Sfaturi pentru a reduce consumul de carbohidrați

În ceea ce privește carbohidrații, problema este că îi consumăm în mod excesiv pe cei rafinați și îi ignorăm pe cei sănătoși. Dacă alegi să mănânci fructe și legume în loc de carbohidrați rafinați, organismul tău va avea parte de beneficii nenumărate.   
Este important să reduci consumul de carbohidrați simpli

Numeroase alimente disponibile pe piață conțin carbohidrați. Probabil acesta este motivul pentru care nu reușești să slăbești.

Chiar dacă îți oferă nutrienți și energie pentru a-ți desfășura activitățile de zi cu zi, nu este bine să faci abuz de carbohidrați. În articolul de azi, îți oferim câteva sfaturi pentru a reduce consumul alimentelor bogate în aceste substanțe.

Carbohidrații dăunează sănătății?

Există mai multe tipuri de carbohidrați

Această întrebare este frecventă, mai ales venind din partea persoanelor care vor să slăbească. În ultimii ani, dietele bazate pe un consum scăzut de carbohidrați au devenit foarte populare. Raționamentul din spatele acestui tip de regim este următorul: „carbohidrații îngrașă.”

În realitate, nu este indicat să elimini complet carbohidrații din alimentație, întrucât aceștia îndeplinesc un rol foarte important în organism.

De exemplu, carbohidrații reprezintă principala sursă de glucoză din sânge. Asta înseamnă că acești nutrienți oferă „combustibil” celulelor. În plus, carbohidrații sunt sursa de energie utilizată de creier pentru îndeplinirea tuturor funcțiilor sale. 

Tipuri de carbohidrați

În principiu, există două tipuri de carbohidrați:

  1. Carbohidrați simpli, numiți și zaharuri sau glucide.
  2. Carbohidrați complecși, între care sunt incluși amidonul și fibrele.

Această clasificare s-a modificat de-a lungul timpului, în urma schimbării metodelor de procesare a alimentelor. Astfel, s-a creat un nou tip de carbohidrați: glucide simple rafinate. Acestea sunt prezente în multe produse disponibile în comerț: fursecuri, paste, prăjituri, cereale, etc.

Carbohidrații rafinați se absorb foarte rapid deoarece nu conțin fibre. În plus, aceștia modifică nivelul glicemiei și duc la acumularea grăsimii în corp (mai ales în zona abdomenului).

Multe persoane aleg să consume carbohidrați nesănătoși (rafinați) și îi lasă deoparte pe cei naturali, care se găsesc în fructe, cereale integrale și legume. Dacă modifici aceste proporții, poți slăbi și poți preveni numeroase boli.

Sfaturi pentru a consuma mai puțini carbohidrați

Este important să te informezi în privința carbohidraților „dăunători” pentru a-i putea elimina din dietă. Iată câteva sfaturi care ți-ar putea fi de ajutor.

1. Renunță la băuturile dulci

Băuturile pentru sportivi sunt bogate în carbohidrați

Chiar dacă pare greu de crezut, băuturile pentru sportivi nu sunt sănătoase deloc deoarece conțin o cantitate mare de sirop de porumb și foarte mult zahăr. Aceste ingrediente provoacă obezitate și rezistență la insulină. Chiar și variantele dietetice au ingrediente dăunătoare.

În loc de băuturi pentru sportivi, optează pentru sucuri naturale și ceaiuri de plante.

2. Adaugă mai multe fructe și legume în dietă

Multe persoane consumă biscuiți, pâine sau chipsuri de „poftă,” nu de foame. Această problemă se poate rezolva foarte ușor. De exemplu, poți evita să cumperi alimente „tentante” și poți ține mereu în preajmă un bol cu fructe. 

Înainte să alegi un produs încărcat cu carbohidrați, mănâncă o legumă. De exemplu, o tijă de țelină sau un morcov crud pot fi de mare ajutor. Mestecând aceste alimente, te calmezi și scapi de poftele care te îndeamnă să faci alegeri greșite.

3. Redu consumul de pâine

Suntem obișnuiți să mâncăm pâine cu aproape orice, fie paste, carne sau sosuri. Însă o pâine albă conține prea mulți carbohidrați simpli rafinați. Prin urmare, acest aliment este printre principalele cauze ale creșterii în greutate.

Este important să optezi pentru cereale integrale, cum ar fi secara. Chiar dacă și acestea conțin carbohidrați, ele îți oferă și o doză generoasă de fibre. Printre multe alte beneficii, fibrele stimulează tranzitul intestinal.

4. Cumpără mâncare cu stomacul plin

Optează pentru gustări sărace în carbohidrați rafinați

O idee bună pentru a avea grijă de organismul și de portofelul tău este să mergi la cumpărături după ce ai mâncat deja. Când îți este foame, creierul tău nu ia cele mai bune decizii. Tot ce vezi te tentează.

Îți recomandăm să nu mergi nici la restaurant cu stomacul gol. Foamea te va determina să alegi alimente procesate, grase sau dulci care nu sunt foarte sănătoase. Prin urmare, mănâncă mai întâi, iar apoi mergi la cumpărături.

5. Alege gustări sărace în carbohidrați

La mijlocul dimineții, după-amiaza sau înainte de cină este bine să servești o gustare. Gustările diminuează pofta de mâncare înainte de masă și sunt rapide și ușor de preparat.

Problema este că o gustare poate conține orice tip de ingredient, drept pentru care trebuie să ai grijă la alegerile făcute.

În loc de cartofi prăjiți, biscuiți, dulciuri sau mezeluri, îți recomandăm să ai mereu la îndemână câteva fructe oleaginoase, cum ar fi migdalele, alunele, arahidele sau nucile. Este adevărat că aceste alimente au multe calorii, dar dacă le consumi în doze moderate, sunt foarte sățioase și îți taie pofta de mâncare.

6. Nu te lăsa păcălit de alimentele „light”

Alimentele ușoare (light) sunt foarte populare. Pe ambalajele multor produse de pe piață este precizat faptul că au un conținut redus de calorii.

Problema este că aceste alimente nu sunt neapărat și sănătoase. Poate că au mai puțini carbohidrați, dar și mai puține proteine, sare și pot conține conservanți dăunători.

7. Mărește aportul de proteine la micul dejun

În fiecare dimineață, trebuie să te încarci cu „combustibilul” necesar pentru tot restul zilei. Pentru a obține cea mai mare doză de energie, îți recomandăm să adaugi un ou fiert în meniu pentru a-ți potoli foamea. În acest fel, îți mărești și aportul zilnic de proteine.

Vei observa diferența de-a lungul zilei!