Cele mai bune 10 alimente pentru a trata insomnia

30 ianuarie 2018
Ca să combați insomnia, este esențial să consumi alimente care te ajuta să dormi bine și să le eviți pe cele care îngreunează somnul.

Îți este din ce în ce mai greu să te odihnești noaptea? Te trezești la primele ore ale dimineții și nu reușești să adormi la loc? Dacă răspunsul tău la aceste întrebări este da, citește în continuare. În articolul de azi îți vom dezvălui care sunt cele mai bune alimente pentru a trata insomnia. Include-le în dietă și vei dormi ca un prunc în fiecare noapte.

10 alimente pentru a trata insomnia

Dacă problemele de zi cu zi te copleșesc și nu poți să dormi suficient (sau nu adormi de îndată ce te bagi în pat), te sfătuim să consumi următoarele alimente pentru a trata insomnia.

Produsele de mai jos pot remedia această problemă și sunt relaxante. Ca să profiți de beneficiile lor, servește-le cu puțin timp înainte de culcare.

1. Laptele

Laptele pe lista de alimente pentru a trata insomnia

O cană de lapte cald induce relaxarea și constituie o băutură ideală pentru a te odihni mai bine. Laptele conține triptofan, o substanță care ameliorează anxietatea. Îl poți servi cu o lingură de miere.

2. Bananele

Acest fruct delicios este foarte hrănitor și energizant, dar intră și în categoria de alimente pentru a trata insomnia. De ce? Bananele conțin magneziu și potasiu, două minerale care relaxează mușchii. (Acesta este motivul pentru care sportivii mănâncă banane: ca să amelioreze sau chiar să prevină crampele.)

Dacă vrei ca organismul tău să producă mai multă serotonină, poți servi bananele pe post de desert. Serotonina este hormonul care reglează somnul.

3. Migdalele

Migdale pe lista de alimente pentru a trata insomnia

Fructele uscate, în special migdalele, aprovizionează organismul cu energie. În plus, aceste alimente conțin magneziu, un mineral cu abilitatea de a relaxa musculatura.

  • Așadar, migdalele te pot ajuta să adormi. De asemenea, ele previn durerile și crampele și echilibrează glicemia.
  • Atunci când glicemia este echilibrată, creierul se relaxează.
  • O mână de migdale după cină te va ajuta să dormi toată noaptea.

Poți opta și pentru alte fructe uscate cu grăsimi sănătoase, care stimulează producția de serotonină. Însă să nu servești niciodată fructe uscate cu zahăr, acest ingredient anulându-le efectul calmant.

4. Cireșele

Acest fruct mic și roșu consumat deseori ca desert conține melatonină. Din acest motiv, cireșele facilitează apariția somnului. O variantă este să bei suc de cireșe, lângă care poți adăuga și fructe uscate. Evită însă să adaugi zahăr.

5. Cerealele integrale

Alimente pentru a trata insomnia precum cerealele

Pe lângă faptul că te ajută să adormi, cerealele integrale cresc calitatea somnului. Acest beneficiu este foarte important dacă suferi de insomnie de câteva zile.

  • Poți servi o cană de iaurt cu o mână de cereale integrale ca gustare de după-amiază. Astfel, atunci când de bagi în pat, nivelul tău de serotonină va suficient de mare încât să poți să dormi timp de mai multe ore consecutive.

6. Ceaiul de mușețel

Această băutură este un calmant natural și este foarte folositoare dacă întâmpini probleme de somn. Când bei ceai de mușețel fierbinte sau cald, corpul tău se liniștește și mușchii se relaxează. Totodată, acesta poate reduce stresul, agitația și anxietatea.

Puține somnifere sunt mai eficiente decât o cană de ceai de mușețel înainte de culcare.

7. Ouăle fierte

Ouăle pe lista de alimente pentru a trata insomnia

Unul dintre motivele pentru care ne trezim deseori noaptea este faptul că ne este foame. Dacă nu ai servit o cină suficient de sățioasă (sau ai sărit cu totul peste această masă), este posibil ca stomacul tău să agraveze insomnia.

  • Pentru a evita această neplăcere, servește alimente sățioase precum ouăle fierte. Scăpând de senzația de foame, vei dormi mai bine.

8. Iaurtul grecesc

Asemenea laptelui, iaurtul grecesc conține triptofan, o substanță chimică care îți atenționează creierul că a venit momentul să dormi. De asemenea, acest produs lactat oferă calorii și proteine.

Diferit de iaurtul tradițional, iaurtul grecesc prezintă un conținut mai scăzut de lactoză, drept pentru care este mai sănătos.

9. Mierea

Mierea pe lista de alimente pentru a trata insomnia

O idee bună este să optezi pentru miere în locul altor asemenea produse, cum ar fi zahărul sau îndulcitorii artificiali. Compușii chimici ai mierii oferă un ușor efect tranchilizant, putând relaxa creierul.

  • Ca să profiți de aceste beneficii, îndulcește ceaiurile pe care le bei seara cu o linguriță de miere.

10. Popcornul

Obișnuiești să servești popcorn în timp ce stai pe canapea și vizionezi un film?

  • Pentru a evita insomnia, optează pentru filmele de desene animate, comediile sau poveștile de dragoste.
  • Evită filmele de groază, de acțiune sau SF, deoarece acestea stimulează creierul.

Fiind bogat în triptofan, popcornul crește producția de serotonină.

Ce alimente trebuie evitate atunci când suferi de insomnie?

Ca să te relaxezi și să ai un somn odihnitor, consumă cele 10 alimente pentru a trata insomnia prezentate anterior. Reține însă că anumite ingrediente și preparate pot avea tocmai efectul contrar. Cel mai bine este să nu servești următoarele 3 alimente la cină sau înainte de culcare:

1. Alimentele de tip „fast food”

Alimente nepotrivite pentru a trata insomnia

Hamburgerii, cartofii prăjiți și pizza nu sunt sănătoase. Aceste produse sunt bogate în grăsimi care încetinesc digestia.

  • Dacă suferi de arsuri la stomac, nu servi alimente de tip „fast food” la cină.
  • Dacă trebuie să mergi la o petrecere sau la o întâlnire în timpul căreia vei fi obligat să servești acest tip de mâncăruri, așteaptă cel puțin 3 ore înainte să te culci.

2. Ciocolata și cafeaua

Atunci când afară este frig, unele persoane se bagă în pat cu o cană de cafea sau un produs de patiserie cu ciocolată. Vara poate servești înghețată înainte de culcare. Dar niciuna dintre aceste variante nu este benefică dacă suferi de insomnie.

Ciocolata și cafeaua conțin ingrediente care activează creierul și te mențin în stare de alertă pentru mai multe ore. Așadar, nu le consuma seara și noaptea.

3. Băuturile alcoolice și răcoritoare

Cele mai nepotrivite alimente pentru a trata insomnia

Băuturile alcoolice și răcoritoare excită sistemul nervos, provoacă deshidratare și reduc funcțiile cerebrale. Nu este recomandat să le consumi înainte de culcare.

Sursa imaginii reprezentative: wikiHow.com

Te-ar mai putea interesa