Slăbește cu 7 legume bogate în proteine

1 februarie 2018
Includerea unor legume ca varza de Bruxelles, broccoli sau spanacul în dieta ta zilnică te poate ajuta să pierzi în greutate într-un mod sănătos.

Pierderea sănătoasă în greutate este, fără îndoială, principalul obiectiv al persoanelor care vor să ardă grăsimea în plus acumulată la nivelul șoldurilor, al abdomenului și nu numai. Vestea bună este că avem la dispoziție numeroase legume bogate în proteine care ne pot ajuta să slăbim.

Nu este ușor să obții silueta mult visată. Rezultatele miraculoase nu pot surveni peste noapte, iar dacă încerci să scapi de grăsime cu ajutorul metodelor rapide, riști să-ți prejudiciezi sănătatea.

Ca să-ți dăm o mână de ajutor, în articolul de azi îți propunem ca mai întâi să consulți un medic pentru a-ți evalua condiția fizică. Apoi, specialistul îți va recomanda o rutină zilnică, astfel încât să-ți poți atinge obiectivele.

  • O plimbare în fiecare zi, exercițiile aerobice și, nu în ultimul rând, o dietă adecvată reprezintă cele mai bune moduri de a pierde în greutate.

În cele ce urmează îți vom vorbi despre ultimul dintre aspectele tocmai menționate: dieta. Natura ne-a pus la dispoziție 7 legume bogate în proteine, care te pot ajuta să scapi de kilogramele în plus într-un mod sănătos.

Când vine vorba de a slăbi, alimentele de mai jos constituie cea mai gustoasă, bogată în proteine și utilă variantă disponibilă. Ești pregătit să afli despre ce este vorba?

Spune DA acestor legume bogate în proteine

Legume bogate în proteine și diverse preparate

Înainte de a-ți dezvălui care sunt cele mai bune 7 legume bogate în proteine, îți explicăm de ce trebuie să ții cont de acest nutrient când adopți o cură de slăbire:

  • Alimentele bogate în proteine oferă o senzație de sațietate de durată.
  • Nu putem profita de acest beneficiu atunci când, de pildă, consumăm dulciuri sau surse de carbohidrați simpli. Din contră, asemenea alimente intensifică senzația de foame.
  • Este important să știm că, dacă nu avem un aport adecvat de proteine pe perioada curei, riscăm să pierdem și masă musculară.
  • Diverse persoane care reușesc să ardă multe kilograme observă că pielea lor este mai lăsată și corpul lor este în general mai „moale”. Problema este faptul că ele au pierdut și masă musculară!
  • Este important să reținem faptul că proteinele joacă un rol în formarea mușchilor și în reducerea nivelului de grăsime.
  • De asemenea, alimentele bogate în proteine obligă organismul să consume mai multe energie pentru a le digera (termogeneză). Astfel, metabolismul este accelerat și noi putem să ardem grăsime mai ușor.

Sursele de proteine oferă numeroase avantaje. Evită însă să faci abuz. Ideal, ar trebui să consumi proteine animale (cum ar fi cele din carnea de curcan) împreună cu legume bogate în proteine sau fructe precum cele de mai jos.

1. Spanacul

Spanacul pe lista de legume bogate în proteine

Puține legume cu frunze verzi conțin mai mulți nutrienți decât spanacul.

  • Acest aliment bogat în proteine conține aminoacizi esențiali multipli.
  • Totodată, spanacul prezintă cantități semnificative de acid folic, mangan, magneziu, fier, potasiu, calciu, vitamina A și vitamina C.
  • Pe lângă conținutul semnificativ de proteine, spanacul conține compuși cu efect antioxidant, care pot reduce inflamațiile.

Te sfătuim să combini spanacul cu fructe uscate și căpșuni pentru a prepara o salată.

2. Năsturelul

Năsturelul este o plantă cruciferă (la fel ca broccoli și varza de Bruxelles) cu un conținut ridicat de proteine.

  • Această legumă are un conținut semnificativ de minerale (calciu, mangan și potasiu) și vitamine (A, B și C).
  • Reține însă că, dacă îl fierbi în apă, năsturelul își va pierde tot potențialul antioxidant. Consumă-l crud în salate.

3. Germenii de lucernă

Legume bogate în proteine ca lucerna

Ai gustat vreodată germeni de lucernă? Acest ingredient adaugă un gust unic preparatelor, nu conține aproape deloc calorii și este bogat în nutrienți.

  • Germenii de lucernă oferă vitamina B, C și K, precum și minerale ca fierul, magneziul, fosforul, zincul și cuprul.

Multe persoane vor fi interesate să afle că germenii de lucernă pot reduce nivelul colesterolului rău (LDL). În plus, aceștia au abilitatea de a ameliora simptomele menopauzei și previn osteoporoza.

Oare poți să-i reziști?

4. Varza chinezească

Suntem siguri că vei adora varza chinezească. Pe lângă faptul că stimulează pierderea în greutate, aceasta oferă un gust unic preparatelor.

  • Varza chinezească conține multe proteine, precum și calciu, potasiu, mangan, fier și vitaminele A, C și K.
  • În plus, datorită proprietăților sale antioxidante, varza chinezească poate combate diferite tipuri de cancer.

Nu ezita să cumperi această legumă din cel mai apropiat supermarket.

5. Sparanghelul

Sparanghelul pe lista de legume bogate în proteine

Sparanghelul este celebru datorită conținutului său ridicat de nutrienți. De pildă, o porție de 135 g de sparanghel conține, în medie, 3 g de proteine.

  • Această legumă este și o sursă excelentă de vitamine (A, B și K), cupru, mangan, fosfor și magneziu.
  • O altă trăsătură a sparanghelului care iese în evidență este conținutul său de fructooligozaharide, care au o acțiune prebiotică și stimulează dezvoltarea bacteriilor benefice din intestine.

Poți găti sparanghelul la cuptor, la grătar sau la aburi. Îl poți chiar fierbe! Indiferent de varianta aleasă, vei obține un preparat delicios și sănătos.

6. Broccoli

Și broccoli intră în categoria de legume bogate în proteine pe care le poți servi fie crude, fie gătite.

  • Acesta nu conține aproape deloc calorii, este sățios și aprovizionează organismul cu un nivel ridicat de compuși vegetali și flavonoide, cum ar fi kaempferolul.
  • Un aspect interesant este faptul că, dacă servești broccoli gătit la aburi, ficatul tău va avea de câștigat. Acest preparat poate reduce nivelul colesterolului.

7. Varza de Bruxelles

Varza de Bruxelles pe lista celor mai bune legume bogate în proteine

  • Varza de Bruxelles este ideală pentru a pierde în greutate și reprezintă o sursă excelentă de proteine, fibre și vitamine.
  • Reține că varza de Bruxelles și alte legume bogate în proteine îngrijesc intestinele. În fond, ele pot elimina bacteriile nocive.
  • Poți să gătești varza de Bruxelles la cuptor sau la grătar și să o combini cu alte alimente.

Ține cont de sfaturile prezentate în acest articol atunci când vrei să adopți o cură de slăbire. Nu uita însă că trebuie să consumi și carne slabă pentru a obține proteine animale. În plus, orice dietă sănătoasă trebuie completată cu suficientă mișcare.

Începe chiar acum să pierzi în greutate într-un mod sănătos!

Te-ar mai putea interesa