Combate osteoporoza cu 9 trucuri simple

23 februarie 2017
Creșterea aportului de alimente bogate în calciu și în alte vitamine și minerale este esențială pentru a avea oase puternice și a putea combate osteoporoza.

Pe măsură ce îmbătrânim, este firesc să acceptăm anumite schimbări care au loc în corpul nostru. Pentru anumite persoane, înaintarea în vârstă este însoțită de tulburări cognitive sau de dureri produse de artrită. Pentru altele, această etapă a vieții lor este marcată de lupta cu osteoporoza.

Osteoporoza implică slăbirea treptată a oaselor din cauza scăderii nivelului de calciu din organism. Această boală afectează tăria și densitatea oaselor și crește riscul fracturilor. Când suferi de osteoporoză, chiar și o simplă căzătură poate avea consecințe dramatice asupra sănătății tale.

Ca să ne fortificăm oasele, avem la dispoziție diverse medicamente. Însă dacă preferi variantele naturiste, nu ezita să încerci cele nouă trucuri de mai jos, care te ajută să combați osteoporoza.

9 trucuri pentru a combate osteoporoza

Consumă mai mult oțet

Una dintre cele mai bune modalități de a ne fortifica oasele și de a preveni osteoporoza este să ne creștem aportul de minerale, în special calciu. Pe măsură ce trec anii, este important să ne refacem rezervele de minerale în mod regulat.

Oțetul ajută organismul să absoarbă mai ușor calciul din alimentele consumate. Dacă incluzi acest ingredient în salatele tale, vei preveni declanșarea osteoporozei.

Citește și: 2 diete care îți întăresc oasele și articulațiile

Lasă-te de fumat

Ca să eviți osteoporoza, trebuie să te lași de fumat

Indiferent ce alegem să credem, acest viciu are un impact negativ asupra sănătății noastre. De fapt, fumatul poate agrava simptomele bolilor cronice precum osteoporoza.

Pe lângă faptul că îți protejezi oasele, dacă reușești să renunți la țigări, eviți substanțele cancerigene din componența acestora și previi declanșarea mai multor boli.

Nu slăbi în exces

Comportamentele extreme sunt mereu nocive. În ultimii ani, obezitatea a produs moartea a milioane de persoane din toată lumea. Cu toate acestea, un mic plus de grăsime în organismul nostru nu ne va face rău.

Dacă ești o persoană foarte slabă și suferi de o tulburare de alimentație, șansele să experimentezi degradare osoasă prematură și să suferi de osteoporoză îți cresc dramatic. Din acest motiv, încearcă să menții o greutate stabilă, astfel încât să ai oase puternice și sănătoase și să eviți osteoporoza.

Crește-ți aportul de alimente pe bază de soia

Soia este bogată în fitoestrogeni, compuși asemănători cu estrogenul. Pentru a avea oase sănătoase și a preveni osteoporoza, femeile trebuie să mențină un nivel echilibrat de estrogen. Un alt avantaj pe care soia îl oferă femeilor este faptul că le mărește densitatea osoasă.

S-a demonstrat că femeile prezintă un risc mai ridicat de a suferi de osteoporoză decât bărbații. Consumul de alimente derivate din soia (tofu, de pildă) susține prevenirea acestei boli.

Consumă trifoi roșu

La fel ca anumite produse pe bază de soia, trifoiul roșu este o plantă care afectează nivelul de estrogen din organism. În cazul femeilor, acesta poate să le reducă semnificativ riscul de a dezvolta osteoporoză.

Nu uita însă că trifoiul roșu conține compuși volatili. Înainte să începi orice tratament cu acest ingredient, consultă un medic pentru a te asigura că nu vei experimenta efecte secundare nedorite.

Profită de beneficiile somonului

Puțin somon te ajută să previi osteoporoza

Această specie de pește este foarte bogată în vitamina D și acizi grași omega-3, nutrienți benefici pentru sănătate.

Datorită acestor proprietăți, somonul este unul dintre cele mai bune alimente pentru a preveni și combate osteoporoza. Nu uita, este esențial să urmezi o dietă variată. Consumul de pește de două sau trei ori pe săptămână te poate ajuta în acest scop.

Fă mișcare în mod regulat

Un mod simplu de a avea mușchi puternici este să fii activ. Efortul fizic fortifică semnificativ oasele, reducând riscul ruperii acestora din cauza unei căzături sau lovituri. Dacă îți antrenezi corpul în mod adecvat, nivelul de energie îți va crește și vei preveni bolile asociate cu înaintarea în vârstă.

Redu-ți consumul de băuturi alcoolice

Consumul moderat de băuturi alcoolice poate îmbunătăți absorbția calciului, dar este indicat să evităm excesele. Consumând băuturi alcoolice în exces, oasele și starea ta generală de sănătate vor fi alterate. Mai mult, alcoolismul afectează echilibrul, crescând riscul căzăturilor și al fracturilor osoase.

Te sfătuim să citești și: Fortifică-ți oasele cu o băutură naturală

Consumă ananas

Și ananasul te poate ajuta să previi osteoporoza

Manganul joacă în rol important în ceea ce privește sănătatea oaselor. O deficiență de mangan crește riscul declanșării osteoporozei. Asigurându-ți necesarul zilnic de mangan, îți menții oasele puternice.

Ananasul poate aproviziona organismul uman cu mai mult de 70% din necesarul zilnic de mangan al acestuia. Așadar, nu ezita să bei suc proaspăt de ananas în mod regulat.

Însă dacă suferi de boli ca diabetul sau prediabetul, monitorizează-ți atent glicemia, astfel încât zahărul din componența ananasului să nu o modifice.

Te-ar mai putea interesa