Principalele 4 beneficii ale mersului pe jos

30 ianuarie 2018
Pe lângă faptul că te ajută să pierzi în greutate, o plimbare de cel puțin 30 de minute în fiecare zi îți va regla nivelul colesterolului și îți va îmbunătăți sănătatea cardiacă.

Există numeroase beneficii ale mersului pe jos care merită toată atenția. Această activitate reprezintă cel mai ușor mod de a ne deplasa dintr-un loc în altul. Plimbările presupun mișcări constante ale întregului corp, în special ale membrelor inferioare.

Trebuie însă să menționăm că și brațele sunt antrenate atunci când ne plimbăm. Acest lucru se datorează ritmului asimetric al picioarelor.

Așadar, mersul pe jos este baza mai multor activități și exerciții care vizează forța fizică. Mulți specialiști în domeniul medicinei ne recomandă să mergem pe jos pentru a facilita vindecarea leziunilor și nu numai.

Ritmul plimbării trebuie să depindă de obiectivele noastre. Poate nu vrem decât să ajungem la o anumită destinație. De pildă, mergând pe jos de la locuința noastră până la serviciu, plimbarea va trebui să aibă un ritm moderat sau normal. Deși corpul nostru va avea de câștigat, rezultatele obținute nu vor fi vizibile.

Alții preferă să-și antreneze sistemul muscular. Așadar, ritmul plimbărilor va fi mai controlat și mai intens, necesitând mai multă energie.

Cel mai bine este să ne rezervăm un interval de timp special pentru a merge pe jos. Cu alte cuvinte, plimbările trebuie considerate a fi un exercițiu fizic.

Numeroasele beneficii ale mersului pe jos

Mișcarea este o componentă fundamentală a oricărui stil de viață sănătos. Din acest motiv, este esențial să o incluzi în rutina ta zilnică. Cel mai simplu mod de a face mișcare este să mergi pe jos. Această activitate de bază este foarte sănătoasă.

Plimbându-te în mod regulat, vei profita de următoarele beneficii ale mersului pe jos:

1. Eviți diverse boli

Pe măsură ce corpul îmbătrânește, acesta devine mai predispus la anumite boli. Avem însă mai multe alternative pentru a le combate sau chiar preveni.

Mersul pe jos se află pe lista de activități benefice recomandate de medici. Acesta previne și tratează unele afecțiuni, majoritatea dintre ele fiind asociate sistemului respirator. Plimbările zilnice pot preveni instalarea diabetului de tip 2 și reduc riscul declanșării demenței.

2. Îți protejezi inima

Beneficii ale mersului pe jos ce vizează inima

Unul dintre cele mai importante beneficii ale mersului pe jos este faptul că această activitate fortifică venele. Plimbările măresc ritmul cardiac, antrenând inima. Desigur, bătăile inimii sunt strâns legate de viteza cu care mergem. La început, este indicat să optezi pentru o viteză moderată.

Primul efect benefic al plimbărilor este reducerea riscului de a suferi un infarct. În plus, acestea fortifică mușchii care înconjoară inima.

  • Treptat, sângele va transporta mai mult oxigen și va crește producția de colesterol bun (HDL).
  • Totodată, nivelul colesterolului rău (LDL) va scădea.

2. Te ajută să-ți reduci greutatea corporală

Beneficii ale mersului pe jos pentru siluetă

Mersul pe jos nu poate face minuni. Cu alte cuvinte, acesta nu te va ajuta să pierzi în greutate peste noapte. Nicio activitate nu îți poate oferi asemenea rezultate. Însă plimbările zilnice te pot ajuta să-ți atingi obiectivul mai ușor.

Majoritatea persoanelor sunt obsedate de greutatea lor corporală. Adevărul este că, ținând-o sub control, poți avea o viață sănătoasă. Așadar, mersul pe jos îți va permite să ai silueta mult visată.

O plimbare de cel puțin 30 de minute în fiecare zi crește numărul de calorii arse. Totul depinde de viteza cu care te deplasezi. Mergând în ritm normal, vei arde aproximativ 500-600 de calorii.

Dar beneficiile plimbărilor nu se opresc aici. Treptat, masa musculară a picioarelor și altor regiuni ale corpului va crește.

4. Aprovizionează corpul cu energie

Beneficii ale mersului pe jos pentru un corp sănătos

O problemă frecventă la multe persoane este lipsa de energie. În general, acestea devin victimele epuizării excesive, care le împiedică să-și îndeplinească sarcinile zilnice.

Principala cauză a problemei este încetinirea mișcărilor intestinale și a fluxului sanguin. Vestea bună este că o plimbare zilnică de 30 de minute poate îmbunătăți situația.

Oboseala poate fi un motiv de a evita plimbările, dar adevărul este că această activitate umple corpul cu energie. Datorită ritmului cardiac crescut și a sângelui oxigenat care ajunge mai ușor la rinichi, circulația sângelui va fi mult mai rapidă. Drept rezultat, organismul tău (în special creierul și inima) va funcționa mai bine.

Te-ar mai putea interesa