Cerealele de la micul dejun – top 4

· 27 ianuarie 2016

Ovăzul vă permite să abordați ziua plini de energie, datorită vitaminelor pe care le oferă. Mai mult, el ajută tranzitul intestinal și vă ține de foame, deoarece cerealele sunt bogate în fibre.

Cerealele sunt o componentă indispensabilă a dietei. Așadar, de ce să nu le includeți în planurile zilnice pentru micul dejun? Sunt minunate! Unele persoane preferă să le evite deoarece cred că au prea multe calorii sau prea mult zahăr. Deci, este adevărat că cerealele îngrașă?

Nu, nu este adevărat deloc. Cerealele sunt o componentă minunată a micului dejun. Dacă le consumați într-un mod echilibrat, împreună cu o varietate de alte alimente, acestea vă vor da energia de care aveți nevoie pentru  începe ziua în forță, fără să vă îngrășați.

Aflați mai multe în acest articol.

De ce ar trebui să consumați cerealele la micul dejun?

Vă plac cerealele? Atunci, nu vă faceți griji. Dacă le mâncați într-un mod echilibrat, sigur veți începe să vedeți rezultatele în scurt timp. Iată ce beneficii au cerealele:

  • Cerealele conțin diverse vitamine și minerale, adică sunt perfecte atât pentru adulți, cât și pentru copii.
  • Cerealele vă oferă energie, sunt ideale pentru începutul zilei.
  • Fac parte dintr-o dietă sănătoasă, echilibrată. Dacă sunt consumate în cantități potrivite, cerealele vă pot ajuta să vă mențineți greutatea ideală.
  • Sunt bogate în carbohidrați și proteine.
  • Conțin multe fibre și reprezintă un mod excelent de a preveni constipația.
  • Cerealele vă ajută să mențineți în echilibru nivelul zahărului din sânge.
  • Sunt ideale pentru sănătatea intestinală.
  • Sunt recomandate în tratarea problemelor digestive și gastrice.

După cum știți, există multe moduri de a consuma cerealele: cu semințe, în pâine, ca făină sau clasicul mic dejun cu cereale pe care îl găsim în magazine, în care acestea sunt combinate și cu alte ingrediente. Trebuie să fiți foarte atenți la aceste produse, deoarece nu toate sunt la fel de sănătoase:

  • Evitați orice pachet cu cereale ce conține agenți coloranți. Deși sunt amuzante pentru copii, nu sunt recomandate pentru sănătate.
  • Evitați cerealele cu adaos de zahăr.
  • Multe produse conțin și fructe uscate, ciocolată sau chiar alune. Dacă vreți să slăbiți, trebuie să știți că astfel de produse nu vă sunt recomandate. De exemplu, cerealele de tip „Muesli” au multe calorii, așa că este bine să le consumați cu moderație.
  • Și cerealele cu ciocolată sau miere conțin prea mult zahăr.

Cerealele indicate pentru micul dejun

Tocmai v-ați dat jos din pat și au trecut circa 6-8 ore de la ultima masă. Organismul are nevoie de nutrienți și energie pentru a începe ziua. Ce tip de cereale este indicat pentru micul dejun? Aflați mai multe în continuare:

1. Secară integrală

Cerealele din pâine

Secara este una dintre cele mai bune cereale pe care le puteți mânca. Pentru micul dejun vă recomandăm o delicioasă felie de pâine din secară prăjită cu gem de prune, portocale sau afine (aveți grijă ca gemul să fie fără zahăr). Combinați acest mic dejun cu un pahar cu suc natural de fructe sau o cană cu ceai. Veți servi astfel un mic dejun hrănitor și sățios.

  • Secara vă oferă fibre dietetice care au foarte puține calorii.
  • Este bogată în vitamina A și acid folic.
  • Secara este perfectă pentru detoxifierea sângelui și reducerea colesterolului rău.

2. Hrișcă

Cerealele în desert

Poate că cerealele acestea nu vă sunt foarte cunoscute, dar noi vă spunem că sunt printre cele mai sănătoase sortimente. Iată de ce:

  • Hrișca este bogată în acid linoleic (Omega 3), minerale precum fier și cupru, vitamina B1, B2, B3, B5 și acid folic.
  • Ea este renumită pentru conținutul mare de magneziu, esențial pentru asimilarea corespunzătoare a calciului în organism.
  • Hrișca este și un protector hepatic ce ajută ficatul să sintetizeze vitaminele și să elimine toxinele.
  • Aceste cereale sunt minunate pentru accelerarea metabolismului, arderea grăsimilor, eliminarea toxinelor și reglarea nivelului zahărului în sânge.
  • Hrișca contribuie la reducerea colesterolului rău.
  • Ea este prezentă în multe tipuri de pâine. O puteți găsi și în forma ei naturală, în magazinele cu produse naturiste. Pentru prepararea ei, urmați aceleași indicații pe care le știți de la ovăz.

3. Ovăz

Cerealele de la micul dejun

Tuturor ne place ovăzul. Acest superaliment nu trebuie să lipsească din alimentație, mai ales de la micul dejun, alături de bucățele de măr, căpșuni sau struguri. Cine poate rezista tentației?

Nu uitați că cea mai bună alegere sunt fulgii de ovăz instant. În acest fel, vă puteți pregăti micul dejun mult mai rapid.

  • Ovăzul este bogat în vitamine și aminoacizi, ideali pentru îngrijirea ficatului și a inimii.
  • Este foarte bogat în fibre, ceea ce ajută la păstrarea sănătății intestinelor și previne constipația.
  • Ovăzul este indicat persoanelor care suferă de diabet.
  • Conține multe proteine, foarte bune pentru regenerarea țesuturilor.
  • Ovăzul este bogat în iod, contribuind la protejarea tiroidei.
  • Nu uitați că ovăzul este extraordinar în combaterea colesterolului rău.

4. Orz

Puteți prepara un piure minunat din orz și fructe, ca în imaginea de mai sus: este delicios! Puteți cumpăra de asemenea chifle cu orz pentru a le consuma prăjite la micul dejun.

  • Orzul este foarte util pentru scăderea nivelului colesterolului rău. Pentru a beneficia de proprietățile lui, vă recomandăm să îl consumați la micul dejun timp de o lună.
  • Cel mai sănătos sortiment de orz este cel integral sau perlat (arpacaș).  Îl găsiți în orice magazin cu produse naturiste și este pe cât de sănătos, pe atât de delicios.