5 alimente albe care îți otrăvesc sănătatea

Pe lângă faptul că nu conține substanțe nutritive, zahărul rafinat, care figurează în lista cu alimente albe nesănătoase, are o mulțime de calorii goale care îngrașă. Ar trebui să folosești în locul acestuia zahărul brun, stevia sau un înlocuitor.

Știi că mănânci 5 alimente albe, unele albite chimic, care îți afectează sănătatea? Este vorba despre sare, zăhărul rafinat, laptele de vacă, făina albă și margarina.

În acest articol îți vom arăta de ce aceste alimente albe sunt atât de nocive și îți vom sugera câteva alternative sănătoase, care să îți îmbunătățească calitatea vieții.

Sarea de masă, nocivă, alături de alte alimente albe

De obicei, vorbim despre sare în general, dar astăzi este important să facem diferența, ca și în cazul zahărului (alb sau brun) între sarea rafinată și cea naturală.

Prima pe lista cu alimente albe nesănătoase, sarea rafinată, este cunoscută mai ales ca sare de masă și conține doar clorură de sodiu procesată până la înlăturarea tuturor substanțelor nutritive. Frecvent conține și aditivi care să împiedice aglomerarea.

Se înscrie în lista cu alimente albe nesănătoase, utilizarea ei regulată afectându-ți organismul pe termen lung. Înlocuiește-o cu sare naturală, nerafinată, care conține minerale și vitamine. Cea mai cunoscută este sarea de mare, relativ ieftină, dar în afară de acesta există însă și alte tipuri de sare naturală, cum ar fi sarea de Himalaya, sarea celtică etc.

Alimente albe. sare

Zahărul rafinat

Zahărul alb (rafinat) figurează pe lista cu alimente albe care nu îți oferă niciun fel de nutrienți, mulți nutriționiști considerându-l chiar o otravă. Conține calorii goale, care îngrașă și consumarea lui te expune la riscul de a face diabet de tip 2. De asemenea, poate să îți afecteze dinții. Odată intrat în circuitul sangvin, din cauza acidității pe care o produce, distruge minerale precum calciul, slăbindu-ți dinții și oasele.

Ca să nu elimini dulciurile din alimentație, înlocuiește zahărul alb cu zahărul brun, melasă sau sucde fructe.

Laptele de vacă

Mulți nutriționiști avertizează că nu este bine să se consume lapte de vacă în primele luni de viață pentru că organismului nostru îi lipsește enzima lactază, care permite digerarea lactozei. Unii sunt de părere că organismul nostru este capabil să proceseze doar laptele matern și nu și pe cel animal. Potrivit acestei teorii, mulți oameni au, de fapt, intoleranță la lactoză, fără să fie conștienți de acest lucru și continuă să bea lapte pentru că nu manifestă simptomele de intoleranță.

Deși este un aliment complex, care conține numeroase substanțe nutritive, nu conține fibre, fier sau vitamina C.

Consumul de lapte este, de asemenea, asociat cu problemele gastrice, afecțiunile inflamatorii, anemia, afecțiunile cardiovasculare și obezitatea. Există studii care susțin că consumul de lapte crește riscul apariției cancerului de prostată, ovarian și limfatic.

O alternativă mai sănătoasă este laptele vegetal din ovăz, orez, hrișcă, migdale etc. Există și lapte fără lactoză sau lapte produs de alte animale, mult mai ușor digerabil și mai puțin dăunător.


Alimente albe, lapte

Făina albă

Făina albă se înscrie și ea în lista cu alimente albe care îți otrăvesc sănătatea. Consumăm tot mai multe cereale din făină rafinată deși știm că cerealele procesate, care nu conțin fibre, și-au pierdut mare parte din valoarea nutritivă.

Făina rafinată, spre deosebire de făina integrală, poate provoca constipație, retenția lichidelor și contribuie la luarea în greutate. De asemenea, crește riscul apariției cancerului de colon, deoarece acesta are nevoie de fibre, pentru a-și menține sănătatea.

În această categorie nu sunt incluse doar cerealele și făina, dar și derivatele acestora, care se găsesc în mod obișnuit în meniul nostru zilnic: pastele, pâinea, produsele de patiserie, prăjiturile, biscuiții și multe altele.

Alimente albe, pâine

Margarina

Dacă untul este un produs natural obținut din lapte de vacă și are o tradiție istorică, margarina, inclusă pe lista cu alimente albe nesănătoase, este un produs artificial creat în urmă cu câteva decenii, bazat pe uleiuri vegetale de o calitate discutabilă. Aceasta trece prin mai multe procese de rafinare atât ca să devină solidă, să capete culoarea albă sau galbenă, sau o anumită aromă, dar și pentru a fi păstrată pentru mai mult timp. În plus, toate vitaminele pe care le conține sunt adăugate în ea în mod artificial.

Margarina are mai multe calorii decât untul și conține grăsimi trans, foarte dăunătoare și asociate cu riscul crescut de boli de inimă. Nu conține colesterol, pentru că este de origine vegetală, dar este dovedit faptul că grăsimile sale trans determină creșterea colesterolului rău.

Te-ar mai putea interesa