Crampele la picioare – 5 moduri de a le evita

Crampele la picioare pot fi cauzate atât de efortul în exces, cât și de lipsa de mișcare. Execută exerciții de întindere în fiecare zi, astfel încât să îți menții mușchii în formă. În articolul de azi îți prezentăm tot ceea ce trebuie să știi despre acest subiect.
Crampele la picioare pot fi consecința anumitor obiceiuri nocive

Numite și spasme musculare, crampele la picioare reprezintă contracții involuntare care pot cauza dureri ce variază în intensitate. O altă consecință posibilă a acestei probleme de sănătate este rigidizarea mușchilor.

Crampele la picioare afectează, de obicei, sportivii și persoanele în vârstă, dar fiecare dintre noi le poate experimenta. Din acest motiv, în cele ce urmează îți vom prezenta cum poți să le eviți.

Cum se declanșează crampele la picioare?

Crampele la picioare pot avea mai multe cauze

Multe persoane se trezesc în toiul nopții simțind o durere intensă la nivelul gambei, al piciorului sau al coapsei. Evident, să te trezești astfel este foarte incomod.

În majoritatea cazurilor, crampele nocturne nu indica prezența unei probleme grave. Frecvența lor poate fi redusă și, în cele din urmă, le putem preveni cu totul dacă adoptăm o rutină de exerciții de întindere și ne schimbăm obiceiurile zilnice.

Dacă experimentezi crampe la picioare foarte des și acestea apar în timpul zilei, te sfătuim să consulți un medic. Acesta va putea identifica cauza și îți va oferi un tratament adecvat.

Crampele la picioare pot avea cauza diverse, iar principalele sunt:

  • Mișcarea insuficientă sau în exces
  • Un aport insuficient sau excesiv de anumiți nutrienți

În ceea ce privește mișcarea, crampele pot fi de două feluri:

  • Crampe care survin pentru că ne-am suprasolicităm fizic. Sportivii care nu se întind înainte să se antreneze și persoanele care ridică greutăți când fac curat în casă tind să experimenteze acest simptom.
  • Crampe care survin din cauza lipsei de efort fizic. De obicei, acest simptom survine atunci când stăm nemișcați timp de mai multe ore în fiecare zi.

Crampele la picioare pot fi și consecința anumitor carențe alimentare. De pildă, această problemă ar putea avea la bază deshidratarea. Și un aport insuficient de magneziu, calciu sau potasiu poate cauza crampe.

Desigur, crampele la picioare ar putea fi cauzate și de către diverse boli. Dintre acestea, diabetul și tulburările tiroidiene ies în evidență, ambele alterând metabolismul.

Cum putem evita crampele la picioare?

Un episod poate dura între câteva secunde și câteva minute. Pentru a scăpa de durere, trebuie să masezi mușchii afectați, astfel încât să îi relaxezi și să îi întinzi.

Dacă crampele se declanșează la nivelul gambei, ar trebui să te simți mai bine de îndată ce te ridici în picioare. Exercițiile de întindere și aplicarea gheții sau a unei perne electrice funcționează în majoritatea cazurilor.

Persoanele care experimentează crampe frecvent și nu mai vor ca acest simptom să apară noaptea pot apela cu încredere la următoarele trucuri:

Menține-te hidratat

Ca să eviți crampele la picioare. menține-te hidratat

Este esențial să bei cel puțin 8 pahare de apă pe zi. Organismul are nevoie de această cantitate de apă pentru a se menține hidratat, astfel încât celulele și organele să funcționeze așa cum trebuie. Și mușchii, tendoanele și sângele au nevoie de apă.

Pentru a evita deshidratarea, poți consuma și alte lichide în afară de apă. Poți, de pildă, să optezi pentru ceaiuri din plante și sucuri naturale.

Dacă vrei să faci efort sau dacă afară este cald, numărul de pahare pe care trebuie să le bei crește la 12. O altă variantă este să consumi alimente bogate în apă, cum ar fi roșiile, castraveții și spanacul.

Întinde-te

Nu are importanță dacă practici un sport sau nu. Este esențial să îți întinzi bine mușchii cel puțin o dată pe zi. Vei evita astfel crampele la picioare și durerile musculare generalizate.

Te sfătuim să execuți exerciții de întindere înainte de culcare. Ține cont de posibilitățile fizice ale fiecărei întinderi în parte.

  • Așază-te pe pat, întinde picioarele și lasă pieptul în jos. Încearcă, pe cât posibil, să îți atingi picioarele cu mâinile.
  • Un alt exercițiu de întindere util presupune să stai în picioare. Pune piciorul drept pe pat și întinde-l bine pe cel stâng. Lasă pieptul în jos spre piciorul drept, apoi schimbă poziția picioarelor și repetă exercițiul.

Fă mișcare

Printre altele, mișcarea te ajută să eviți crampele la picioare

Chiar și o scurtă plimbare în parc cu prietenul tău canin te poate ajuta să previi crampele la picioare. Plimbă-te cu bicicleta, fă jogging sau practică yoga. Toate aceste activități îți fortifică mușchii. Nu uita să te întinzi la finalul rutinei și crește treptat intensitatea exercițiilor până simți că nu mai suporți.

Adoptă o dietă echilibrată

O dietă echilibrată te ajută să eviți crampele la picioare

Nutriția este o componentă de bază a sănătății. Dacă mănânci bine, vei prezenta un risc scăzut să experimentezi spasme musculare.

Optează pentru alimente bogate în potasiu (banane, de pildă) și magneziu (semințele sunt o sursă incredibilă de acest nutrient). Acestea te vor ajuta să previi crampele la picioare pe timp de noapte.

Așadar, consumă doar alimente sănătoase, cum ar fi fructele cărnoase, legumele și fructele uscate. De asemenea, încearcă să eviți făina rafinată, zaharurile și prăjelile.

Poartă încălțăminte adecvată

O pereche de încălțări de calitate te ajută să eviți crampele la picioare

Deseori crampele la picioare apar atunci când nu mergem corect. În general, femeile care poartă frecvent pantofi cu toc și persoanele care nu au încăminte de calitate pentru sală sunt principalele victime ale crampelor musculare.

Încearcă să optezi pentru încălțăminte care oferă susținere tălpii piciorului. Gambele nu ar trebui să depună un efort excesiv când îți ridici picioarele. Evită pantofii cu platformă, încălțările grele sau pantofii cu tălpi interioare mici (acestea nu trebuie să se miște când mergi pe jos).

Acordă atenție și ciorapilor. Dacă acest articol este prea strâmt, îți va bloca fluxul sanguin. Drept consecință, mușchii se vor încorda în exces, devenind mai vulnerabili la crampe.

Sursa imaginii principale: wikiHow.com