Îmbrățișările îți îmbunătățesc sănătatea emoțională

Pe lângă faptul că sunt foarte plăcute, îmbrățișările sunt și sănătoase! Află care sunt beneficiile pe care le oferă acest gest afectiv.

Îmbrățișările reprezintă un tip de comunicare non-verbală pe care toți ar trebui să o folosim cât mai des în raport cu persoanele apropiate. Beneficiile lor la nivel emoțional sunt enorme. 

O îmbrățișare este cel mai cunoscut și mai răspândit gest afectiv din întreaga lume. Această apropiere fizică nu ține cont de limbă, cultură sau religie și nici nu se rezumă la specia umană. Și animalele recunosc îmbrățișările – sau mai bine zis contactul cu pielea ca o modalitate de a stabili o legătură cu un alt membru al grupului lor social.  Acest gest simplu oferă un sentiment de siguranță și de atașament.

Putem spune că îmbrățișările, înțelese ca aproprieri fizice, sunt universale. Cu toții cunoaștem într-un fel sau altul acest limbaj emoțional.

Să aflăm mai multe despre acest subiect.

1. Apropierea fizică: o formă de dezvoltare personală

Îmbrățișările contribuie la dezvoltarea personală

Există anumite nuanțe ale îmbrățișărilor pe care cu siguranță fiecare dintre noi le-a sesizat. Îmbrățișările au o valoare deosebită doar dacă vin din partea oamenilor cu care am stabilit o relație pozitivă. În schimb, apropierea de un străin este considerată, în general, amenințătoare.

O îmbrățișare consolidează o legătură socială și contribuie la dezvoltarea personală. Punem preț întotdeauna pe independența noastră, pe abilitatea de a ne perfecționa sau pe plăcerea oferită de momentele de singurătate. Totuși, nu putem nega că îmbrățișările ne dau o stare de bine

Până la urmă, suntem ființe sociale. Prin urmare, avem nevoie de acest tip de limbaj pentru a simți o conexiune cu persoanele din jur, cum ar fi familia sau grupul de prieteni.

2. Creierul are nevoie de îmbrățișări, mai ales în copilărie

Îmbrățișările primite de la părinți sunt foarte importante pentru copii

Copiii care sunt îmbrățișați și simt căldura părinților de cum se nasc au parte de mai multă maturitate și echilibru emoțional.

Creierul se dezvoltă „din interior către exterior” și „din spate în față. ” Asta înseamnă că, la un  nou-născut, structurile cerebrale legate de emoții necesită cea mai mare atenție. 

Când unui bebeluș nu îi este frică și se simte mereu iubit și în siguranță, structuri precum hipocampul și amigdala cerebrală se dezvoltă armonios, fără stresul asociat sentimentului de abandon.

Îmbrățișările primite de la părinți de la naștere până la vârsta de 3 ani sunt esențiale pentru dezvoltarea emoțională ulterioară. 

3. Când rămâi fără cuvinte, lasă îmbrățișările să te salveze

Probabil că la un moment dat în viață ai locuit în aceeași casă cu partenerul, cu o rudă sau cu un prieten. Astfel, știi deja că, în anumite momente, emoțiile ne controlează. De exemplu, ne certăm cu persoana iubită și ajungem să îi adresăm vorbe care o rănesc și pe care mai târziu le regretăm.

Atunci când conștientizăm că am făcut o greșeală, iar cuvintele nu o mai pot repara, trebuie să lăsăm îmbrățișările să ne salveze. 

4. Știm cu toții cum să oferim o îmbrățișare, dar nu o facem îndeajuns de des

Multe persoane se bucură să fie îmbrățișate, dar nu iau întotdeauna inițiativa. Motivele pot fi diverse: timiditatea, nesiguranța sau faptul că nu știi cum să spargi gheața pentru a ajunge în acel punct al relației în care o îmbrățișare nu este „ciudată.”

Când vine vorba de îmbrățișări, regula este simplă: dacă simți nevoia, dacă ți-o dorești cu adevărat, atunci nu ezita. Nimic nu îți oferă mai multă bucurie decât vreo cinci îmbrățișări pe zi!

Îmbrățișează-ți părinții, iubitul/a, copiii sau prietenii pentru a-i ajuta, a-i consola și a-i liniști.

5. Îmbrățișările contribuie la îmbunătățirea sănătății emoționale

Îmbrățișările sunt prezente și în lumea animalelor

Îmbrățișările sunt prezente și în lumea necuvântătoarelor. Totuși, sunt înțelese diferit decât în relațiile interumane. De exemplu, animalele nu folosesc îmbrățișările ca o formă de salut sau pentru a-și lua la revedere.

Animalele caută apropierea fizică pentru crearea și întărirea unei relații sociale. Ar fi bine să luăm și noi exemplul lor. Un gest afectiv de acest gen alungă temerile, diminuează stresul și calmează anxietatea.

O îmbrățișare din partea unei persoane dragi ne ajută să ne ancorăm mai bine în prezent. Cu alte cuvinte, ne ajută să ne bucurăm de clipa de față, iar în acest fel frica dispare. Nu mai există decât reafirmarea unei legături strânse, iar endorfinele și oxitocina eliberate în corp măresc intensitatea momentului.

Ai grijă să nu îți lipsească îmbrățișările în nicio zi din viața ta! 

Te-ar mai putea interesa