Cum să elimini excesul de zahăr din organism

14 februarie 2018
Dacă ești dependent de dulciuri, dar vrei să renunți la ele, trebuie să îți modifici obiceiurile alimentare și să faci mișcare. 

Zahărul se găsește în numeroase alimente, de la produse lactate până la conserve. Dacă vrei să elimini excesul de zahăr din organism, nu este de ajuns să renunți la dulciuri. 

Nivelul ridicat de zaharoză din alimentație îți slăbește sistemul imunitar și te predispune la obezitate, boli cardiace, diabet de tip 2 și cancer (în special cancer mamar). Totodată, zahărul poate provoca stări depresive, anxietate și probleme cognitive.

Dacă ești dependent de dulciuri și vrei să renunți la ele, curăță-ți organismul de zahăr prin eliminarea acestui ingredient din dietă pentru o perioadă de timp. 

Pe lângă schimbarea obiceiurilor alimentare, exercițiile fizice zilnice sunt de mare ajutor. Mișcarea ajută la arderea excesului de zahăr din sânge.

Simptomele care semnalează supraîncărcarea organismului cu zahăr sunt hiperactivitatea, oboseala cronică, infecțiile, durerile de cap, depresia, răceala, sinuzita, somnolența, dezorientarea, etc.

Legătura dintre consumul de zahăr și creșterea în greutate

Depozitele de grăsime nu sunt singura cauză a creșterii în greutate. Carbohidrații sunt și ei pe lista „vinovaților”. Zahărul se ascunde în multe produse alimentare cunoscute, astfel încât îl consumi fără să îți dai seama. Printre ele se numără: sucurile, cerealele, dressingurile pentru salate, dulciurile și multe altele.

Organismul folosește unele glucide ca sursă de energie, iar pe celelalte le depozitează sub formă de grăsime. În acest sens, există o diferență considerabilă între zaharurile naturale și cele rafinate. Acestea din urmă măresc glicemia, ducând la crearea unor depozite de grăsime pe talie, șolduri și coapse.

Îndulcitori artificiali

Cum să elimini excesul de zahăr din organism cu îndulcitori

Dacă încerci să elimini excesul de zahăr din organism, este posibil să optezi pentru îndulcitori artificiali, însă această măsură poate fi contraproductivă.

Deși pot fi o soluție pe termen scurt pe măsură ce elimini zahărul din dietă, îndulcitorii artificiali pot cauza creștere în greutate și  dereglări metabolice care duc la dezvoltarea diabetului de tip 2.

Alimentație naturală

O modalitate de a-ți detoxifica organismul de zahărul în exces este adoptarea unei diete bazate pe alimente naturale, care nu se vând în pungi, conserve sau sticle. Printre acestea sunt incluse: legumele proaspete, fructele, carnea slabă, peștele, oleaginoasele, semințele și grăsimile sănătoase, cum ar fi avocado și uleiul de măsline.

Este important să mărești și consumul de proteine, deoarece acestea îți prelungesc sațietatea și previn pofta de dulciuri.

Alege carbohidrați „sănătoși”

Cum să  elimini excesul de zahăr din organism prin consumul de fructe

Nu trebuie să renunți la carbohidrați dacă vrei să elimini excesul de zahăr din organism. Important este să îi alegi pe cei sănătoși.

Elimină din dietă carbohidrații rafinați, cum ar fi: pâinea albă, pastele, băuturile carbogazoase și produsele de patiserie. Optează în schimb pentru legume bogate în carbohidrați, precum: broccoli, conopidă, varză de Bruxelles, legume cu frunze verzi, vinete, anghinare și ardei.

Pentru rezultate optime, renunță la cereale, fasole sau legume bogate în amidon în timp ce îți detoxifici organismul de zahărul în exces.

Cum să elimini excesul de zahăr din organism

Dacă te-ai hotărât să reduci consumul de zahăr, pregătește-te pentru simptomele „sevrajului”: tristețe, dureri de cap, slăbiciune, pofte, etc.

Înainte de toate, este indicat să elimini treptat dulciurile din alimentație. Cu alte cuvinte, renunță pe rând la produsele problematice. Vei resimți un disconfort acut în primele zile, însă acesta se va diminua curând.

Dacă această schimbare îți provoacă o anxietate severă, mănâncă un fruct, cum ar fi un măr sau o portocală.

Dietă pentru reducerea consumului de zahăr

Ziua 1

Mic dejun: 1 porție de ovăz cu fructe de pădure și migdale; 3 ouă fierte.

Gustare între mic dejun și prânz: 1 bol mic cu nuci.

Prânz: Piept de pui la grătar cu o garnitură de dovleac, sfeclă, morcovi, nap, fasole și migdale.

Cină: Pește la grătar cu fasole verde și broccoli. Adaugă și ciuperci dacă dorești.

Ziua 2

Mic dejun: 1 cană de ovăz cu fructe de pădure și semințe; 1 cană de spanac și morcovi.

Gustare între mic dejun și prânz: 1 bol mic de migdale.

Prânz: Dovlecel la grătar, ardei grași roșii și galbeni cu dressing de lămâie, oțet și cimbru. Prepară o salată de varză cu morcov ras, ulei de măsline, lămâie, sare și pătrunjel tocat mărunt.

Cină: Legume gătite la aburi, cod preparat la cuptor cu varză de Bruxelles și napi la grătar.

Ziua 3

Mic dejun: omletă din 3 ouă cu creveți și salată de varză, ridichi și amestec de fructe oleaginoase.

Gustare între mic dejun și prânz: 1 bol mic cu nuci.

Prânz: copănele de pui la grătar cu rozmarin, salvie, lămâie, ceapă, cimbru și măsline negre.

Cină: Supă de ciuperci cu usturoi, țelină, cimbru, morcovi și frunze de dafin.

Băuturi care înlocuiesc sucurile dulci

Apă detoxifiantă

Cum să elimini excesul de zahăr din organism cu apă detoxifiantă

Prepară-ți acasă o apă detoxifiantă cu unul dintre următoarele fructe: grepfrut, merișoare, căpșuni sau portocale. Taie fructul ales în mai multe bucăți și pune-le într-o carafă. Adaugă rozmarin sau mentă proaspătă și umple carafa cu apă și gheață. Bea acest lichid în fiecare zi.

Ceai de plante

Bea ceai de plante neîndulcit de 3 ori pe zi. 

Dieta pe care ți-am propus-o este extrem de eficientă în reducerea poftei de dulciuri, ajutându-te să scapi de dependența de zahăr. Nu ai nevoie decât de voință și hotărâre pentru a reuși.

Te-ar mai putea interesa