Carența de vitamina C – 8 simptome frecvente

Pe lângă faptul că fortifică sistemul imunitar, vitamina C susține repararea celulară și vindecarea rănilor. Fără această substanță, rănile se vindecă mai greu. Citește în continuare pentru a descoperi tot ce trebuie să știi despre vitamina C!
O carență de vitamina C poate cauza diverse simptome

Nu este un secret faptul că vitaminele joacă un rol important în ceea ce privește sănătatea. Avem nevoie de ele pentru a fi sănătoși și a ne asigura că organismul nostru funcționează corect. Una din cele mai celebre și esențiale vitamine este vitamina C. Pe lângă faptul că fortifică sistemul imunitar, aceasta influențează numeroase procese ale organismului.

 

Satisfacerea nevoii zilnice de vitamina C ne oferă mai multe beneficii. Această vitamină stimulează circulația sanguină, susține creșterea celulară și reduce daunele provocate de oxidare.

Datorită acestor roluri esențiale, o carență de vitamina C poate provoca o serie de reacții negative în organism. Drept consecință, sănătatea fizică și mentală este direct afectată.

Inițial, carențele de vitamina C nu sunt ușor de observat. În timp însă, simptomele cresc în număr și devin mai evidente. În articolul de azi îți prezentăm tot ceea ce trebuie să știi despre acest subiect.

8 simptome provocate de carențele de vitamina C

1. Rărirea și căderea părului

Dacă suferi de o carență de vitamina C, riști să îți cadă părul

Rărirea și căderea părului au fost asociate cu mai mulți factori care provoacă deteriorarea scalpului și a podoabei capilare.

Vitamina C este esențială pentru a menține nivelul de colagen și proteine care fortifică părul. O dietă săracă în alimente care conțin acest nutrient poate provoca uscarea firelor de păr, căderea podoabei capilare și chelirea.

2. Infecțiile recurente

Oamenii care au o carență de vitamina C tind să fie mai susceptibili infecțiilor. Aceasta este esențială pentru sistemul imunitar. Un nivel scăzut de vitamina C reduce abilitatea organismului de a distruge patogenii care provoacă boli.

Infecțiile de tract urinar constante, problemele orale și alergiile cutanate indică faptul că trebuie să consumăm mai multe alimente bogate în vitamina C.

3. Schimbările de dispoziție

Dacă ai o dispoziție proastă, un plus de vitamina C îți va fi de mare ajutor

Deși multe persoane ignoră acest aspect, vitamina C a fost asociată cu sănătatea emoțională. Un aport optim susține stabilitatea mentală, oferă o senzație de liniște și ține sub control hormonii care provoacă proastă dispoziție.

Un nivel scăzut de vitamina C poate cauza irascibilitate, stres și diverse alte emoții negative.

4. Oboseala

Epuizarea sau un sentiment constant de oboseală reprezintă simptome care pot fi provocate de mai multe probleme de sănătate.

Printre cauzele posibile se numără și carențele de vitamina C. Acest nutrient este necesar pentru ca mintea și corpul să funcționeze în stare optimă. Dacă nu îți satisfaci necesarul zilnic de această vitamină, este posibil să nu te poți odihni adecvat și să te simți epuizat.

5. Vindecarea lentă a rănilor

Rănile se vindecă mai încet când suferi de o carență de vitamina C

În absența vitaminei C, celulele nu primesc suficient oxigen și nu se pot repara. Din acest motiv, carențele de vitamina C încetinesc vindecarea rănilor. Dacă organismul tău prezintă un nivel scăzut de vitamina C, rănile superficiale se vor vindeca mai lent și te vei trezi cu vânătăi peste noapte.

6. Diverse tipuri de dureri

Orice specialist va acorda atenție durerilor corporale constante. Foarte mulți factori pot provoca acest simptom, inclusiv carențele de nutrienți de bază, cum ar fi cei care influențează în mod direct sănătatea mușchilor și a articulațiilor.

De pildă, carențele de vitamina C reduc abilitatea organismului de a absorbi minerale în mod corect, ceea ce provoacă slăbirea mușchilor. Mai mult, acest tip de deficiență inhibă producția de colagen, slăbind cartilajele care protejează articulațiile.

7. Uscarea pielii

Printre altele, o carență de vitamina C poate cauza piele uscată

Satisfacerea necesarului zilnic de vitamina C reprezintă un obicei sănătos pe care fiecare dintre noi ar trebui să îl adoptăm. Acest nutrient ne ajută să avem o piele fină, frumoasă și lipsită de boli.

Vitamina C încetinește pierderea colagenului și a elastinei, două substanțe care mențin fermitatea și elasticitatea pielii. Dacă avem un aport optim, vom reduce efectele negative ale radicalilor liberi, promovând eliminarea toxinelor și prevenind îmbătrânirea prematură.

Nu în ultimul rând, hidratarea corectă a pielii este imposibilă în absența vitaminei C. Această substanță facilitează absorbția de nutrienți și lichide.

8. Bolile cardiovasculare

Declanșarea timpurie a mai multor boli cardiovasculare a fost asociată cu o dietă săracă în vitamina C. Deși pot fi provocate de mai mulți factori, un nivel scăzut de această substanță va influența cu siguranță dezvoltarea acestor tulburări.

Efectul antioxidant al vitaminei C reduce nivelul de colesterol din organism și ajută la curățarea sângelui și la eliminarea toxinelor. În plus, această vitamină este esențială pentru sănătatea țesuturilor conjunctive, susținând buna funcționare a celulelor, a venelor și a arterelor.

Bănuiești că suferi de o carență nutritivă? Informează-te cu privire la sursele naturale de nutrienți de bază, apoi îmbunătățește-ți obiceiurile alimentare pentru a satisface nevoile organismului tău.