Cum să îți accelerezi metabolismul pentru a slăbi ușor

2 iulie 2018
Chiar dacă este important să te menții activ pentru a-ți accelera metabolismul, este esențial și să dormi bine noaptea, în jur de opt ore, pentru a nu-ți deregla bioritmul. 

Te-ai întrebat vreodată cum să îți accelerezi metabolismul pentru a stimula pierderea în greutate? De fapt, știi ce înseamnă „metabolism”? Este posibil să fi auzit de multe ori de acest termen, fără să îi cunoști semnificația.

Metabolismul reprezintă un set de procese fizice și chimice din organism legate de utilizarea energiei și alte funcții precum digestia, respirația, temperatura și circulația.

În acest articol îți explicăm cum să îți accelerezi metabolismul prin metode simple și naturale pentru a slăbi mai ușor.

Metabolismul și pierderea în greutate

Metabolismul bazal reglează arderea caloriilor din corp. Prin urmare, atunci când acesta nu funcționează corect, te poți îngrășa mai ușor, indiferent de ceea ce mănânci. În acest fel se explică de ce unele persoane câștigă în greutate, deși mănâncă foarte puțin, iar altele slăbesc, chiar dacă mănâncă mult.

Din fericire, există multe remedii naturale și trucuri pentru accelerarea metabolismului fără modificarea altor funcții fiziologice care afectează greutatea, temperatura, digestia, etc. Acestea ajută la slăbit, dar și la prevenirea bolilor metabolice, cum ar fi afecțiunile tiroidiene și diabetul.

Cum să îți accelerezi metabolismul

1. Bea apă

Cum să îți accelerezi metabolismul printr-un consum suficient de apă

Acest obicei simplu, pe care toți medicii îl recomandă, dar pe care ne vine atât de greu să îl adoptăm, este una dintre cele mai bune soluții pentru accelerarea metabolismului.

  • Obiceiul de a bea înghițituri mici de apă de-a lungul zilei, de cum te trezești, pe stomacul gol, până seara înainte de culcare, ajută la menținerea unui metabolism echilibrat.
  • În plus, apa curăță toxinele și previne retenția de lichide în corp.

Dacă îți vine greu să bei apă simplă, poți adăuga puțină zeamă de lămâie și câteva picături de stevia și poți consuma lichidul cald sau rece, oricum preferi. Ține sticla lângă tine pentru a nu uita să bei.

2. Evită sedentarismul

Cel mai mare dușman al unui metabolism eficient este sedentarismul, care menține organismul într-o stare pasivă continuă. Munca la birou și obiceiul de a petrece mult timp în fața televizorului sau a calculatorului agravează situația.

  • Creează-ți obiceiul de a te ridica de pe scaun o dată la 30 – 40 de minute, pentru a te întinde sau a rezolva o altă treabă.
  • Chiar dacă pare un lucru lipsit de importanță, vei observa multe efecte pozitive asupra metabolismului și a stării tale generale de sănătate.
  • În plus, nu uita să faci exerciții fizice de intensitate moderată sau ridicată de două sau trei ori pe săptămână. 

3. Odihnește-te bine

Cum să îți accelerezi metabolismul bucurându-te de odihnă

În timpul zilei, trebuie să ne menținem activi și în mișcare. Însă noaptea este destinată somnului și odihnei de calitate. Corpul respectă un bioritm definit de lumina soarelui. Prin urmare, trebuie să încetinim ritmul după apusul soarelui pentru a-l reactiva în zori.

  • Dacă suferi de insomnie sau te trezești obosit dimineața, este indicat să practici exerciții de relaxare sau meditație. Programează-le cu cel puțin o oră înainte de culcare.
  • Încearcă să ții la distanță dispozitivele electronice. Acestea stimulează sistemul nervos, împiedicând odihna din timpul nopții.

4. Mănâncă de mai multe ori pe zi

Mulți nutriționiști ne recomandă să mâncăm cantități mai mici de mai multe ori pe zi. Deși acest obicei nu este benefic pentru toată lumea, persoanele care au un metabolism bazal lent pot avea de câștigat de pe urma lui.

  • Servește 5 mese pe zi, bazate pe alimente hrănitoare și sățioase, însă nu îți umple stomacul.
  • Alimentele sănătoase, împreună cu apa băută pe stomacul gol vor menține metabolismul constant pe tot parcursul zilei.

5. Cum să îți accelerezi metabolismul cu mirodenii

Cum să îți accelerezi metabolismul prin consumul de condimente

Condimentele activează metabolismul în mod natural și au multe alte proprietăți benefice. Îți recomandăm să consumi următoarele mirodenii în fiecare zi:

  • Piper cayenne: unul dintre cele mai bune remedii pentru stimularea organismului. Acest condiment mărește producția de sucuri gastrice, încălzește corpul și ajută la arderea caloriilor.
    • Este indicat să adaugi treptat acest aliment în dietă, astfel încât să nu îți irite aparatul digestiv. Pune doar un praf la început și mărește pe parcurs cantitatea.
  • Ghimbir: stimulator, diuretic și benefic pentru digestie. Ghimbirul este ideal pentru asezonarea cărnurilor și a peștelui și poate fi adăugat în deserturi, smoothie-uri și limonadă.
  • Scorțișoară: sortimentul cu cele mai multe proprietăți medicinale este scorțișoara Ceylon. Această mirodenie este stimulentă și afrodiziacă, ajută digestia și îmbunătățește circulația.
Te-ar mai putea interesa