Exercițiu pentru arderea grăsimilor și o postură corectă

5 noiembrie 2017
Chiar dacă pare un exercițiu simplu și static, „scândura” ajută la eliminarea depozitelor de grăsime și la întărirea musculaturii. Află din acest articol cum ar trebui să procedezi!

Arderea grăsimilor nu este o sarcină ușoară, necesitând un efort deosebit, cum ar fi practicarea anumitor exerciții fizice. Dacă acestea ajută și la corectarea posturii corpului, rezultatele sunt și mai bune. Iată un exercițiu pentru arderea grăsimilor care îți îmbunătățește și postura.

Flotare statică („scândura”) inversată: exercițiu pentru arderea grăsimilor

Exercițiu pentru arderea grăsimilor ce îmbunătățește postura corpului

Aceasta este o variație a exercițiului clasic „scândura” care oferă mai multe beneficii. Deși este mai greu de executat la început, cu timpul vei reuși să mărești durata de menținere acestei poziții.

Instrucțiuni

  • Stai pe podea. Întinde picioarele în față și pune palmele pe podea, întinzând bine degetele pentru a căpăta mai multă stabilitate.
  • Dă-ți apoi trunchiul pe spate, la un unghi de 45°.
  • Pune mâinile în spatele feselor pentru a le alinia cu umerii. Nu uita să îți sprijini greutatea corpului pe mâini și călcâie în timp ce ridici posteriorul. 

Execută apoi „scândura” clasică:

  • Trebuie să îți ridici trunchiul, picioarele și fesele pentru a forma o linie dreaptă.
  • Încordează mușchii abdominali și ridică partea de sus a corpului.
  • Menține această poziție timp de 15 – 60 de secunde, apoi coboară ușor corpul.

De ce este atât de benefic acest exercițiu?

„Scândura” inversată este unul dintre cele mai bune exerciții pentru arderea grăsimilor și corectarea posturii corpului. Motivele sunt următoarele:

  • Acest exercițiu tonifică mușchii fesieri și pulpele. 
  • În plus, poziția adoptată pune o presiune mai mare asupra musculaturii feselor și a picioarelor.

Dar asta nu este tot. Să vedem ce alte beneficii extraordinare mai oferă acest exercițiu.

Accelerează metabolismul

Deși ar părea că nu există nicio legătură directă între practicarea unui exercițiu anume și îmbunătățirea metabolismului, nu este așa.

Când execuți „scândura”, arzi mai multe calorii decât atunci când practici exerciții dinamice. De fapt, majoritatea persoanelor care fac acest exercițiu în mod regulat nu întâmpină probleme metabolice.

Îți îndreaptă coloana vertebrală

Acest exercițiu pentru arderea grăsimilor îți îndreaptă coloana

Așa cum am menționat mai sus, „scândura” ajută la îmbunătățirea posturii. Acest exercițiu întărește mușchii care mențin spatele drept, un beneficiu esențial mai ales pentru persoanele care lucrează la birou.

Ameliorează durerea de spate

Practicarea acestui exercițiu de cel puțin trei sau patru ori pe săptămână poate elimina durerea de spate. Indiferent dacă alegi varianta inversată sau pe cea obișnuită, îți vei antrena musculatura într-un mod mai eficient.

Aplatizează abdomenul

Exercițiu pentru arderea grăsimilor ce te ajută să ai un abdomen plat

În caz că beneficiile menționate deja nu sunt suficiente, „scândura” este și un exercițiu care te ajută să obții un abdomen plat. Cu ajutorul său, vei observa că:

  • Șoldurile nu se lasă în jos la fel ca înainte.
  • Nu îți mai lași capul pe spate.
  • Îți menții spatele drept.

Scândura inversată întărește și mușchii brațelor, ai abdomenului și ai picioarelor, întinzând totodată musculatura spatelui.

În concluzie, dacă este practicat în mod regulat, acest exercițiu pentru arderea grăsimilor îți mărește rezistența, îți îmbunătățește postura, stimulează metabolismul, antrenează mai multe grupe musculare și ajută la prevenirea leziunilor.

Scândura, un bun exercițiu pentru arderea grăsimilor

Câteva recomandări privind practicarea „scândurii”

Dacă ești supraponderal/ă sau ai probleme cu spatele, este indicat să ceri opinia unui antrenor de fitness înainte de a încerca acest antrenament. Doar un specialist îți poate spune dacă exercițiul este potrivit pentru tine sau nu. Chiar dacă este un exercițiu static și oferă multe beneficii, scândura nu este considerată o poziție ușoară sau lipsită de riscuri. 

În plus, nu uita că menținerea unei posturi adecvate este esențială pentru prevenirea accidentării. Dacă ai dubii în privința acestui exercițiu, este recomandat să discuți mai întâi cu un medic.

Te-ar mai putea interesa