicarea multor exerciții.

Pentru a-ți începe ziua în mod distractiv și sănătos, învârte cercul în jurul taliei fără să îl lași să cadă. Pune niște muzică și încearcă să menții ritmul timp de 5 – 6 minute. La final, poți face alt exercițiu dintre cele prezentate în acest articol.

9. Întinderile în zona spatelui

Poți practica exerciții fizice matinale în doar 9 minute

Acest exercițiu are un efect terapeutic, nu este foarte solicitant sau obositor și ameliorează tensiunea cauzată de lipsa odihnei corespunzătoare în timpul nopții.

  • Pune-te în genunchi și arcuiește spatele timp de câteva secunde.
  • Apoi, execută mișcarea opusă (așa cum se vede în imagine). Ține burta jos și arcuiește coloana în direcția opusă.

În concluzie, alege oricare dintre aceste exerciții fizice matinale și combină-le pentru a crea un antrenament de 9 – 10 minute. În acest fel, te vei bucura de o stare fizică și psihică mult mai bună. 

Te-ar mai putea interesa