Alegeți un mic dejun simplu și sănătos

4 august 2015

Pentru a vă menține sănătatea, energia și starea de bine este esențial să începeți fiecare nouă zi cu suficiente vitamine și nutrienți. De aceea un mic dejun echilibrat poate fi considerat cea mai importantă masă a zilei, oferind prima hrană pe care organismul o primește după perioada de repaus alimentar din timpul somnului.

În ciuda acestui fapt, mulți oameni nesocotesc adesea importanța unui mic dejun, mai ales din cauza activităților de dimineață sau a lucrului noaptea. În acest articol ne propunem să vă arătăm cum puteți să transformați micul dejun în cea mai importantă experiență a zilei, prezentându-vă câteva sfaturi practice care să vă ajute să vă optimizați timpul și să sporiți nivelul de energie.

În primul rând trebuie să știți că lactatele, fructele și cerealele sunt alimente care nu trebuie să lipsească dintr-un mic dejun echilibrat și sănătos. La acestea mai puteți adăuga produse din carne (precum șunca) și dulciuri în cantități mici.

Ideal ar fi să optați pentru o dozare ponderată a acestor alimente, în funcție de preferințele și de posibilitățile dumneavoastră. Studiați recomandările de mai jos și alcătuiți-vă un mic dejun perfect și sănătos începând chiar de astăzi!

Sugestiile noastreFructe mic dejun

  • Lactate: o porție (lapte obișnuit sau lapte praf, iaurt sau cumâs – băutură preparată din lapte de iapă fermentat)
  • Brânzeturi, ouă sau carne: 2 porții. Aveți de ales între o felie subțire de brânză, un ou, o felie de șuncă sau un cârnat.
  • Cereale: 1 porție, constând fie în tortilla din făină de porumb, fie în pâine proaspătă sau prăjită, cereale sau biscuiți.
  • Băuturi: 1 pahar. Puteți alege un pahar de suc de portocale sau alte fructe preferate și o băutură caldă
  • Fructe: 1 porție

Vă recomandăm să evitați alimentele bogate în grăsimi și prăjelile.

Dacă vă doriți un mic dejun mai ușor, puteți alege dintre următoarele combinații:

Cereale cu lapte: Dacă nu aveți prea mult timp la dispoziție să vă preparați un mic dejun și vă plac cerealele, în combinație cu lapte acestea sunt o opțiune excelentă. Nu uitați că în magazine se găsesc mai multe tipuri de cereale. Unele, recomandate celor care vor să-și păstreze silueta, conțin puțin zahăr și mai multe fibre, iar altele conțin o cantitate destul de mare de zahăr.

*Raportul caloric este foarte important. Puteți alege lapte degresat și fructe (în loc de îndulcitor pentru cerealele cu conținut redus de zahăr.)

Salată de fructe: Puteți combina cantități mici de fructe, precum mango, papaya, căpșuni și banane. Această masă este foarte ușor de digerat și reprezintă o opțiune foarte bună în cazul în care nu sunteți nevoiți să depuneți prea mult efort fizic în activitățile dumneavoastră zilnice.

Sandvișuri: Aveți nevoie doar de două felii de pâine prăjite, o felie de șuncă și una de brânză. Dacă doriți puteți să adăugați și puțin unt și să mâncați sandvișul alături de un suc de fructe sau o cafea.

Nu uitați…

Micul dejun trebuie să ofere 20-25% din caloriile consumate în decursul unei zile, așa că dați-i organismului dumneavoastră energia necesară pentru a începe în forță fiecare dimineață și a continua cu aceeași vigoare toată ziua.

Te-ar mai putea interesa