Magneziul îmbunătățește capacitățile mintale: 5 motive

21 februarie 2018
Știai că magneziul îmbunătățește capacitățile mintale? În plus, acest mineral ajută organismul să facă față stresului. 

Pe lângă faptul că este un nutrient vital pentru întregul organism, magneziul îmbunătățește capacitățile mintale, aportul său zilnic fiind esențial pentru bunăstarea fizică și psihică deopotrivă.

Magneziul joacă un rol important în cea mai mare parte a reacțiilor biochimice din organism. Datorită acestui mineral, corpul uman îndeplinește 300 de procese enzimatice, printre care și producerea energiei.

Dar dacă ți-am spune că magneziul îmbunătățește capacitățile mintale și sănătatea psihică? De pildă, pacienții cu depresie majoră au cunoscut o ameliorarea considerabilă în urma administrării de suplimente pe bază de magneziu.

Totodată, persoanele care suferă de tulburări de anxietate, schimbări bruște de dispoziție, convulsii, ataxie sau episoade de psihoză s-au bucurat de o îmbunătățire a calității vieții care le-a mărit considerabil șansele de recuperare.

În acest articol îți oferim mai multe motive pentru care magneziul îmbunătățește capacitățile mintale și sănătatea psihică, asigurând o bunăstare generală.

Motive pentru care magneziul îmbunătățește capacitățile mintale

1. Magneziul îmbunătățește memoria

Magneziul îmbunătățește capacitățile mintale prin întărirea memoriei

Statisticile arată că jumătate din populația țărilor puternic industrializate nu consumă doza minimă recomandată de magneziu.

  • Deficitul de magneziu are un impact puternic atunci când ajungem la vârsta mijlocie. În acest stadiu al vieții, multe dintre funcțiile noastre cognitive încep să se diminueze.
  • Un lucru important de reținut este faptul că magneziul întărește sinapsele localizate în hipocamp, zona creierului care ajută la stocarea informațiilor pe termen lung.
  • Totodată, acest mineral joacă un rol important în cortexul prefrontal.
  • Datorită magneziului, creierul își poate aminti informațiile stocate cu ajutorul memoriei pe termen scurt (de exemplu, unde ți-ai pus cheile, dacă ai stins sau nu aragazul, un lucru pe care ți l-ai cumpărat, etc.).

În plus, magneziul întărește terminațiile nervoase sinaptice responsabile pentru transmiterea și consolidarea informațiilor, a amintirilor și a datelor, printre altele.

2. Magneziul îmbunătățește capacitatea de învățare

Multe persoane cred că abilitatea de a învăța se pierde odată cu trecerea timpului. Este adevărat că la 70 de ani nu mai ai aceeași capacitate de învățare ca la 3. Însă este necesar să conștientizăm un lucru foarte important: creierul este un organ cu o capacitate incredibilă.

  • Plasticitatea sa și posibilitatea de a crea noi conexiuni nu se pierd niciodată. Cu alte cuvinte, dacă îți antrenezi creierul și îl îngrijești ca pe un mușchi, acesta se va menține în stare optimă până la bătrânețe.
  • O modalitate de a realiza acest lucru este administrarea suplimentelor cu magneziu.
  • Acest mineral facilitează comunicarea între celulele nervoase. În plus, magneziul îmbunătățește memoria, dispoziția și stocarea noilor informații. 

3. Ajută la reducerea stresului

Magneziul îmbunătățește capacitățile mintale reducând stresul

Dacă ai un nivel ridicat de stres, corpul are un exces de cortizol în sânge. Excesul de cortizol afectează o zonă concretă a creierului, hipocampulfapt care poate duce la pierderi de memorie, dificultăți de concentrare și amplificarea emoțiilor negative.

Magneziul are un efect major și asupra hormonilor, astfel că acest mineral reduce nivelul de cortizol și diminuează stresul.

Totodată, magneziul acționează ca o barieră între sânge și creier. Cu alte cuvinte, acest nutrient împiedică hormonii stresului să pătrundă în creier. Fără îndoială, toate aceste efecte sunt uimitoare.

4. Magneziul îmbunătățește capacitățile mintale, prevenind boala Alzheimer

Magneziul în sine nu poate preveni instalarea bolii Alzheimer într-un anumit moment al vieții.

  • Însă acest mineral are un rol protector, reducând considerabil riscul de dezvoltare a maladiei.
  • De exemplu, magneziul previne acumularea de plăci amiloide în hipocamp. 
  • Totodată, el reduce și prezența acestor plăci în cortexul prefrontal.

Aceste date sunt demne de luat în seamă și ne oferă un motiv în plus pentru a ne îmbunătăți dieta și a combate deficitul de magneziu.

5. Magneziul reduce anxietatea

Magneziul îmbunătățește capacitățile mintale prin combaterea anxietății

Cu toții am trecut prin momente în care creierul nostru părea că se mișcă la viteza luminii, dându-ne o stare de agitație. Orice stimul sau „eveniment” părea să explodeze în mintea noastră, făcându-ne să pierdem controlul.

  • Nu ne putem concentra asupra niciunui lucru, avem o stare de nervozitate, insomnie și o senzație generală copleșitoare.
  • Stările de anxietate pot fi prevenite printr-o gestionare corespunzătoare a vieții de zi cu zi, dar și prin administrarea unor suplimente pe bază de magneziu.
  • Nu uita că magneziul este cel mai important ingredient de la nivelul celulelor, întrucât acționează ca un combustibil ce ajută la îndeplinirea mai multor procese biologice.
  • Organul care are nevoie de cantitatea cea mai mare de energie este creierul. Acesta are nevoie de o doză ridicată de magneziu pentru funcționarea optimă.
  • Pentru a-ți îmbunătăți starea psihică atunci când suferi de anxietate, o dietă bazată pe un consum ridicat de magneziu este cea mai bună soluție.
  • Cu alte cuvinte, este indicat să consumi alimente bogate în acest mineral esențial. În plus, trebuie să ceri opinia unui medic cu privire la consumul de suplimente pe bază de magneziu și doza zilnică recomandată.

Puțin câte puțin, vei observa pe cont propriu că magneziul îmbunătățește capacitățile mintale. Stările nervoase sunt diminuate, tensiunea musculară se reduce și ești mai ancorat în prezent.

Te-ar mai putea interesa