Care este cea mai sănătoasă pâine care nu îngrașă?

· 25 iunie 2018
Deoarece pâinea este un aliment bogat în carbohidrați, nu este indicat să o consumăm frecvent.

Pâinea este, în mod tradițional, unul dintre cele mai consumate alimente din lume. Datorită caracterului său practic, ea se potrivește de minune cu numeroase preparate. În plus, pâinea constituie o variantă simplă, care poate fi consumată la orice masă a zilei. Deoarece există atât de multe tipuri, deseori ne întrebăm care este cea mai sănătoasă pâine care nu îngrașă.

Atunci când o persoană decide pe cont propriu sau cu ajutorul unui nutriționist să renunțe la pâine, ea va căuta alternative la acest aliment. Este firesc să avem întrebări cu privire la calitatea pâinii de pe piață, mai ales dacă vrem să pierdem în greutate.

Nutrienți și ingrediente

Făină pentru pâine care nu îngrașă

Este important să menționăm că nutriționiștii ne sfătuiesc să consumăm pâine cu moderație. Acest aliment conține mai mulți nutrienți aflați pe diferite niveluri ale piramidei alimentare. Cu alte cuvinte, pâinea este bogată în nutrienți și vitamine.

Ingredientele de bază ale pâinii sunt făina de grâu, apa, drojdia de bere și sarea. Restul ingredientelor depind de tipul de pâine. Există o gamă largă de pâini diferite pe piață. Toate ingredientele menționate conțin anumiți nutrienți și vitamine: carbohidrați, fibre, vitamina B3 și vitamina E. De asemenea, ele oferă minerale ca fierul și calciul.

Nutriționiștii din cadrul Organizației Mondiale a Sănătății recomandă consumul de pâine. Această recomandare are la bază două componente ale pâinii: fibrele și carbohidrații. De fapt, este considerat a fi esențial să ingerăm carbohidrați pentru a menține un echilibru nutrițional adecvat.

Fibre

Ovăz inclus în pâine care nu îngrașă

Fibrele se numără printre avantajele consumului de pâine. Ele reglează tranzitul intestinal și reduc nivelul colesterolului. 50% din aportul caloric al fiecăruia dintre noi ar trebui asigurat de carbohidrați—care sunt găsiți în cantități semnificative în pâine.

Dar oare pâinea îngrașă? Dacă o analizăm în profunzime, vom realiza că unele dintre ingredientele acestui aliment nu susțin pierderea în greutate. De pildă, majoritatea tipurilor de pâine conține gluten, amidon și făină. Îngrășarea depinde și de tipul de corp pe care îl avem.

O felie de 30 g de pâine conține aproximativ 80 de calorii. Astfel, pâinea trebuie consumată în cantități moderate. În caz contrar, beneficiile obținute vor fi eclipsate de dezavantaje, iar noi ne vom îngrășa. Dacă trebuie să incluzi calorii obținute din carbohidrați în dietă, nu face abuz de pâine.

Este bine să obținem carbohidrați din alte surse în afară de făină, astfel încât să ne satisfacem necesarul de calorii. Atunci când consumăm prea multe calorii din cauza pâinii, nici măcar mișcarea nu ne va ajuta să ardem excesul.

Așadar, care este cea mai sănătoasă pâine care nu îngrașă?

Pâine care nu îngrașă fără aditivi

Cu toții știm că există o mare varietate de pâine pe piață. Printre cele mai celebre sortimente se numără pâinea albă, cea de grâu, blaturile de prăjituri și produsele de patiserie. Însă când vine vorba de a opta pentru cea mai sănătoasă pâine care nu îngrașă, iată câteva variante utile:

  • Pâinea de ovăz: Această pâine este foarte sănătoasă și ușoară. Prezintă un conținut ridicat de fibre, stimulează scăderea colesterolului și reduce aportul caloric.
  • Pâinea multicereale: Este bogată în vitamine și minerale. Datorită conținutului ridicat de fibre, care optimizează performanțele musculare, pâinea multicereale constituie o variantă ideală dacă vrei să slăbești.
  • Pâinea integrală: Spre deosebirea de pâinea albă obișnuită, făina folosită în prepararea acestui tip de pâine provine din cereale integrale. Acest lucru înseamnă beneficii suplimentare pentru organism și mai puține calorii.
  • Pâinea de secară: Este cu siguranță o pâine care nu îngrașă foarte sănătoasă. Secara folosită pentru a o prepara este mai compactă, drept pentru care acest aliment este sărac în grăsimi.
  • Sortimente mai puțin sănătoase: Blaturile de prăjituri și chiflele pentru sandvișuri sunt cele mai nesănătoase tipuri de pâine. Fiind produse industriale, acestea sunt preparate din ingrediente artificiale și substanțe chimice care le permit să rămână proaspete mai mult timp, rezultând un conținut ridicat de grăsimi și anularea beneficiilor pentru sănătate ale pâinii.