Cum putem să mâncăm mai puțin?

· 1 octombrie 2015
Dacă nu te simți sătul(ă) la sfârșitul unei mese și simți un impuls necontrolabil să mănânci ceva dulce, te sfătuim să optezi pentru o cană de ceai sau un fruct, cum ar fi un măr sau o pară.

Nu ar fi minunat dacă am putea să mâncăm mai puțin? Multe persoane, deși mănâncă numai alimente sănătoase, parcă nu reușesc niciodată să slăbească. Probabil că acestea fie nu știu cât trebuie să mănânce, fie nu sunt capabile să-și stabilească niște limite concrete. Dacă vrem să avem o greutate adecvată și să reușim să slăbim cu ușurință, trebuie să ne învățăm să mâncăm mai puțin și să ne oprim atunci când ne simțim sătui.

În acest articol îți vom prezenta câteva sfaturi ce te pot ajuta să-ți dai seama când ești sătul(ă) și să mănânci mai puțin—chiar și dacă suferi de anxietate sau depresie!

Ai grijă ce faci atunci când stai la masă!

Iată câteva sfaturi ce te vor ajuta să controlezi cât mănânci în decursul unei zile:

  • Te sfătuim să servești mai multe mese mici în decursul zilei, astfel încât să nu te simți niciodată înfometat(ă). Încearcă următorul program: micul dejun, o băutură în mijlocul dimineții, prânzul, o gustare de după-amiază, iar apoi cina.
  • Atunci când servești masa, stai jos, mănâncă încet și evită să mănânci atunci când ești la serviciu.
  • Nu încerca să faci mai multe lucruri în timp ce mănânci. Nu te implica în conversații ce ți-ar putea distrage atenția și nu te uita la televizor.
  • Dacă cumva te simți supărat(ă), așteaptă până te liniștești înainte de a te apuca de mâncat.
  • Nu-ți umple farfuria cu mâncare. Dacă ai gătit prea mult și ți-au rămas resturi, pune-le în frigider și păstrează-le pentru mai târziu. Este foarte important să eviți tentația de a mânca mai mult decât este cu adevărat necesar.
  • Evită aperitivele și încearcă să-ți gătești propria mâncare, pentru a putea ține mai ușor evidență a ceea ce mănânci la fiecare masă.
2-mâncăm mai puţin

Consumă alimente bogate în fibre!

Fibrele se găsesc în numeroase alimente și ne fac să ne simțim că avem stomacurile pline şi deci să mâncăm mai puţin. Astfel, ne simțim mai sătui, deşi per total mâncăm mai puţin.

Deși trebuie să ne asigurăm că avem o dietă echilibrată, următoarele alimente ar trebui consumate în fiecare zi:

  • Fructele, în mod special cele coapte, cum ar fi merele, prunele, piersicile, caisele, pepenii etc.
  • Legumele, cum ar fi varza, sfecla, mangoldul, morcovii etc.
  • Cerealele integrale, cum ar fi orezul, grâul, quinoa, meiul etc.
  • Fasolea fiartă și varza
  • Alunele, nucile etc.
  • Fructele uscate, cum ar fi prunele uscate sau stafidele
  • Ciupercile
  • Algele marine
3-legume

Nu uita de algele marine!

Dintre alimentele pe care ți le-am prezentat mai sus, algele marine sunt în mod special sățioase și sănătoase, dar multe persoane nici măcar nu le-au încercat până acum.

Algele marine conțin mucilagiu, ce absoarbe apa, făcându-te astfel să te simți mai sătul(ă) după ce le consumi.

Îți recomandăm următoarele feluri de alge marine:

  • Agar-agar
  • Alge marine brune (Fucus)
  • Spirulina
  • Kemp
  • Wakame
  • Kombu
  • Salicornia

Acestea pot fi incluse în orice rețetă de supă, tocană, orez și paste sau poate fi luat ca supliment naturist.

4-alge-marine

Bea apă înainte de masă!

Dacă vrei să ai un apetit mai scăzut ca să nu faci exces atunci când te apuci să mănânci, îți recomandăm să bei unul sau două pahare de apă cu o jumătate de oră înainte de masă. În mod normal, cu toții bem apă între mese, dar dacă reușești să bei niște apă cu puțin timp înainte să începi să mănânci, stomacul tău va fi mai plin, iar tu nu o să mai mănânci prea repede sau prea mult.

Nu strică nici să mănânci câteva fructe înainte de masă. Conținutul de fibre și apă a acestora poate avea un efect asemănător cu acele două pahare de apă de care tocmai ți-am vorbit. În plus, fructele sunt mult mai ușor de digerat decât produsele de patiserie pe care, deseori, le consumăm pe post de gustare.

Bea un ceai după masă!

Atunci când nu reușim să ne ținem sub control, tindem să ne lăsăm stăpâniți de pofte și să mâncăm mai puţin ce trebuie şi mai mult din deserturi. Tânjim după ceva dulce pentru a ne simți sătui, iar chiar dacă am mâncat de ajuns și suntem deja plini, pur și simplu nu ne putem abține.

Dacă chiar simți vreodată nevoia să îți închei masa cu ceva special, atunci ajută-ți digestia cu o ceașcă de ceai sau de cafea. Și dacă chiar nu ai mâncat îndeajuns încât să te simți sătul(ă), atunci ronțăie un măr sau o pară—aceste fructe merg foarte bine combinate cu alte alimente. Iată câteva exemple:

  • Sos de mere și stafide
  • Mere coapte cu scorțișoară și miere
  • Pere în vin sau sos de vin
  • Carpaccio de pere cu migdale prăjite

Sperăm că vei urma aceste sfaturi și că ele te vor ajuta să mănânci mai puțin!