Cum să previi câștigul în greutate asociat îmbătrânirii

Pe măsură ce înaintezi în vârstă, metabolismul tău încetinește, iar tu începi să te îngrași mai ușor. Așadar, cum poți să te menții sănătos și în formă chiar dacă îmbătrânești? Citește în continuare și vei afla răspunsul!

Câștigul în greutate este una dintre cele mai frecvente consecințe ale înaintării în vârstă. Nu este sănătos să ne îngrășăm, dar, într-o anumită măsură, putem preveni această problemă. Trebuie doar să adoptăm anumite obiceiuri benefice.

Dacă în ultimii ani ai început să câștigi în greutate, încearcă următoarele trucuri și vei observa diferența! Totodată, reține că motivul pentru care te îngrași nu este neapărat înaintarea în vârstă, ci schimbarea treptată a stilului de viață.

7 trucuri ca să previi câștigul în greutate la orice vârstă

1. Fă mișcare

Printre altele, mișcarea te ajută să eviți câștigul în greutate la orice vârstă

Este esențial să te miști. Nu uita, metabolismul încetinește odată cu trecerea timpului, ceea ce favorizează câștigul în greutate. Pentru a evita această consecință, menține-te activ. Activitatea fizică moderată, dar constantă este ideală.

Adoptând o rutină regulată de exerciții, vei deveni mai puternic, iar mușchii și articulațiile tale vor fi mai tinere. Astfel, îți vei proteja corpul împotriva efectelor înaintării în vârstă.

Să nu ai impresia că acest truc îți va răpi mult timp. O sesiune de exerciții de doar 3 minute este de ajuns. Poți obține rezultate incredibile dacă ești dispus să depui un efort minim. Încearcă, iar câștigul în greutate nu te va deranja niciodată!

2. Menține-ți mintea activă

Asemenea corpului, și mintea trebuie să fie activă. Include cititul și jocurile mentale în rutina ta zilnică. Variante bune sunt:

  • Rebusurile
  • Șahul
  • Sudoku

Aceste activități stimulează diferitele regiune ale creierului și îmbunătățesc memoria și abilitatea de concentrare. Cu ajutorul lor, vei evita stresul și depresia, vei avea o calitate a vieții ridicată și vei preveni mâncatul în exces asociat acestor factori.

3. Evită dietele sărace în calorii

O dietă adecvată împiedică câștigul în greutate

Multe diete sărace în calorii îți pot încetini metabolismul. În această situație, corpul încearcă să își conserve energia arzând calorii mai puține decât de obicei.

Dacă urmezi o dietă foarte strictă (ce presupune să consumi mai puțin de 1.200 calorii), există riscul ca metabolismul să îți distrugă țesuturile non-adipoase, precum cele musculare.

Trebuie să ai mare grijă. Ca să previi câștigul în greutate, optează pentru o dietă care îți aprovizionează organismul cu toți nutrienții de care acesta are nevoie.

4. Consumă alimente care conțin flavonoide

Alimentele bogate în flavonoide pot deveni aliați de nădejde dacă vrei să ai o dietă echilibrată și sănătoasă. Acestea te ajută să îți menții greutatea constantă și chiar să o reduci ușor. Cele mai bune variante pentru a evita îngrășarea sunt:

  • Fructe de pădure (afine, căpșuni, cireșe)
  • Struguri
  • Ceaiuri
  • Mere
  • Ceapă
  • Praz
  • Broccoli

Este suficient să incluzi oricare dintre alimentele tocmai menționate în dieta ta zilnică și vei profita de beneficii semnificative.

5. Protejează-ți sănătatea

Anumite obiceiuri sănătoase previn câștigul în greutate

Trecerea timpului și înaintarea în vârstă pot fi însoțite de boli ca hipertensiunea arterială și osteoporoza. Acești factori sunt impedimente în ceea ce privește activitatea fizică. Dacă îți protejezi adecvat sănătatea, vei fi mai plin de energie și îți va fi mai ușor să te bucuri de viață.

Ciclul rezultat va fi unul pozitiv. Când ești sănătos, ai suficientă energie pentru a face mișcare, iar mișcarea la rândul ei îți îmbunătățește sănătatea. Nu strică nici să adopți o dietă echilibrată.

6. Ia măsuri timpurii pentru a preveni câștigul din greutate

Monitorizează-ți atent greutatea corporală. Nu aștepta ca kilogramele în plus să se acumuleze în exces înainte să iei măsurile necesare pentru a le arde. În caz contrar, îți va fi mult mai greu (atât din punct de vedere fizic, cât și emoțional) să slăbești.

Încearcă să incluzi obiceiuri sănătoase în viața ta de zi cu zi, cât mai curând posibil. Astfel, vei evita câștigul în greutate cauzat de înaintarea în vârstă și toate problemele asociate.

7. Stabilește-ți un program

Câștigul în greutate poate fi cauzat de lipsa de somn

Un corp cu un program strict este un corp sănătos. Acest obicei simplu stimulează pierderea în greutate și îmbunătățește metabolismul. Numeroase studii au confirmat faptul că persoanele care mănâncă o dată la 8-12 ore se bucură de mai multe beneficii decât indivizii care servesc cantități identice de calorii oricând vor.

Nu ezita să încerci sfaturile din acest articol și câștigul în greutate nu te va deranja la nicio vârstă!

Sursa imaginii principale: wikiHow.com

Te-ar mai putea interesa