Cum să gestionezi atacurile de anxietate: sfaturi utile

· 17 mai 2018
Pentru a gestiona atacurile de anxietate, este esențial să îți controlezi respirația și să îți amintești că starea de neliniște este temporară și că va trece curând.

Dacă suferi de stări anxioase sau cunoști oameni care se confruntă cu această problemă, citește acest articol. Mai jos, îți arătăm cum să gestionezi atacurile de anxietate și să îți găsești liniștea.

Ce este un atac de anxietate?

Cum să gestionezi atacurile de anxietate și să ameliorezi simptomele

În primul rând, trebuie să înțelegi ce este un atac de anxietate. Având aceste informații, poți recunoaște un astfel de episod la tine și la persoanele din jurul tău.

  • Atacurile de anxietate sunt mai frecvente decât ți-ai putea închipui. În general, acestea se manifestă atunci când corpul produce un exces de adrenalină, care pătrunde în sânge.
  • De obicei, „sursa” atacului de anxietate este frica. Atunci când la baza stării de neliniște se află un factor irațional, este posibil să nu îți dai seama care este cauza sa și cum să controlezi situația.
  • Un atac de anxietate durează, în general, între 15 și 30 de minute, la fel ca un atac de panică.

Cum să gestionezi atacurile de anxietate

1. Învață să recunoști simptomele

În general, anxietatea este generată de mai mulți factori care provoacă un stres major ce nu mai poate fi controlat. Însă, așa cum am menționat deja, nu există întotdeauna o cauză logică sau reală.

Atacul de anxietate provoacă și simptome fizice. Cele mai frecvente sunt:

  • Tahicardie;
  • Gânduri negre;
  • Senzația de înec sau chiar stop cardio-respirator;
  • Dureri abdominale;
  • Amețeală;
  • Transpirație.

2. Controlează-ți respirația

Cum să gestionezi atacurile de anxietate prin controlarea respirației

Pe lângă detectarea simptomelor, este important să înveți să respiri corect. Dacă vrei să știi cum să gestionezi atacurile de anxietate, află că respirația este un element de bază. Prin controlarea respirației, îți reglezi ritmul cardiac.

Ține cont de pașii următori pentru a respira corect: inspiră timp de 5 secunde, ține-ți respirația preț de 7 secunde și expiră în 8 secunde. Repetă ciclul timp de 5 minute, de câte ori este nevoie.

3. Încearcă să elimini gândurile negative din mintea ta

De multe ori, atacurile de anxietate sunt legate de fluxul de gânduri negative din mintea ta. Prin urmare, este important să te debarasezi de acestea.

Îți recomandăm să practici tehnica de respirație descrisă mai sus pentru a gândi pozitiv și a te elibera de energia negativă.

4. Repetă afirmații care te calmează

Cum să gestionezi atacurile de anxietate cu ajutorul unor afirmații pozitive

Învață cum să gestionezi atacurile de anxietate repetând afirmații care te liniștesc. Fiecare persoană are propriile sale formule pozitive. Ideea este să ai un enunț în minte care să te poată calma.

De exemplu, îți poți repeta în gând că totul este în regulă și că nu ai motive să te neliniștești. O altă tehnică utilă este să te asiguri că te vei calma, iar starea de liniște se va instala în doar câteva secunde.

Nu uita că tu deții controlul absolut asupra întregii situații.

5. Caută un loc sigur

Dacă nu ești acasă, caută un loc în care să te refugiezi în timpul atacului de anxietate. Dacă ești în public și te simți expus, starea de neliniște se poate accentua.

Prin urmare, este important să cauți un loc discret în care să lași atacul de anxietate să se manifeste cât mai curând posibil.

6. Nu ignora atacul de anxietate

Când vorbim despre cum să gestionezi atacurile de anxietate, ne referim atât la ce trebuie, cât și la ce nu trebuie să faci.

Nu fugi de realitate. Dacă ignori starea de neliniște, îți alimentezi senzația de frică. Nu trebuie decât să îți controlezi respirația și îți vei reveni în cel mai scurt timp.

7. Nu apela la ritualuri inutile

Cum să gestionezi atacurile de anxietate adoptând obiceiuri utile

Nu asocia depășirea unui atac de anxietate cu ritualuri care nu au nicio bază științifică. În general, crizele de acest gen trec de la sine. Ai răbdare și învață să respiri corect pentru a te liniști.

  • Dacă apelezi la tehnici inutile, îți creezi un set de superstiții în care nici măcar nu crezi în mod obișnuit. Astfel, nu faci decât să îți accentuezi neliniștea.

Pașii de mai sus sunt de ajuns pentru a detecta și a ține sub control un atac de anxietate.