Descoperă fericirea cu Legea oglinzii

· 28 august 2015

După Legea oglinzii, ceea ce vedem în ceilalţi este, de fapt, o reflexie a ceea ce este înăuntrul nostru şi, de aceea, atunci când căutăm fericirea, trebuie să ştim că aceasta nu depinde de ceilalţi, ci de noi înşine.

Haideţi să facem o scurtă analiză a Legii oglinzii, care ne ajută prin exerciţii să gestionăm problemele cu ceilalţi (membrii familiei, prieteni, colegi etc.)

Ce te deranjează la ceilalţi

Există tot felul de lucruri care te deranjează la ceilalţi. Te enervează că la mesele în familie cumnata ta spune mereu aceleaşi lucruri şi că părinţii vor să îţi controleze prea mult viaţa. Te deranjează lipsa de sinceritate a copiilor, faptul că nu eşti apreciat la serviciu, că fraţii tăi sunt egoişti, că prietenii nu te sprijină cât ţi-ai dori… etc. Fiecare are probleme şi mulţi ne aşteptăm ca ceilalţi să acţioneze într-un anumit fel şi suntem dezamăgiţi când nu o fac. Dar şi noi îi dezamăgim pe ceilalţi în acelaşi mod în care o fac şi ei, şi în acelaşi timp, fără ca măcar să fim conştienţi de acest lucru.

Un prim exerciţiu pe care îl poţi face în conformitate cu Legea oglinzii este să întocmeşti o listă cu lucrurile care te deranjează la cei din jurul tău.

lista-legea-oglinzii

Ce îi deranjează pe alţii la tine

Încercă să faci şi invers. Să realizezi o listă cu ceea ce crezi că îi deranjează sau i-a deranjat la un moment dat pe alţii la tine. Pentru aceasta trebuie să fii sincer şi autocritic. Nu eşti perfect şi ştii că ai greşit de mai multe ori. De aceea este important să învăţăm să fim empatici, adică să ne punem în locul altcuiva.

Legea oglinzii

Potrivit Legii oglinzii, când ajungi să nutreşti sentimente negative faţă de o persoană, cauza se află în inima ta, nu în acea persoană. De exemplu, dacă te simţi jignit de ceea ce cineva a spus despre tine este pentru că tu la rândul tău ai ofensat pe cineva, şi nu neapărat pe cel care te-a ofensat acum. Şi dacă înţelegi acest lucru, ba mai mult, eviţi să îl faci, ai putea chiar să împiedici astfel de acţiuni pe viitor. E interesant faptul că nu toţi reacţionează la fel în faţa unei situaţii. Deoarece nu toată lumea simte în acelaşi fel.

Exerciţiu

Alege două persoane cărora ai să le reproşezi ceva, care te-au rănit, ofensat sau iritat. Fă o listă cu lucrurile pentru care ai vrea să le mulţumeşti. Poate să te surprindă şi chiar să te irite, dar merită să faci un efort. Fără îndoială a existat un moment în care au făcut ceva pentru tine sau pentru un membru al familiei tale, au existat situaţii în care te-au ajutat etc. Gândeşte-te bine. Nu te grăbi.

Apoi ar trebui să faci ceva şi mai dificil: o listă cu lucrurile pentru care ar trebui să le ceri iertare, chiar şi lucruri mărunte. Este posibil să fi fost antipatic, să îi fi criticat pe la spate, să fi fost nepoliticos. Cel de-al treilea şi ultimul pas este doar pentru cei curajoşi, un adevărat exerciţiu de modestie, de umilinţă.

Ia legătura cu aceşti oameni (personal, la telefon sau în scris). Mulţumeşte-le pentru toate lucrurile pe care le-ai trecut în prima listă şi cere-le iertare pentru cele notate în a doua listă.

apel-kiwanja

Rezultate

Acest ultim exerciţiu ar putea părea absurd, pentru că mulţi oameni sunt prea mândri să-l pună în practică și ar simți că îşi calcă pe inimă. Cred că ei sunt cei care ar trebui să primească mulţumiri şi lor ar trebui să li se ceară iertare. Rezultatele sunt însă cu adevărat surprinzătoare, pentru că oamenii nu se aşteaptă la un astfel de demers şi, în general, reacţioneză pozitiv şi sunt încântaţi.

Unde, cum, cu cine?

Acest exerciţiu poate fi făcut ori de câte ori dorești și cu cine simţi că trebuie. Este un exerciţiu practic care dă aproape întotdeauna rezultate bune. Este foarte simplu și totuşi deloc uşor. Merită să-l încerci mai ales cu cei pe care îi iubeşti cel mai mult sau în situaţii care te deranjează și pe care vrei să le depăşeşti.

 

Sursa fotografiilor: kiwanja şi M Car.