Beneficii pentru sănătate oferite de banane

· 18 octombrie 2015

Putem primi foarte multă energie de la banane în timpul zilei, dar n-ar trebui să le mâncăm noaptea, pentru că nu mai putem arde caloriile.

Sunt delicioase, hrănitoare și sățioase. Deși mâncăm banane ca o gustare zilnică, ele pot avea efecte nedorite dacă nu sunt încorporate corect în dietă. Haideți să vedem cum puteți beneficia la maxim de multiplele beneficii pentru sănătate pe care le luăm de la banane. În acest articol veți citi despre ele, dar veți primi și câteva sfaturi cum să le folosiți pentru slăbit și să nu le lăsați să vă îngrașe.

Valoare nutrițională pentru banane

100 de grame de banane conțin 100 de calorii, 1 gram de proteine, 25 de grame de hidrocarburi și mai puțin de 30 de grame de grăsime. Mai are și 3 grame de fibre.

Bananele sunt bogate în vitaminele B6 și C, acid folic dar și minerale precum magneziu și potasiu.

Banane

Bananele sunt bogate în amidon

Când ne gândim la banane, le considerăm niște fructe sănătoase. Totuși, valorile lor nutriționale le plasează clar în categoria alimentelor bogate în amidon, ca și cartofii, cerealele, făinoasele și alunele. Această informație vă va fi de folos pentru a introduce bananele în dietă într-un mod sănătos, alături de alte alimente care să vă ajute să profitați de valorile lor nutriționale.

Când este bine să mâncăm banane?

Amidonul oferă multă energie organismului și se știe că se digeră mai greu. De aceea nu este recomandat să mâncați banane seara sau noaptea, când, în loc să vă ajute să slăbiți, vă vor îngrășa. La cină sau la ore târzii din noapte ar trebui să consumați alimente ușor de digerat.

În schimb, la micul dejun, ideal ar fi să consumăm amidon, pentru că ne oferă energie ce durează întreaga zi.

Mai există două momente în zi când este recomandat să mâncați banane: pe la mijlocul dimineții și pe la mijlocul după-amiezii. Sunt momentele când ni se face din nou foame. În loc să mâncați ceva care îngrașă, o prăjitură sau o gogoașă, mai bine alegeți banane. Vă veți simți sătui fără să fie nevoie să mâncați ceva cu zahăr. Și cine poate rezista unui fruct atât de delicios, răcoritor și ușor de transportat?

Mai mult, vă recomandăm să nu mâncați multe banane pe zi, doar una, tocmai datorită valorilor nutriționale complexe pe care le au.

Beneficii sănătoase de la banane

O banană pe zi vă ajută să beneficiați de aceste avantaje:

  • Reduce nivelul colesterolului
  • Reglează problemele intestinale
  • Reduce crampele musculare
  • Oferă un plus de energie, fiind o alegere excelentă pentru tinerii activi sau pentru a preveni și a trata oboseala și fibromialgia.
  • Reglează sistemul nervos, în special stările de anxietate și irascibilitate.
  • Tratează în mod natural anemia.
  • Reduce hipertensiunea.
  • Reduce riscul unui accident vascular.
  • Are rol de neutralizant de acid natural.
  • Reduce simptomele de greață și vărsături din timpul sarcinii.
  • Ajută în tratamentul ulcerului.
  • Reduce crampele și durerile din timpul menstruației.
  • Ajută la reducerea poftei de a fuma
  • Este foarte bună pentru femeile însărcinate, nu numai pentru reducerea senzației de greață, dar și pentru reglarea funcției digestive și pentru acidul folic din compoziție. Veți avea energie de la banane fără a vă îngrășa.

Cum să mâncăm banane

Nu există limite dacă aveți imaginație și folosiți banane proaspete și coapte. Dacă mâncați banane verzi, pot fi un pic mai dificil de digerat. Iată cum puteți încerca să introduceți bananele în dietă.

  • În componența sucurilor pentru un gust cremos și dulce. Dacă folosiți fructe sau legume sănătoase dar lipsite de gust, combinați-le cu banane.
  • Faceți înghețată din banane prin congelarea unora foarte coapte și decojite. După ce au înghețat, mixați-le într-un blender împreună cu un iaurt natural. Puteți mânca imediat sau puteți păstra amestecul în congelator. Mai puteți adăuga și ciocolată deasupra.
Înghețată de banane

  • Prăjituri cu banane în loc de zahăr pentru savoare și aspect cremos. Se mai pot folosi și la alte preparate coapte la cuptor.
  • Banane la cuptor cu scorțișoară pentru o gustare rapidă.
  • Creați o ciocolată tartinabilă din banane coapte și strivite cu furculița. Amestecați cu pudră de cacao. Veți avea o gustare tartinabilă, fără lactoză, zahăr sau făină.