Cum să îți reduci aportul de carbohidrați pentru a slăbi

Când încerci să îți reduci aportul de carbohidrați, reține că cei mai periculoși sunt carbohidrații simpli, pe când cei complecși sunt sățioși și au o valoare nutritivă crescută.
Ca să pierzi în greutate, trebuie să îți reduci aportul de carbohidrați

Fiecare persoană care vrea să se mențină sănătoasă ar trebui să consume surse de carbohidrați în fiecare zi. Carbohidrații reprezintă componente indispensabile ale oricărei diete sănătoase, aceștia ajutându-ne să avem o performanță fizică și mentală optimă și susținându-ne sănătatea metabolică.

Însă dacă intenționezi să arzi grăsime corporală, este important să îți limitezi aportul de carbohidrați. Totodată, trebuie să optezi pentru alimente sărace în acest nutrient.

Nu îți recomandăm să renunți complet la carbohidrați, dar optează doar pentru surse de carbohidrați complecși, care sunt sănătoși. De asemenea, nu strică să adopți câteva trucuri dietetice care să te ajute să îți reduci aportul de carbohidrați într-un mod simplu, fără a-ți prejudicia sănătatea.

În articolul de azi vrem să îți prezentăm câteva idei interesante.

6 trucuri pentru a-ți reduce aportul de carbohidrați

Evită băuturile îndulcite

Băuturile dulci sunt foarte bogate în carbohidrați

Sucurile și băuturile răcoritoare îndulcite din comerț nu au o valoare nutritivă prea ridicată. În plus, acestea prezintă cantități ridicate de calorii inutile. Când le consumi, reacția organismului tău este să tânjească după alte surse de carbohidrați simpli.

Conținutul ridicat de zahăr al băuturilor îndulcite afectează funcția metabolică și, printre altele, are efecte precum:

  • Creșterea rezistenței la insulină
  • Creșterea riscului de apariție a diabetului de tip 2
  • Creșterea riscului de a deveni supraponderal sau obez

Citește și: Adevărul despre băuturile răcoritoare

Consumă mai multe legume

Crescându-ți aportul zilnic de legume fără amidon, îți vei reduce semnificativ pofta de carbohidrați. Legumele conțin multe fibre dietetice și compuși antioxidanți care, pe lângă faptul că îmbunătățesc digestia, cresc rata metabolică și reduc pofta de mâncare. Nu ezita să consumi:

  • Legume cu frunze verzi
  • Roșii
  • Morcovi
  • Sfeclă

Crește-ți aportul de grăsimi sănătoase

Poți să îți reduci aportul de carbohidrați dacă consumi grăsimi sănătoase

O modalitate excelentă de a consuma mai puțini carbohidrați fără a-ți reduce nivelul de energie este să îți crești aportul de alimente bogate în grăsimi sănătoase.

Grăsimile sănătoase sunt esențiale pentru ca metabolismul să funcționeze corespunzător și să te bucuri de o senzație de sațietate de durată. Cele mai bune surse de grăsimi sănătoase sunt:

  • Uleiul de măsline extravirgin
  • Avocado
  • Fructele uscate
  • Peștii grași
  • Semințele (de chia, de in, de floarea soarelui)

Consumă suficiente surse de proteine

Deși în trecut proteinele constituiau un subiect controversat, în prezent s-a recunoscut faptul că ele sunt importante pentru a avea o sănătate optimă și o greutate corporală adecvată.

Alimentele bogate în proteine ar trebui să reprezinte 35% din aportul tău zilnic de calorii. Pe cât posibil, trebuie să consumi aceste alimente la micul dejun. Oferind multă energie, sursele de proteine îți cresc performanța și susțin metabolismul. Poți obține proteine de calitate din:

  • Ouă
  • Carne slabă
  • Pești grași
  • Fructe uscate
  • Cereale integrale
  • Legume

Optează pentru cerealele integrale

Nu toate alimentele ce conțin carbohidrați sunt nocive

Sursele de cereale integrale conțin și carbohidrați, dar consumul lor susține procesul de eliminare a grăsimii corporale, aprovizionând organismul cu energie.

Carbohidrații din componența surselor de cereale integrale sunt complecși. Spre deosebire de cei simpli, carbohidrații complecși sunt asimilați mai ușor de către organism. În plus, aceste alimente sunt bogate în fibre, antioxidanți și alți nutrienți esențiali care îmbunătățesc sănătatea fizică și mentală.

Caută alternative pentru laptele de vacă

Laptele de vacă poate fi foarte hrănitor pentru persoanele care nu suferă de intoleranță la lactoză. Însă, din cauza grăsimilor și a carbohidraților din componența sa, acest aliment nu este recomandat celor care încearcă să piardă în greutate.

Fiecare pahar de lapte pe care îl bei conține 12-13 g de carbohidrați, precum și cantități semnificative de calorii. Așadar, te sfătuim să înlocuiești această băutură cu lapte vegetal. Spre deosebire de cel de vacă, laptele vegetal nu conține decât 2 g de carbohidrați.

În plus, diversele tipuri de lapte vegetal sunt sărace în calorii și, datorită conținutului lor de fibre, sunt benefice pentru digestie. Nu ezita să consumi:

  • Lapte de nucă de cocos
  • Lapte de migdale
  • Lapte de orez
  • Lapte de nuci

Vrei să afli mai multe? Citește: 7 trucuri ca să slăbești repede

Concluzie

Reducerea aportului de carbohidrați nu este mereu o măsură simplă, mai ales dacă ai adoptat anumite obiceiuri dietetice. Dacă vei urma sfaturile prezentate în acest articol, îți vei limita consumul de carbohidrați și vei arde grăsimea corporală mai ușor.

Cea mai bună modalitate de a combate greutate excesivă este să urmezi o dietă sănătoasă și să îți moderezi aportul de calorii. Asigură-te că alimentația ta include toate grupele de nutrienți.