Antrenează-ți creierul cu 6 exerciții inedite

· 13 noiembrie 2016
Deși mulți dintre noi nu știm asta, monotonia are un efect negativ asupra creierului uman. Una din cele mai bune modalități de a ne antrena creierul este să includem activități noi în rutina noastră zilnică.

Creierul uman se deteriorează și începe să nu mai funcționeze corespunzător pe măsură ce îmbătrânim. Principalele cauze ale acestui proces sunt stresul și grijile pe care le experimentăm.

Dacă ești pe cale să susții un examen important, dacă suferi de anxietate sau ai început deja să simți greutatea anilor, te sfătuim să începi să-ți „antrenezi” creierul. În articolul de azi îți prezentăm șase exerciții care te vor ajuta în acest scop. Mai întâi însă, vrem să-ți descriem cum funcționează creierul uman.

După cum probabil știi deja, creierul este împărțit în două emisfere: cea dreaptă și cea stângă. Fiecare emisferă în parte îndeplinește funcții diferite. De pildă, cea stângă se ocupă de deprinderea limbii și de analiza logică, pe când cea dreaptă acoperă sarcinile nonverbale ale creierului și creativitatea.

Următoarele șase exerciții pentru creier îți vor antrena ambele emisfere cerebrale.

6 exerciții inedite pentru creierul tău

1. „Sala de fitness” pentru creier

Creierul uman poate fi antrenat cu diverse exerciții

Așa-zisa „sală de fitness” pentru creier îți poate îmbunătăți creativitatea, abilitatea de concentrare, performanța psihomotorie și abilitatea de învățare. Sociologul Paul Dennison ne propune 26 de mișcări corporale ce antrenează simultan cele două emisfere cerebrale.

Ca încălzire, Dennison ne recomandă să începem cu respirația toracică și să bem puțină apă înainte de a începe antrenamentul. Exercițiile din cadrul „sălii de fitness” pentru creier trebuie efectuate zilnic (câte zece repetări pentru 30 de secunde fiecare).

2. Efectuează târârea transversală

Ridică treptat genunchiul drept și atinge-l cu cotul stâng, apoi revino la poziția de start. Repetă exercițiul, însă de data această ridicând genunchiul stâng și atingându-l cu cotul drept.

Acest exercițiu simplu optimizează echilibrul sistemului nervos, îmbunătățind activitatea psihomotorie și abilitatea de concentrare, importante mai ales atunci când trebuie să-ți utilizezi creativitatea.

3. Memorează numere de telefon

Memorarea numerelor de telefon este benefică pentru creierul uman

Spre deosebire de exercițiile precedente, acesta nu presupune decât să-ți folosești mintea. Deschide agenda telefonică, selectează numerele pe care le apelezi cel mai frecvent și memorează-le. Include acest exercițiu în rutina ta zilnică și vei începe să memorezi mai ușor multe alte informații.

Memoria este o componentă esențială a activității cerebrale, ce ne permite să dezvoltăm abilități importante precum creativitatea. Ca să ne imaginăm ceva nou, trebuie să utilizăm ceea ce știm deja. În alte articole, ți-am prezentat numeroase alte strategii pentru a-ți îmbunătăți memoria.

4. Ascultă muzică

Muzica poate fi un veritabil aliat în perioadele stresante sau atunci când trebuie să înveți pentru un examen. Cercetătorul Alfred Tomatis a demonstrat că muzica lui Mozart este utilă pentru a combate depresia, dând astfel naștere celebrului „efect Mozart”.

„Efectul Mozart” reprezintă un set de cercetări în domeniul psihologiei și al muzicii ce sugerează faptul că ritmul și liniile melodice ale operei acestui compozitor duc la oxigenarea creierului. Astfel, ascultând muzica lui Mozart, îți poți îmbunătăți abilitatea de concentrare.

5. Evită rutina

Trebuie să ieși în natură pentru a-ți menține creierul sănătos

Efectuarea activităților repetitive relaxează creierul, scăzându-ne abilitatea de concentrare. Ținând cont de acest aspect, una dintre cele mai indicate activități pentru creier este să îți schimbi regulat traseul atunci când te întorci acasă și să încerci noi metode de socializare.

Când faci cunoștință cu oameni noi, cele două emisfere cerebrale sunt antrenate simultan. Pe de-o parte îți utilizezi intuiția și curiozitatea în asemenea situații și, pe de altă parte, trebuie să apelezi la logică și la abilitățile tale verbale.

6. Schimbă locul obiectelor

Ținând seama de ceea ce am spus la punctul anterior în legătură cu rutina, așezarea obiectelor în același loc este un fel de comportament automat, ceea ce îți va afecta abilitatea de concentrare.

Schimbând locul obișnuit al unui obiect din casa ta, va trebui să te gândești unde l-ai putea așeza și să memorezi noua sa locație. Acest tip de antrenament este foarte benefic pentru creierul tău. Pentru a-l efectua, nu ai nevoie decât de două ingrediente: un obiect și propria ta minte.

Sfaturile pe care ți le-am prezentat în acest articol pot fi completate cu exerciții convenționale pentru creier. Pe lângă faptul că sunt simple, aceste exerciții sunt ușor de învățat. Include-le în rutina ta zilnică chiar azi, iar creierul tău va avea de câștigat.