Oasele și articulațiile slăbite – o dietă esențială

De îndată ce observi că ai oasele și articulațiile slăbite, trebuie să îți schimbi dieta obișnuită. Obiectivul tău este să menții un nivel adecvat de calciu, magneziu și vitamina D, astfel încât să îți protejezi bunăstarea.
Oasele trebuie protejate din mai multe puncte de vedere

Chiar și când starea ta de sănătatea pare a fi optimă, oasele și articulațiile tale pot începe să se slăbească. Durerile osoase sunt deseori cauzate de uzură, dar ar putea fi și consecința unei carențe de anumiți nutrienți esențiali.

Dacă nu consumi suficient calciu sau antioxidanți, sistemul tău osos va suporta consecințele mai devreme sau mai târziu. Deși avem acces la numeroase informații cu privire la ce înseamnă o alimentație sănătoasă, nu este deloc ușor să servim mese care ne oferă toate beneficiile de care avem nevoie.

Din acest motiv, este important să ne planificăm mesele în avans și să luăm în considerare toate obiectivele.

Pentru a te ajuta să le atingi, în articolul de azi vrem să îți prezentăm câteva sfaturi care îți vor permite să stabilești o dietă benefică pentru oasele și articulațiile tale. Următoarele trucuri sunt simple și foarte utile. Vrei să afli în ce constau?

4 schimbări dietetice care fortifică oasele și articulațiile slăbite

O dietă sănătoase îți menține oasele puternice

Evită sarea

În zilele noastre, este aproape imposibil să urmezi o dietă lipsită de sare, deoarece toate alimentele procesate o conțin. Din păcate, multe produse sunt foarte bogate în sodiu. Sarea stimulează pierderea calciului prin urină, reducând densitatea osoasă.

Dacă îți este greu să renunți la acest ingredient folosit pentru asezonarea mâncărurilor, te sfătuim să optezi pentru sarea de mare, care nu este rafinată. Conținutul de minerale al acesteia va contracara efectul sodiului. În plus, acest sortiment de sare te ajută să eviți retenția de apă.

Citește și: Decalog nutrițional pentru oase sănătoase

Moderează-ți aportul de alcool

Printre altele, un consum excesiv de alcool îți va distruge oasele

Consumul excesiv de alcool previne absorbția calciului și a vitaminei D. În ce privește fortificarea oaselor și a articulațiilor slăbite, ambele substanțe sunt indispensabile.

Asta nu înseamnă că trebuie să renunți la bere când participi la un eveniment social. Nu este niciodată bine să eviți lucrurile care îți aduc plăcere. Sistemul recompenselor emoționale este esențial pentru a lua decizii bune. Ideal, nu ar trebui să bei mai mult de un pahar de bere sau vin pe zi.

Cafeina duce la pierderea calciului

Cafeina le poate face mult rău femeilor care au ajuns la menopauză. Aceasta este o perioadă delicată pentru orice persoană de sex feminin, caracterizată printr-o serie de schimbări hormonale și celulare.

Femeile ajunse la menopauză prezintă un risc crescut de a suferi de osteoporoză și osteoartrită. Consumul a mai mult de două căni de cafea pe zi poate accelera pierderea calciului în două moduri. Pe de o parte, acest mineral va fi eliminat prin urină și, pe de altă parte, organismul nu îl va mai putea absorbi corespunzător.

Proteinele în exces accelerează pierderea masei osoase

Multe diete pentru slăbit ne recomandă să creștem aportul de proteine. Acest nutrient este ușor de digerat, previne retenția de apă și stimulează pierderea grăsimii abdominale.

Însă, când le consumăm în exces, substanțele chimice produse în timpul digestiei proteinelor pot ataca oasele. Cel mai bine este să combini ingredientele bogate în proteine cu fructe și legume care conțin minerale precum calciul și magneziul.

Vrei să afli mai multe? Citește: Cum se menține densitatea osoasă după menopauză?

Exerciții care pot remedia oasele și articulațiile slăbite

Și mișcarea îți va proteja oasele

Sistemul osos are nevoie și de mișcare pentru a fi sănătos. Când obiectivul tău este reabilitarea, trebuie să adopți o rutină de exerciții într-un mod treptat și progresiv. Apoi, te sfătuim să optezi pentru activități ce presupun antrenarea întregului corp.

În acest scop, mersul pe jos și alergatul constituie variante minunate. Ambele activități antrenează corpul să își susțină greutatea, îmbunătățind circulația. Astfel, oasele și articulațiile primesc susținere suplimentară.

Apoi, poți încerca să îți crești rezistența cu activități precum drumețiile sau ridicările de greutăți. Ambele variante solicită articulațiile, ceea ce înseamnă că va trebui să ai grijă și, pe cât posibil, să ceri sfatul unui specialist. Acesta posedă cunoștințele necesare ca să identifice exercițiile ideale pentru corpul tău.

După cum bine vezi, să îți îngrijești oasele este mai simplu decât pare. Nu trebuie decât să îți moderezi aportul de anumite alimente. Dacă ești dispus să depui un efort suplimentar, include câteva exerciții simple în rutina ta, pentru a amplifica beneficiile obținute în urma noilor obiceiuri dietetice.