O inimă sănătoasă cu 7 sfaturi simple

Inima reprezintă cel mai important mușchi din corpul uman și a venit momentul să începi să o îngrijești mai bine. În articolul de azi îți prezentăm toate informațiile relevante. Este mult mai simplu decât bănuiești!
Ca să ai o inimă sănătoasă, adoptă diverse obiceiuri benefice

Niciun mușchi din corpul uman nu este la fel de important ca inima. Din păcate, mulți dintre noi nu începem să îngrijim acest organ până atunci când nu mai funcționează corespunzător.

Tulburările cardiace se numără printre cele mai frecvente cauze ale morții pe plan mondial. Pentru a le evita, te sfătuim să faci tot ce îți stă în putere ca să ai o inimă sănătoasă. În cele ce urmează îți explicăm cum.

7 sfaturi ca să ai o inimă sănătoasă

Obiceiurile sănătoase sunt esențiale pentru a avea o viață lungă și fericită. Nu este deloc greu să îți reduci riscul de a suferi de o tulburare cardiacă. Însă totul depinde de cât de dispus ești să îți schimbi stilul de viață. Diverse aspecte mici pot avea un impact major în ceea ce privește sănătatea cardiacă.

Desigur, există și factori care nu pot fi schimbați (sexul, vârsta, moștenirea genetică…). Însă merită să depunem un efort pentru a face schimbările pe care le putem face. Este important să avem un stil de viață mai sănătos și să ne îngrijim corespunzător inima. Pune în aplicare următoarele sfaturi!

1. Adoptă o dietă echilibrată

Nu este neapărat nevoie să renunți la făină, prăjeli și zaharuri pentru totdeauna sau să devii vegetarian. Trebuie însă să îți modifici obiceiurile alimentare.

Evită excesul de grăsimi saturate și alimente rafinate, un aport crescut fiind direct proporțional cu riscul de a suferi de o tulburare cardiacă. O altă măsură importantă este să îți monitorizezi atent aportul de sare, carne roșie și mezeluri.

Nu ezita să consumi mai multe fructe cărnoase și legume. Aceste alimente nu te ajută doar să ai o inimă sănătoasă, ci îți mențin și toate organele în stare optimă. Nici leguminoasele, fructele uscate și făina integrală nu ar trebui să lipsească din dieta ta zilnică.

2. Fă mișcare

Puțină mișcare te ajută să ai o inimă sănătoasă

Sedentarismul este unul dintre cei mai mari factori de risc în ceea ce privește declanșarea bolii coronariene. Totodată, sportul și exercițiile fizice îți oferă numeroase beneficii, printre care se numără pierderea în greutate, prevenția arteriosclerozei și reducerea nivelului de colesterol și a glicemiei.

Adulții ar trebui să dedice cel puțin 150 de minute pe săptămână activității fizice moderate sau 75 de minute pe săptămână exercițiilor intense. Cele mai bune opțiuni sunt exercițiile aerobice (mersul pe jos în ritm alert, mersul cu bicicleta, înotul sau alergatul).

3. Alege gustări sănătoase

Nu are importanță dacă ești acasă sau la birou: încearcă să eviți să servești gustări nesănătoase între mese.

Pune deoparte cafeaua cu smântână și produsele de patiserie și optează mai degrabă pentru cereale sau fructe. Când te întorci acasă de la serviciu, nu te așeza pe canapea împreună cu o pungă de chipsuri, ci consumă niște semințe de floarea soarelui sau migdale.

După cum vezi, gustările sănătoase nu trebuie neapărat să fie anoste sau lipsite de gust. De ce nu încerci morcovi cu humus sau cremă de vinete? Sau un sendviș cu pâine integrală de grâu cu avocado și pui? Nu duci lipsa de opțiuni!

4. Redu-ți nivelul de stres

Un nivel ridicat de stres este nociv pentru inimă

Evident, există o legătură strânsă între nervi, anxietate și tulburările cardiace. Unele persoane sunt mai predispuse stresului decât altele, iar mulți dintre noi ne lăsăm copleșiți de gânduri negative. Dacă te regăsești în această descriere, trebuie să găsești o tehnică de relaxare care funcționează pentru tine.

Ca să ai o inimă sănătoasă, poți încerca yoga, meditație sau chiar psihoterapie. Alte variante sunt:

  • Călătoriile la țară
  • Băile
  • Cititul pe canapea
  • Ascultarea muzicii relaxante înainte de culcare

5. Nu fuma și nu consuma băuturi alcoolice

Tutunul conține numeroase substanțe periculoase, care pot provoca cancer pulmonar sau gastric. În plus, acest produs are un efect toxic asupra inimii, a venelor și a arterelor.

Fumul de țigară îți crește riscul de a suferi de tromboză și încetinește fluxul sanguin. Din păcate, trebuie să ai mare grijă chiar și dacă nu fumezi. În cazul în care ești înconjurat de fumători, ai putea experimenta aceleași probleme de sănătate ca și ei.

În ceea ce privește consumul de alcool, un aspect trebuie să fie clar: nu este rău să bei un pahar de vin pe zi. Din contră, acest obicei este sănătos! Însă alte băuturi alcoolice, în special cele consumate în exces, pot provoca boli de inimă grave. Declanșarea problemelor de inimă este deseori asociată cu alcoolismul.

6. Menține-ți o greutate ideală

Printre altele, o greutate excesivă este nocivă pentru inimă

Obezitatea și supraponderalitatea pot afecta inima în mai multe moduri. Indicele de masă corporală poate fi de mare folos, această valoare ajutându-te să stabilești care este greutatea ideală pentru tine. Însă avem la dispoziție și alte variante.

Dacă reușesc să slăbească puțin, oamenii care au acumulat câteva kilograme în plus își pot regla tensiunea arterială și își ajută arterele să devină mai sănătoase. Nu este o problemă să fii preocupat de greutatea ta corporală. Acest obicei te va ajuta să decizi cum să slăbești cu ajutorul metodelor pe care le ai la dispoziție.

Pierderea în greutate treptat este sănătoasă dacă ești supraponderal. Este mai bine să avansezi încet decât să apelezi la o „dietă-minune” despre care ai auzit că te poate ajuta să pierzi, de pildă, 9 kilograme în doar o săptămână.

Nu în ultimul rând, nu trebuie să te înfometezi ca să slăbești: acest obicei îți va face rău.

7. Dormi suficient

Somnul odihnitor te ajută să ai o inimă mai sănătoasă

Ce înseamnă „suficient”? Răspunsul la această întrebare depinde de fiecare dintre noi. Cercetătorii estimează că un adult trebuie să obțină între 7 și 9 ore de somn în fiecare noapte. Obiceiurile de somn benefice te ajută să ai o inimă sănătoasă, reducându-ți riscul de a fi afectat de tahicardie sau infarct.

Dacă nu dormi suficient, corpul tău nu va putea produce cantitatea de serotonină de care are nevoie. Acest hormon are rolul de a ne face să ne simțim bine . În cazul în care avem o carență de serotonină, vom deveni mai susceptibili mâncatului în exces și alcoolismului.