Oboseala matinală: 7 sfaturi pentru a o combate

· 16 august 2017

Dacă te trezești lipsit de vitalitate dimineața, află că oboseala matinală este o problemă foarte supărătoare pe care o poți combate în mod natural dacă urmezi câteva sfaturi simple.

În articolul de astăzi, îți oferim 7 recomandări esențiale care te ajută să te trezești încărcat de energie, plin de viață și binedispus în fiecare dimineață.

Oboseala matinală: care sunt cauzele ei?

Oboseala matinală poate avea mai multe cauze

Oboseala matinală poate avea diverse cauze, întrucât există mai mulți factori care pot contribui la instalarea sa:

  • Un stil de viață agitat, nervozitatea și stresul.
  • O dietă dezechilibrată sau anumite carențe nutriționale.
  • Sedentarism.
  • Obiceiuri proaste.
  • Lipsa odihnei corespunzătoare.

Mai jos îți oferim câteva sfaturi pentru a combate oboseala matinală odată pentru totdeauna.

1. Îmbunătățește-ți calitatea somnului

Pentru a te trezi plin de energie, trebuie mai întâi să te bucuri de un somn de calitate. Este posibil ca oboseala matinală să fie cauzată de lipsa unui mediu propice somnului odihnitor. Pentru a te odihni în mod corespunzător, ține cont de următoarele recomandări:

  • Dormi într-un loc liniștit.
  • Evită orice sursă de lumină, oricât ar fi de slabă, deoarece aceasta împiedică producția de melatonină, hormonul somnului.
  • Închide toate dispozitivele electronice din jurul tău. 
  • Asigură-te că există o temperatură adecvată în cameră.
  • Dormitorul trebuie să fie curat și ordonat și să existe cât mai puține obiecte prin preajmă.
  • Ai grijă să aerisești bine camera, mai ales în timpul zilei.
  • Poți să emani în dormitor esențe relaxante, cum ar fi cea de lavandă sau de mușețel.
  • Fă un duș fierbinte înainte de culcare. 

2. Combate stresul

Stresul este unul dintre principalii dușmani ai sănătății deoarece provoacă multe dezechilibre în organism și te predispune la îmbolnăvire.

Unul dintre simptomele principale ale stresului este insomnia sau dificultatea de a adormi. Din cauza ei, te trezești obosit dimineața și te simți la fel pe tot parcursul zilei.

Pentru a combate stresul, trebuie să adopți o alimentație adecvată și, dacă este necesar, să iei suplimente care întăresc sistemul imunitar și previn carențele nutriționale. Însă aceste măsuri nu sunt suficiente dacă nu îți modifici ritmul vieții cotidiene și nu pui pe primul loc lucrurile cele mai importante, cum ar fi sănătatea.

3. Fă exerciții fizice de intensitate moderată

Exercițiile fizice previn oboseala matinală

Este greu să te odihnești dacă nu ai desfășurat o activitate solicitantă în timpul zilei. Ne referim aici la efortul fizic, nu la cel intelectual. De fapt, multe persoane se epuizează din punt de vedere mental, însă duc un stil de viață sedentar.

Îți recomandăm să faci exerciții de intensitate moderată de două sau trei ori pe săptămână. Vei observa efectele pozitive încă din prima zi.

4. Atenție la masa de seară

Este indicat să servești o cină ușoară seara devreme pentru a ușura digestia înainte de culcare. În acest fel, oferi ficatului și vezicii biliare ocazia de a se odihni, fapt care te ajută să te trezești plin de energie și binedispus.

Când mănânci prea mult la cină, organismul își consumă toată energia în procesul digestiv, în loc să te ajute să îți revii în urma oboselii acumulate în timpul zilei.

5. Servește un mic dejun sănătos

Un mic dejun hrănitor combate oboseala matinală

Dacă ești afectat de oboseala matinală, este absolut necesar să acorzi o importanță deosebită micului dejun. 

Unele persoane servesc doar o cafea dimineața, însă altele au nevoie de o doză generoasă de carbohidrați, proteine și grăsimi sănătoase pentru a începe ziua în forță.

Îți recomandăm să adaugi următoarele alimente în meniul de la micul dejun:

  • Fructe și legume în stare crudă, în salate sau smoothie-uri. Avocado și nuca de cocos sunt foarte recomandate.
  • Cereale integrale, cum ar fi ovăzul și pâine de secară sau de grâu spelt.
  • Nuci și semințe.
  • Băuturi vegetale.

6. Ia suplimente alimentare dacă este nevoie

În anumite situații, este necesar să iei anumite suplimente pentru întărirea organismului, cum ar fi:

  • Spirulină.
  • Ginseng coreean.
  • Rădăcină de maca măcinată.
  • Magneziu.
  • Drojdie de bere.
  • Ulei de cocos extravirgin.
  • Frunze de măslin.
  • Probiotice.

Poți lua aceste suplimente ocazional și le poți alterna în funcție de efectele pozitive pe care le resimți.

7. Esență florală de carpen

Esența florală de carpen face parte din celebrele remedii florale Bach. Aceasta ajută la combaterea epuizării resimțite fără să faci niciun efort, cum este și oboseala matinală.

Poți lua 4 picături din esența florală de carpen de 4 ori pe zi, ca atare sau diluate în puțină apă. Acest remediu nu are efecte secundare, așa că nu prezintă niciun risc pentru oameni bolnavi, copii sau femei însărcinate.