Cum să combați retenția de apă

· 13 octombrie 2015

Retenția de apă este una dintre cauzele principale ale creșterii în greutate și se poate datora mai multor factori, cum ar fi un stil de viață sedentar, sarcina, menopauza, ciroza, insuficiența cardiacă, alimentația defectuoasă și altele. În general, constă în umflături care apar în mai multe părți ale corpului: glezne, brațe, picioare, abdomen și încheieturile mâinii. Citește acest articol pentru a afla cum să combați retenția de apă.

Retenția de apă este destul de frecventă în timpul sarcinii, întrucât femeile se confruntă cu diverse schimbări hormonale care se manifestă prin umflarea gleznelor și a picioarelor. Deși nu este o afecțiune foarte îngrijorătoare, dacă se agravează peste măsură, este mai bine să te adresezi unui medic.

Cum să previi retenția de apă

Un pas foarte important în prevenirea retenției de apă îl constituie reducerea aportului de sodiu, întrucât sarea duce la acumularea de lichide de care organismul nu are nevoie. În plus, este absolut esențial să bem cât mai multă apă, deoarece aceasta curăță și elimină impuritățile din organism.

Sfaturi pentru a trata și a preveni retenția de apă

Alimente diuretice

Consumul de alimente diuretice este esențial, întrucât acestea ajută la detoxificarea organismului și la pierderea în greutate. Uneori, acele așa zise kilograme în plus nu sunt decât inflamații cauzate de retenția de apă.

  • Pepenele verde este recomandat în principal datorită conținutului bogat de apă.
  • Oțetul din cidru de mere ajută la echilibrarea nivelului de potasiu, care poate fi perturbat în urma retenției de apă.
  • Ceaiul verde este un diuretic și un antioxidant excelent.
  • Portocalele. Datorită conținutului ridicat de vitamina C, portocalele ajută la buna funcționare a rinichilor și accelerează eliminarea toxinelor din organism.
  • Anghinarea poate fi consumată ca ceai pentru a pierde în greutate, datorită proprietăților sale diuretice.
  • Afinele ajută la prevenirea bolilor urinare și sunt unul dintre cei mai buni antioxidanți; ajută la eliminarea toxinelor.
  • Păpădia este una dintre cele mai puternice plante care ajută la eliminarea apei în exces.
  • Pătrunjelul ajută, de asemenea, la eliminarea apei; este recomandat să fie consumat ca ceai pentru a preveni obezitatea și bolile cardiace.
  • Ceapa este foarte bună dacă suferi de reumatism, insuficiență renală sau gută.

Fă mișcare

Mișcarea combate retenția de apă

Este important să faci multă mișcare, recurgând la activități precum mersul pe jos, mersul pe bicicletă, înotul și multe altele. Fă ceea ce îți place cel mai mult și ține cont de faptul că retenția de apă poate fi cauzată de un stil de viață sedentar, motiv pentru care exercițiile fizice îți îmbunătățesc starea de sănătate. Sportul ajută și la odihnirea minții, precum și la buna funcționare a tuturor organelor din corp.

Evită alimentele cu un conținut ridicat de sare

Așa cum am menționat mai sus, sodiul cauzează retenția de apă, motiv pentru care îți recomandăm să reduci cât poți de mult consumul acestei substanțe. Ține cont de faptul că multe dintre alimentele pe care le consumi zilnic au un conținut foarte ridicat de sodiu: cârnați, conservanți, alcool și multe altele. 

Un aport ridicat de sodiu te predispune și la boli precum pietrele la rinichi sau cancerul de stomac și poate duce chiar la diminuarea simțului gustului. 

Consumă alimente bogate în potasiu

Salata combate retenția de apă

Potasiul este un element esențial pentru un organism sănătos și echilibrat. Este unul dintre electroliții care controlează tensiunea arterială și ajută la eliminarea lichidelor în exces.

Potasiul se găsește în anumite fructe, precum kiwi, pepenele galben, portocalele și bananele. Este prezent și în unele legume: anghinare, varză, sfeclă, cartofi și avocado

Consumă alimente bogate în magneziu

Magneziul ajută la eliminarea lichidelor în exces, reglează nivelul de insulină și previne problemele cardiace. Acest mineral favorizează absorbția calciului în organism, necesar pentru sănătatea oaselor, ameliorează migrenele și reduce riscul îmbolnăvirii de diabet de tip II.

Alimente recomandate

  • Tărâțele, fie ele de grâu sau de ovăz, au un conținut ridicat de magneziu.
  • Ierburi uscate: coriandru, mentă și pătrunjel. Nu numai că sunt bogate în magneziu, dar oferă și un gust deosebit mâncărurilor preparate în viața de zi cu zi.
  • Semințele de in au proprietăți antioxidante, previn bolile de inimă și oferă un aport considerabil de magneziu.
  • Semințele de floarea soarelui conțin magneziu și vitamina E.
  • Laptele, fie el praf, pasteurizat, integral sau condensat, are un conținut ridicat de magneziu, dar și de vitamine, cum ar fi A, D și E.

Și nu în cele din urmă…

Odihna suficientă este esențială pentru prevenirea retenției de apă: dacă ai picioarele umflate, ține-le ridicate, sprijinite de perete sau de un scaun. Iar dacă ai observat că schimbările din alimentație și rutina zilnică nu au dat rezultate, este bine să consulți un medic pentru a te asigura că nu suferi de o boală mai gravă.

Sperăm că sfaturile noastre cu privire la combaterea retenției de apă ți-au fost de ajutor și că vei include toate aceste alimente benefice în alimentația zilnică – cât despre cele care afectează bunăstarea organismului, renunță la ele definitiv.

O zi bună tuturor!