Lucruri mai puțin știute despre coriandru

· 17 septembrie 2015
Consumul de coriandru, pe post de condiment adăugat în mâncare sau sub formă de infuzie, ajută la îmbunătățirea tranzitului intestinal, datorită proprietăților antispasmodice.

Condimentul coriandru, al cărui denumire științifică este Coriandrum sativum, are o origine necunoscută, dar unele cercetări afirmă că este o plantă tradițională din nordul Africii. În acest articol, îți vom dezvălui o serie de lucruri mai puțin știute despre coriandru. Citește în continuare!

Este o plantă anuală cultivată în cantități mari pentru a asigura stocul necesar pentru întregul an. Are frunze compuse și tulpina cilindrică, având o lungime cuprinsă între 40 și 60 cm.

Mirodenia coriandru este folosită în întreaga lume pentru condimentarea mâncărurilor, însă în anumite regiuni precum Asia de Sud-Vest sau America Latină este un ingredient principal în numeroase preparate. Toate părțile componente sunt comestibile, dar frunzele sunt cel mai folosite datorită aromei puternice. Poate fi consumat în diverse moduri, cel mai comun fiind prin ingerarea frunzelor, dar și prepararea unui ceai este o opțiune la fel de binevenită.

Valori nutriționale pentru coriandru

Această plantă posedă proprietăți curative, utile în medicina alternativă, întrucât coriandrul este bogat în uleiuri care ajută la buna funcționare a sistemului digestiv. Stimulează pofta de mâncare, atunci când pierderea apetitului se datorează unei afecțiuni digestive și reglează nivelul pH-ului din stomac, atunci când există un dezechilibru.

Coriandrul prezintă multe beneficii nutriționale. Este bogat în vitaminele A, B, C, E și K. Conține și cantități mari de minerale, cum ar fi potasiu și fier.

Valori nutriționale per 100 grame

  • Vitamina A: .123mg
  • Vitamina B1: .239 mg
  • Vitamina B1: .239 mg
  • Vitamina B2: .290 mg
  • Vitamina B3: 2.310 mg
  • Vitamina C: 21 mg
  • Calciu: 709 mg
  • Fier: 16.32 mg
  • Magneziu: 330 mg
  • Fosfor: 409 mg
  • Potasiu: 1.267 mg
  • Sodiu: 35 mg
  • Zinc: 4.70 mg

Proprietățile coriandrului

Una dintre proprietățile cele mai remarcabile este capacitatea coriandrului de a trata în mod eficient persoanele care au înghițit metale grele, prezente în apele contaminate cu reziduuri industriale. Aceste cazuri sunt frecvente în țările puternic industrializate. Compușii chimici care se regăsesc în coriandru posedă abilitatea de a se lega de particulele metalice, accelerând procesul de dezintoxicare.

Retenția de lichide la nivelul aparatului respirator este o problemă de sănătate destul de supărătoare, dar coriandrul acționează ca un expectorant foarte puternic. Dacă vrei să îl folosești în acest scop, prepară un ceai sau o infuzie din frunze de coriandru. Ceaiul este benefic și pentru mamele care alăptează, întrucât crește producția de lapte din glandele mamare, iar nutrienții sunt absorbiți în organismul bebelușului.

Alte proprietăți incredibile ale coriandrului

  • Împrospătează respirația.
  • Dacă bei un pahar de ceai de coriandru înainte de culcare, te va ajuta să dormi mai bine, iar organismul își va recăpăta energia.
  • Este un remediu natural pentru crampele menstruale. Coriandrul ameliorează aceste dureri, ajutându-te să treci mai ușor peste această perioadă a lunii.
  • Uleiurile sale sunt utilizate adesea pentru prepararea loțiunilor de corp, datorită aromei sale extraordinare care se folosește pentru crearea diverselor parfumuri.
  • Coriandrul are proprietăți relaxante, fiind un antispasmodic foarte util.
  • Compușii din compoziția coriandrului au proprietăți antibacteriene, fiind astfel foarte eficient în curățarea și vindecarea rănilor.
  • Coriandrul stimulează activitatea creierului, ceea ce duce la o creștere a capacităților intelectuale.

Sperăm că ți-a plăcut acest articol despre lucrurile mai puțin știute despre coriandru!