9 obiceiuri ce te îngrașă

· 23 septembrie 2015
Anxietatea și stresul ne fac să mâncăm mai mult și să tânjim după dulciuri sau fast food în loc de alimente mai sănătoase.

Multe persoane urmează tot felul de diete sănătoase visând să slăbească, dar, din anumite motive, mai degrabă se tot îngrașă. Atunci când vine vorba de slăbit și de arderea grăsimilor aflate în exces, nu trebuie să te concentrezi doar asuprea dietei și a aportului tău zilnic de calorii. Dacă vrei să slăbești, trebuie să iei în considerare nu numai ceea ce mănânci, dar și acele obiceiuri zilnice ce pot influența succesul (sau eșecul) curei tare de slăbire și care, dacă nu ai grijă, te îngrașă și mai mult.

Nu e ușor să ajungi la o greutate ideală. Trebuie să te dedici foarte mult acestui scop și să faci schimbări atât în ceea ce privește dieta ta zilnică, cât și în obiceiurile tale. Dacă nu știi care sunt acele obiceiuri ce te îngrașă indiferent de dieta pe care o urmezi, citește în continuare și o să afli!

Mănânci imediat înainte de culcare

În general, atunci când simțim nevoia să mâncăm imediat înainte de culcare, nu ne este cu adevărat foame, ci mai degrabă facem asta din obișnuință. Persoanele care simt această poftă să mănânce ceva (de obicei ceva dulce sau bogat în calorii) înainte de a se sui în pat trebuie să înțeleagă că acest obicei le îngrașă. În loc să iei o gustare înainte de a te culca, programează-ți mese fixe în decursul zilei și, dacă chiar simți nevoia să mănânci ceva între mese, ronțăie niște fructe care nu îngrașă.

Nu dormi bine

2-somn

Dacă te culci foarte târziu sau nu reușești să dormi bine, este posibil să nu mai reușești să ții evidența a ceea ce mănânci în decursul zilei așa cum trebuie. În plus, studiile arată că lipsa de somn provoacă un dezechilibru hormonal ce ne împiedică să ne simțim sătuli, iar noi, în consecință, vom mânca mai mult.

Ceva îți distrage atenția atunci când mănânci

Dacă obișnuiești să mănânci în timp ce te uiți la televizor, îți butonezi telefonul mobil sau faci altceva ce îți distrage atenția, atunci ar fi bine să-ți schimbi acest obicei. Conform unui studiu efectuat de Jurnalul american de nutriție clinică, persoanele care au atenția distrasă în timp ce mănâncă tind să consume cu circa 50% mai multe calorii. În plus, s-a mai dovedit că aceste persoane tind să se simtă mai puțini sătule după masă și că este mult mai probabil ca ele să mănânce gustări între mese.

Te macină stresul și anxietatea

3-stres îngrașă

Acești doi factori sunt dușmani de moarte ai slăbitului, dar și ai stării tale de bine în general. Atât stresul cât și anxietatea sunt asociate cu ceea ce se numește „mâncatul pe fond de stres”, adică atunci când mâncăm foarte mult și tânjim numi după junk food și dulciuri. Pentru a evita mâncatul pe fond de stres, îți recomandăm să încerci să eviți stresul, grijile și anxietatea. În situațiile în care aceste stări emoționale nu pot fi evitate, bea niște apă, ceai sau mănâncă fructe—dar evită acele alimente nesănătoase ce îngrașă!

Mănânci prea repede

Mâncatul prea repede este un obicei prost de care, probabil, majoritatea dintre noi suntem vinovați. Însă, trebuie să realizăm că dacă mestecăm mâncarea încet și cu grijă, nu numai că va fi mai puțin probabil să ne înecăm, dar vom și ajuta organismul să digere alimentele pe care le consumăm. Îți recomandăm să mănânci încet, astfel încât niciuna din mesele tale să nu fie mai scurtă de 20 de minute.

Duci un stil de viață sedentar care îngrașă

4-stând-jos

Un stil de viață sedentar este una din principalele cauze ale „epidemiei” de obezitate ce a devenit atât de răspândită în zilele noastre. Oamenii care au un astfel de stil de viață tind să aibă o activitate fizică limitată, dar să și mănânce mai mult decât persoanele mai active. Astfel, este foarte important să nu stai jos prea mult, pentru a evita orice problemă serioasă de sănătate pe termen lung.

Obișnuiești să sari peste micul dejun

Fie că nu ai desul timp dimineața, fie că ai impresia că așa vei reuși să slăbești, cu siguranță că se întâmplă deseori să sari peste micul dejun. Însă, asta este o mare greșeală pentru că, oricât de contraintuitiv ar părea, acesta este un obicei ce îngrașă. Se pare că prima masă a zilei este atât de importantă pentru că ea ne activează metabolismul, ceea ce ne permite să ardem calorii. Un mic dejun sănătos trebuie să conțină carbohidrați complecși, proteine și grăsimi sănătoase.

Consumi prea multă sare

5-sare-marină

Probabil că știi deja că nu este recomandat să mâncăm alimente prea sărate—asta nu numai dacă vrem să slăbim, ci și dacă pur și simplu vrem să fim sănătoși. Sarea promovează retenția de lichide în organism și ne poate afecta tensiunea arterială. Astfel, este foarte important să avem o dietă săracă în sodiu și, atunci când vrem să ne condimentăm mâncarea, să înlocuim sarea cu una din alternativele sale.

Nu bei destule lichide

Atunci când nu bem destule lichide, rinichii noștri funcționează mai lent și toxinele ce se acumulează în organism nu sunt eliminate în totalitate. Experții ne recomandă să bem cel puțin doi litri de apă pe zi pentru a ne menține hidratați, a preveni retenția de lichide și a elimina substanțele nocive de care organismul nostru nu are nevoie. Dacă vrei, poți alege să bei sucuri naturale sau ceaiuri, dar îți recomandăm să eviți băuturile carbogazoase, ce conțin foarte mult zahăr, acestea intrând în categoria băuturilor ce te îngrașă.