Dietă pentru a slăbi la menopauză – 5 sfaturi

17 august 2018
Încerci să pierzi în greutate în timpul menopauzei? Problemele asociate supraponderalității te îngrijorează? Încearcă următoarele trucuri ca să ai mai bine grijă de tine în această etapă a vieții.

Vrei să descoperi o dietă pentru a slăbi la menopauză? Pierderea în greutate în această etapă a vieții este o idee bună nu doar din motive estetice. Deși este firesc ca silueta să te preocupe în timpul menopauzei, o greutate corporală optimă este importantă pentru a fi sănătoasă în general.

La menopauză, corpul și funcțiile sale experimentează o schimbare abruptă din cauza hormonilor. Metabolismul încetinește, grăsimea corporală se depune mai ușor și crește riscul de retenție de apă și de pierdere a masei musculare.

Ca să contracarezi toate aceste efecte negative, este esențial să înțelegi rolul pe care îl joacă dieta ta. Deși multe persoane îi ignoră importanța, urmarea unei diete sănătoase reprezintă cel mai bun mod de a avea o greutate optimă și a evita bolile.

Oare cum putem slăbi la menopauză? Cum trebuie să ne modificăm dieta? Multe femei vor să primească un răspuns la aceste întrebări. În articolul de azi îți prezentăm câteva sfaturi pe care suntem siguri că le vei găsi foarte utile.

O dietă pentru a slăbi la menopauză, care te menține sănătoasă

Ca să pierzi în greutate în timpul menopauzei, cel mai bine este să urmezi o dietă sănătoasă. Nu strică să adopți și alte obiceiuri complementare, dar consumul de alimente cu o valoare nutritivă ridicată te va ajuta să-ți optimizezi metabolismul.

Din cauza schimbărilor la care organismul tău este supus în această etapă a vieții, trebuie să-l aprovizionezi cu suficienți nutrienți. De fapt, există anumite cerințe nutriționale care trebuie satisfăcute pentru a preveni boli cronice precum osteoporoza și artrita.

Vestea bună este că nu trebuie să adopți măsuri restrictive radicale sau să urmezi regimuri stricte. Combinând câteva ingrediente sănătoase, poți crea o dietă pentru a slăbi la menopauză care să fie completă și echilibrată.

Alimente care stimulează pierderea în greutate la menopauză

Dietă pentru a slăbi la menopauză bazată pe produse alimentare benefice

Dacă vrei să susții funcțiile metabolice pentru a slăbi în timpul menopauzei, te sfătuim să începi să consumi alimente care te pot ajuta în acest scop, cum ar fi:

  • Carne slabă (de pui, de porc, de curcan)
  • Pește și fructe de mare
  • Cereale integrale (ovăz, orez, pâine integrală)
  • Fructe cărnoase și legume
  • Leguminoase (fasole, linte, mazăre, soia)
  • Fructe cu coajă lignificată și semințe
  • Surse de grăsimi sănătoase (ulei de măsline, avocado, ulei de floarea soarelui)

Citește și:

Menopauza – 4 greșeli frecvente

5 sfaturi esențiale pentru a slăbi la menopauză

În afară de a consuma alimentele enumerate anterior, este indicat să pui în aplicare anumite măsuri esențiale pentru a-ți face dieta mai sănătoasă și eficientă.

1. Crește-ți aportul de proteine

Dietă pentru a slăbi la menopauză bogată în proteine

Alimentele bogate în proteine și cu o valoare biologică ridicată n-ar trebui să lipsească din nicio dietă pentru a slăbi la menopauză. Acest macronutrient protejează masa slabă a corpului și este o sursă de energie care mărește performanțele fizice.

Includerea surselor de proteine în dietă va completa orice rutină de exerciții adopți pentru a-ți menține masa musculară. Totodată, asemenea alimente „stimulează” metabolismul, facilitând pierderea în greutate.

Pe lista de surse de proteine se numără:

  • Carnea slabă
  • Peștele și fructele de mare
  • Leguminoasele și fructele cu coajă lignificată
  • Ouăle și derivatele lor
  • Produsele lactate

2. Servește un mic dejun echilibrat

Dietă pentru a slăbi la menopauză cu avocado

Una dintre cele mai mari greșeli pe care femeile le comit la menopauză este obiceiul de a sări peste micul dejun pentru a „economisi calorii”. Dar în loc să ne ajute să slăbim, acest obicei ne face să ne simțim lipsite de energie și ne mărește pofta de mâncare.

Un mic dejun sănătos și echilibrat ar trebui să-ți asigure 25% din aportul zilnic de calorii. Nu poți înlocui această masă cu o cană de cafea, niște biscuiți, alimente procesate sau mâncăruri semipreparate.

3. Crește-ți aportul de fructe și de legume

Legume incluse într-o dietă pentru a slăbi la menopauză

Orice dietă pentru a slăbi la menopauză ar trebui să includă fructe și legume. Aceste alimente sunt pline de nutrienți și au proprietăți care stimulează arderea grăsimilor, fără a afecta negativ starea de sănătate.

  • Ca să-ți ții sub control pofta de mâncare, să-ți crești nivelul de energie și să-ți îmbunătățești metabolismul, te sfătuim să servești între cinci și șase porții de fructe și legume pe zi.

4. Evită grăsimile saturate și zaharurile

Alimente ce trebuie să lipsească dintr-o dietă pentru a slăbi la menopauză

Metabolismul tinde să încetinească odată cu declanșarea menopauzei. Așadar, ca să nu-l suprasoliciți, trebuie să-ți limitezi consumul de grăsimi saturate și zaharuri.

  • Alimentele procesate, produsele de patiserie și dulciurile nu au ce căuta în dieta ta. Citește cu atenție ambalajele alimentelor, astfel încât să fii sigură că nu consumi din greșeală ingrediente nocive.

Nu uita să citești:

6 factori care accelerează intrarea la menopauză

5. Crește-ți aportul de apă

Femeie adoptând o dietă pentru a slăbi la menopauză

Consumul suficient de apă continuă să fie printre cele mai importante moduri de a-ți menține o greutate corporală  sănătoasă și echilibrată. Acest lichid vital susține detoxifierea corpului, reglează temperatura acestuia și previne scăderea bruscă a nivelului de energie.

  • Când bei apă, te simți sătulă între mese pentru mai mult timp și îți îmbunătățești digestia. Din acest motiv, este recomandat să bei între șase și opt pahare de apă pe zi.

Ai ajuns la menopauză și încerci să-ți subțiezi talia? Problemele asociate supraponderalității te preocupă? Ca să ai grijă de tine în această nouă etapă a vieții, nu ezita să pui în aplicare sfaturile prezentate în acest articol.

Te-ar mai putea interesa