Mersul pe jos te ajută să pierzi în greutate

În alte articole ți-am prezentat numeroasele beneficii pe care mersul pe jos le oferă pentru organism. Printre altele, această activitate îmbunătățește dispoziția, ameliorează stresul și reduce tensiunea arterială. Puține exerciții sunt la fel de benefice ca o plimbare în fiecare zi.

Este adevărat că mersul pe jos ne ajută să slăbim? Poate deja obișnuiești să ieși la o plimbare în mod regulat, dar încă nu ai reușit să obții silueta mult visată. Oare ai greșit cu ceva? Citește în continuare și vei afla tot ceea ce trebuie să știi despre mersul pe jos și pierderea în greutate.

Mersul pe jos ne poate ajuta să pierdem în greutate?

Mersul pe jos te ajută să obții silueta mult visată

Răspunsul la această întrebare este da. După cum bine știi deja, orice activitate fizică care presupune efort îți va activa metabolismul și va accelera ritmul cardiac, stimulând arderea grăsimilor.

  • Mersul pe jos reprezintă o modalitate excelentă de a arde caloriile și carbohidrații în exces, prevenind convertirea acestora în grăsime.
  • O simplă plimbare zilnică te va ajuta să-ți mărești masa musculară și să arzi grăsimea acumulată în exces. Pe măsură ce îți mărești masa musculară și arzi mai  multă grăsime, starea ta generală de sănătate se va îmbunătăți.
  • Mersul pe jos în mod regulat îți mărește rata metabolică și face posibilă arderea grăsimilor. Nu uita însă că, pentru a putea profita de toate aceste beneficii, trebuie să ai grijă ce mănânci. Redu-ți aportul zilnic de alimente bogate în grăsimi, făină rafinată, alimente procesate, dulciuri și băuturi răcoritoare îndulcite cu zahăr. Pe scurt, ca să pierzi în greutate, este nevoie să adopți un stil de viață mai sănătos.

Factori care trebuie luați în considerare atunci când mergi pe jos

1. Cât de lungă trebuie să fie plimbarea?

Mersjul pe jos este o activitate benefică pentru organism

Dacă vrei să obții rezultate în primele două luni, te sfătuim să ieși la o plimbare de 30 de minute de două ori pe zi (dimineața și seara). Două plimbări zilnice îți vor accelera metabolismul și te vor ajuta să arzi grăsime și să-ți mărești masa musculară.

Pentru a-ți îmbunătăți dispoziția și stilul de viață, este suficient să faci o plimbare de 30 de minute o dată pe zi. Însă, dacă vrei să pierzi în greutate în timp util, va trebui să faci două plimbări în fiecare zi, de preferință în afara orelor când lumina solară este foarte intensă.

Așadar, nu ezita să-ți faci loc în program pentru două plimbări chiar acum!

2. Cât de repede trebuie să mergi?

Printre altele, mersul pe jos în parc te va ajuta să pierzi în greutate

Ideal, ar trebui să mergi cu o viteză de 6,4 km/h. Cu alte cuvinte, este recomandat să parcurgi câte 1,6 km la fiecare 15 minute. Dacă reușești să menții această viteză, vei arde grăsime mai repede, evitând suprasolicitarea fizică.

Atunci când inima funcționează doar în proporție de 60-70%, organismul are tendința să depoziteze energia suplimentară sub formă de grăsime. Deoarece tu vrei să pierzi în greutate, acest proces trebuie prevenit, motiv pentru care trebuie să încerci să parcurgi 1,6 km în 15 minute.

3. Ai grijă cum pășești

Pentru ca mersul pe jos să fie benefic, ai nevoie de încălțări adecvate

Este esențial să iei în considerare modul în care mergi. Iată ce aspecte trebuie să urmărești dacă vrei ca mersul pe jos să te ajute să slăbești:

  • Pașii mari nu te vor ajuta să acoperi distanța vizată mai repede. Mersul tău trebuie să fie mai accelerat.
  • Ai grijă cum îți miști gleznele. În momentul în care călcâiul atinge solul, glezna ar trebui flexată la un unghi de aproximativ 45°—nici mai mult, nici mai puțin. În caz contrar, riști să experimentezi efecte nedorite.
  • Menține-ți umerii relaxați și încearcă să nu-i încordezi.
  • Capul tău trebuie să aibă o poziție adecvată deoarece riști să amețești și să experimentezi dureri de gât. Privește înainte și menține-ți capul într-o poziție neutră, adică nici prea ridicat, nici înclinat în jos. Pe măsură ce mergi, ochii tăi ar trebui să fie fixați pe un punct la aproximativ 4,5 m în fața ta. Astfel, capul tău va avea o poziție naturală și confortabilă, iar gâtul tău nu va fi suprasolicitat.
  • Nu mișca prea mult șoldurile. Încearcă să te miști ușor și natural, evitând disconfortul și presiunea.
  • Multe persoane nu știu ce ar trebui să facă brațele lor atunci când merg pe jos. Este mai bine să le îndoim sau să le lăsăm să atârne de-a lungul corpului? Cel mai indicat este să le menținem îndoite la un unghi de 90°. În timp ce mergi pe jos, este important să îți lași brațele să se miște în mod natural și să nu le ții prea distanțate de corp. Nu este greu deloc să intri în ritm, brațul stâng mișcându-se în timp ce pășești cu piciorul drept și viceversa.
  • Nu-ți încleșta pumnii în timp ce mergi pe jos. Acest obicei te împiedică să-ți miști brațele. Mersul pe jos corect presupune să-ți menții mâinile relaxate.

4. Și ambianța contează

Mersul pe jos în oraș poate fi deseori dificil

Evită spațiile pline de pietriș, unde un pas greșit poate însemna o entorsă sau poate chiar o leziune la nivelul șoldului. Cele mai indicate suprafețe pentru a face o plimbare sunt cele plate, cum ar fi trotuarele și potecile din parcuri.

De asemenea, nu uita să porți încălțăminte confortabilă. Aceasta trebuie să aibă vârful închis, astfel încât picioarele tale să fie protejate împotriva leziunilor. Optează pentru haine largi, care permit corpului tău să respire.

Dacă ești genul de persoană căreia îi place să asculte muzică în timp ce merge pe stradă, te sfătuim să ai mare grijă. Căștile îți pot distrage atenția, favorizând accidentele.

Ai grijă unde pășești, iar mersul pe jos îți va oferi beneficii semnificative!

Te-ar mai putea interesa