Protejează-ți oasele și combate osteoporoza cu 7 trucuri simple

Pentru a avea oase puternice și sănătoase, este indicat să consumi alimente bogate în calciu și să îți satisfaci necesarul de vitamina D, o substanță esențială pentru absorbția calciului. În articolul de azi îți explicăm ce alte lucruri trebuie să faci!
Următoarele trucuri te ajută să îți protejezi oasele la orice vârstă

Sistemul osos reprezintă o structură complexă, responsabilă de susținerea greutății corpului și oferirea stabilității necesare pentru a ne mișca în mod corespunzător. Printre altele, oasele joacă un rol important în cadrul mai multor funcții vitale, inclusiv în producția de globule roșii și albe pentru a preveni declanșarea bolilor.

Din păcate, oasele pot fi slăbite de mai mulți factori. Drept consecință, noi ne îmbolnăvim și calitatea vieții noastre este afectată. Deși vârsta este cel mai frecvent factor care ne pune în pericol oasele, s-a demonstrat că acestea pot fi afectate și de o dietă deficitară, de traume sau de moștenirea genetică.

Osteoporoza se numără printre cei mai mari inamici ai oaselor. Această boală presupune pierderea masei osoase. Multe persoane prezintă un risc crescut de a suferi de osteoporoză, putând să o dezvoltă fără să își dea seama.

O problemă mare este faptul că, în fazele timpurii, osteoporoza nu cauzează simptome evidente. În general, aceasta nu este identificată decât atunci când daunele produse sunt deja foarte grave.

Vestea bună este că avem la dispoziție mai multe trucuri pentru a preveni și trata osteoporoza. Ele ne pot ajuta să evităm complicațiile și daunele ireversibile. În cele ce urmează îți prezentăm 7 idei interesante pentru a-ți îngriji mai bine oasele.

7 trucuri simple pentru a-ți proteja oasele și a preveni osteoporoza

1. Consumă produse lactate

Consumul de lactate este benefic pentru oasele tale

Consumul regulat de produse lactate este una dintre cele mai bune modalități de a fortifica și proteja oasele. Lactatele sunt bogate în calciu, un mineral esențial pentru formarea și întărirea sistemului scheletic.

Mai întâi însă, asigură-te că nu suferi de intoleranță la lactoză. Dacă ești alergic la acest tip de alimente, nu le consuma, deoarece îți vor face rău. Încearcă să găsești niște alternative potrivite pentru tine.

Citește și: Osteoporoza poate fi prevenită cu lactate?

2. Crește-ți aportul de legume cu frunze verzi

Legumele cu frunze verzi constituie o sursă excelentă de calciu și de alți nutrienți necesari pentru a menține sănătatea oaselor. Aceste legume sunt sărace în calorii și bogate în antioxidanți cu abilitatea de a reduce efectele nocive ale radicalilor liberi. Cele mai bune variante sunt:

  • Broccoli
  • Varza
  • Rucola
  • Pătrunjelul
  • Salata verde

3. Consumă fructe uscate și semințe

Printre altele, fructele uscate îți protejează oasele

Deși produsele lactate sunt celebre datorită conținutului lor ridicat de calciu, același mineral poate fi obținut și din diverse alimente de origine vegetală. Fructele uscate și anumite semințe conțin cantități semnificative de calciu, precum și de alte minerale esențiale pentru sănătatea oaselor.

De pildă, 30 g de migdale conțin 75 mg de calciu, iar 30 g de semințe de susan oferă 37 mg din acest nutrient. Mai poți obține calciu dacă alegi să consumi:

  • Semințe de floarea soarelui
  • Alune
  • Nuci
  • Semințe de chia

4. Nu uita de vitamina D!

Calciul este cel mai important nutrient în ceea ce privește formarea oaselor, dar trebuie să reținem faptul că acesta nu poate fi absorbit corect în absența unui nivel adecvat de vitamina D.

Așadar, este important să consumi alimente ce conțin vitamina D și să te expui la soare pentru cel puțin 15-20 de minute în fiecare zi. Evită însă soarele în cele mai periculoase momente ale zilei, astfel încât să previi arsurile și rănile.

5. Nu fuma și nu bea alcool

Consumul de țigări este nociv pentru oasele tale

Toxinele din țigări și din băuturile alcoolice sunt nocive pentru sănătatea oaselor și a celorlalte sisteme din organism. Consumul de alcool îți crește riscul de a cădea și, implicit, de a suferi o fractură. Mai mult, tutunul și alcoolul inhibă curățarea sângelui, putând declanșa diverse boli grave.

6. Fă mișcare în mod regulat

Mișcarea este foarte utilă pentru a-ți proteja sănătatea oaselor și a articulațiilor. Indiferent de cât de mult timp îi dedici acesteia, o rutină de exerciții te va ajuta să îți fortifici oasele, să previi deteriorarea timpurie a cartilajelor și să reduci riscul leziunilor.

Există chiar anumite exerciții speciale pentru oase, care previn pierderea masei acestora.

7. Limitează-ți aportul de zahăr

Ca să îți protejezi oasele, evită alimentele ce conțin zaharuri

Consumul excesiv de zahăr și de băuturi carbogazoase crește nivelul de aciditate din sânge și scade densitatea oaselor. Aceste alimente sunt foarte acide, obligând organismul să apeleze la resursele sale de minerale pentru a-și reechilibra pH-ul.

Atunci când calciul este folosit în alt scop decât cel normal, oasele și dinții încep să se deterioreze.

După cum bine vezi, este suficient să îți îmbunătățești obiceiurile zilnice (în special pe cele dietetice) pentru a-ți proteja oasele și a preveni osteoporoza. Încearcă cu încredere sfaturile de mai sus și vei vedea cât de utile sunt.