Cum să mănânci sănătos în 8 pași

Știai că, dacă folosești condimente și plante în loc de sare, vei putea urma o dietă mai sănătoasă fără a sacrifica aroma preparatelor? Citește în continuare pentru a descoperi alte trucuri utile care te ajută să mănânci sănătos.

Multe persoane întâmpină dificultăți în a urma o dietă sănătoasă și echilibrată. Nu este ușor să numeri caloriile sau să te asiguri că alimentele pe care le consumi sunt de calitate superioară și hrănitoare. Problema este că există numeroase idei greșite cu privire la ceea ce înseamnă să mănânci sănătos. Deseori comitem greșeli fără să ne dăm seama.

De pildă, anumite persoane sunt convinse că urmează o dietă adecvată pentru că mănâncă doar alimente „ușoare” sau „fără grăsime”. Alții, în schimb, evită anumite grupuri de alimente sau sar peste mese pentru a-și reduce aportul de calorii.

În ciuda concepțiilor greșite, s-a demonstrat că o dietă sănătoasă trebuie să conțină cantități adecvate din toți nutrienții, precum și toate caloriile necesare pentru ca organismul să își îndeplinească funcțiile.

Acestea fiind spuse, în articolul de azi te invităm să descoperi 8 trucuri care te ajută să mănânci sănătos. Ia aminte!

8 trucuri care te ajută să mănânci sănătos

1. Adoptă o dietă variată, dar nu mânca în exces

Dacă vrei să mănânci sănătos, servește mai multe mese mici pe zi

Dacă vrei să mănânci sănătos, este indicat să incluzi alimente variate în dieta ta zilnică, dar să nu servești porții prea mari. Asta nu presupune să mănânci mereu aceleași mâncăruri, ci să profiți de beneficiile diverselor surse de nutrienți pentru a te bucura de mese delicioase și interesante.

Astfel, în loc să servești câteva mese mari în fiecare zi, optează pentru 5 sau 6 mese mai mici.

2. Nu exclude grăsimile din dieta ta zilnică

Cea mai frecventă greșeală în rândul persoanelor care încearcă să mănânce mai sănătos este reprezentată de evitarea alimentelor ce conțin grăsimi. Deși acestea au, într-adevăr, un conținut caloric mare, este o idee proastă să nu consumi grăsimi deloc.

Organismul uman are nevoie de anumite tipuri de grăsimi. Acestea au rolul de a ajuta corpul să elimine grăsimile nocive, care ne pun în pericol sănătatea. Printre grăsimile sănătoase se numără și acizii grași omega-3, găsiți în alimente ca:

  • Uleiul de măsline
  • Avocado
  • Fructele uscate
  • Semințele (în special cele de in)
  • Peștii uleioși

3. Consumă mai puține proteine animale

Proteinele sunt esențiale dacă vrei să mănânci sănătos

Consumul zilnic de proteine este esențial pentru funcționarea corectă a sistemului nervos și conservarea masei musculare. Deși proteinele animale sunt foarte accesibile, este indicat să nu le consumăm frecvent. În schimb, ar trebui să ne creștem aportul de proteine vegetale.

Sursele de proteine animale tind să fie bogate în grăsimi și, din cauza faptului că sunt mai greu de digerat, pot cauza probleme intestinale. Pe de altă parte, sursele de proteine vegetale oferă și fibre, antioxidanți și alți nutrienți care repopulează flora bacteriană a intestinelor.

4. Limitează-ți aportul de dulciuri și zahăr

Dulciurile și toate sursele de zaharuri rafinate se află în fruntea listei de inamici ai sănătății și siluetei. Acestea reprezintă principala cauză a tulburărilor metabolice și, în plus, au fost asociate cu declanșarea mai multor tipuri de cancer.

Cel mai îngrijorător fapt este că dulciurile și zahărul creează dependență. Cu cât le consumăm mai frecvent, cu atât poftim mai mult la ele. Ca să mănânci sănătos, evită, pe cât posibil, să servești aceste alimente.

5. Redu-ți aportul de sare

Nu poți să spui că mănânci sănătos dacă nu îți reduci aportul de sare

Un aport excesiv de sare a fost asociat cu probleme de sănătate ca retenția de apă, tulburările inflamatorii și hipertensiunea arterială. Specialiștii au început să ne recomande să ne moderăm aportul de sare. Se pare că majoritatea dintre noi consumăm de 5 ori mai multă sare decât este indicat.

Ierburile, oțetul și curcuma (turmericul) reprezintă cei mai buni înlocuitori ai acestui aliment. Încearcă-le dacă îți dorești să mănânci sănătos!

6. Bea mai multă apă

Conform nutriționiștilor, orice plan alimentar ar trebui să includă consumul a cel puțin 8 căni de apă pe zi. Acest lichid este esențial pentru ca organismul să se mențină hidratat, iar sistemele sale să funcționeze corect. În plus, apa scade efectele negative ale radicalilor liberi și îmbunătățește aspectul pielii.

7. Optează pentru alimentele ecologice

Printre altele, crește-ți aportul de alimente ecologice ca să mănânci sănătos

Alimentele ecologice rețin 100% din nutrienții lor pentru că nu au fost procesate și nu au luat contact cu pesticidele. Deși sunt puțin mai scumpe decât alimentele obișnuite din comerț, merită să investești în ele dacă vrei să mănânci sănătos.

Citește și: 6 combinații alimentare sănătoase

8. Servește fructe și legume crude

Fructele și legumele crude prezintă cea mai mare concentrație de nutrienți posibilă și sunt foarte sănătoase pentru organism. Consumându-le, vei pierde în greutate, îți vei îmbunătăți digestia și vei susține procesul de detoxificare al organismului.

Așadar, ești pregătit să începi să mănânci sănătos? Urmează sfaturile prezentate în acest articol și vei fi sănătos fără a trebui să adopți o dietă strictă.

Sursa imaginii principale: wikiHow.com

Te-ar mai putea interesa