Metoda farfuriei te ajută să pierzi în greutate mai ușor

Proporțiile alimentelor consumate la micul dejun și cină nu trebuie să fie identice. Prima masă trebuie să ne ofere suficientă energie pentru tot restul zilei, pe când energia obținută la cea de-a doua nu va fi consumată în totalitate.
Printre altele, metoda farfuriei te ajută să slăbești

Nu este nevoie să ne gândim obsesiv la proporțiile diferitelor alimente de pe farfurie. Dacă însă consumăm porții adecvate de nutrienți benefici, nu ne va fi deloc greu să obținem silueta mult visată. Următoarea strategie distractivă, denumită metoda farfuriei, ne poate îmbunătăți sănătatea.

Cu toții știm că avem la dispoziție mii și mii de diete și strategii pentru a slăbi, dar nu toate sunt sănătoase sau eficiente. În articolul de azi nu îți propunem doar o simplă metodă interesantă de a pierde în greutate. Pe lângă asta, vrem să îți oferim o lecție de „educație alimentară”.

Dacă începi să încorporezi treptat metoda farfuriei în rutina ta zilnică, îți vei putea ajuta și copiii să își îmbunătățească obiceiurile alimentare. În cele ce urmează îți prezentăm care sunt proporțiile ideale de alimente pentru fiecare masă a zilei. Suntem siguri că aceste informații îți vor fi foarte utile.

Metoda farfuriei oferă rezultate incredibile

Metoda farfuriei nu este o invenție recentă. De fapt, nutriționiștii ne-au recomandat să adoptăm această strategie simplă de mult timp. Deloc surprinzător, metoda farfuriei este foarte populară în rândul atleților și a celor care își doresc să piardă în greutate cu ajutorul unei diete variate, echilibrate și sănătoase.

Citește și: Slăbește mâncând porții mici

Principalele beneficii oferite de metoda farfuriei sunt:

  • Atât felul întâi, cât și felul al doilea sunt servite pe aceeași farfurie.
  • Când vezi o farfurie mare pe care alimentele au fost distribuite într-un mod special, obții o senzație de satisfacție vizuală foarte intensă.
  • Metoda farfuriei te forțează să consumi toți nutrienții de bază ai piramidei alimentare.
  • Metoda farfuriei te ajută să înțelegi că proporțiile alimentelor servite trebuie să varieze în funcție de momentul zilei.
  • Meniul pentru micul dejun nu trebuie să fie identic cu meniul pentru prânz sau cină.

Mai jos vom aprofunda metoda farfuriei.

Proporțiile ideale de alimente pentru micul dejun

Iată care sunt proporțiile adecvate de alimente pentru prima masă a zilei:

40% fructe

Micul dejun este momentul zilei în care organismul este mai receptiv la acest tip de alimente. Nu este indicat să consumi fructe la cină, ele nefiind digerate corect seara. Cel mai bine este să combini mai multe fructe (un măr și câțiva struguri, de pildă).

Te sfătuim să citești și: Un mic dejun ce te ajută să slăbești!

Fructele ideale pentru micul dejun sunt:

  • Citricele (grepfrutul, portocalele, mandarinele, lămâia)
  • Kiwi
  • Căpșunile
  • Bananele
  • Ananasul
  • Pepenele verde
  • Pepenele galben
  • Perele
  • Cireșele

40% carbohidrați

Ce vrem să spunem prin „carbohidrați”? În fond, dacă vrei să pierzi în greutate, este bine să consumi alimente ce conțin această substanță?

Metoda farfuriei te ajută să servești un mic dejun optim

Să consumi carbohidrați nu este doar benefic, ci și esențial. Organismul are nevoie de aceștia pentru a funcționa corespunzător, descompunând zaharurile și amidonul în glucoza necesară pentru a produce energie.

Fibrele din componența carbohidraților oferă și o senzație de sațietate, care îți va fi de mare ajutor dacă vrei să pierzi în greutate. Cei mai indicate surse de carbohidrați pentru micul dejun sunt cerealele integrale. Micul dejun ar trebui să includă și surse de proteine. Ouăle, de pildă, reprezintă o variantă ideală.

Proporțiile ideale de alimente pentru prânz

Metoda farfuriei ne spune că secretul unui prânz sănătos este să menții un echilibru între legume (40%) și carbohidrați (40%).

  • Poți, de pildă, să combini orez cu legume la aburi sau fripte și să adaugi puțin piept de curcan.
  • Alimente ca pastele, năutul sau quinoa reprezintă variante adecvate pentru această masă.
  • Te sfătuim să încorporezi și câteva fructe în meniul tău pentru prânz.
  • O idee bună este să incluzi fructe în salate (căpșuni și spanac, salată verde și semințe de rodie, varză furajeră și ananas…).
  • Dacă servești fructe la desert, digestia ta ar putea fi afectată negativ. Din acest motiv, include fructele în masa principală.

Aplicând metoda farfuriei, o să mănânci mai sănătos

Proporțiile ideale de alimente pentru cină

O dietă benefică presupune să servești aproximativ cinci mese pe zi. Nu ezita să servești gustări ușoare și hrănitoare între mesele principale. Fructele cărnoase, fibrele și chiar iaurtul simplu cu fructe uscate și stafide sunt opțiuni minunate.

Vrei să afli mai multe? Citește: Măsoară porțiile de mâncare cu ajutorul mâinilor

Acum îți vom prezenta proporțiile ideale de alimente pentru cină. În primul rând, așa cum am menționat anterior, fructele nu au ce căuta la această masă. Cel mai bine este să combini legume cu surse de proteine.

Printre legumele care susțin o digestie optimă nopatea se numără:

  • Dovlecelul
  • Castravetele
  • Anghinarele
  • Vinetele
  • Sparanghelul
  • Țelina
  • Broccoli
  • Dovleacul sub formă de supă
  • Roșiile sau ardeii copți (consumate crude, aceste legume sunt mai greu de digerat)

Sursele de proteine ideale pentru cină sunt:

  • Somonul
  • Codul
  • Tonul
  • Sardinele
  • Tofu
  • Puiul sau curcanul la grătar

Servește o cină sănătoasă cu metoda farfuriei

Nu în ultimul rând, poți servi și carbohidrați la cină, însă doar în porții foarte mici. O felie de pâine integrală sau câteva fructe uscate constituie variante bune, pe care nu ar trebui să le treci cu vederea.